Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به اهمیت نماز در دانشگاه در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه ارومیه که با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ، معاونان هر دو نهاد، اساتید صاحبنظر در این حوزه ، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و دیگر اعضای این ستاد در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد گفت: باید مطالعاتی علمی و کارشناسی توسط اساتید مجرب و علمای متخصص در این حوزه انجام شود و از وضعیت موجود دانشگاه در خصوص مبانی اعتقادی و نماز آسیب شناسی کاملی انجام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: گام اول در حل مشکل کمرنگ شدن حضور دانشجویان در اقامه نماز در دانشگاه، افکارسنجی و مطالعه شرایط موجود هم به صورت کوتاه مدت و هم دراز مدت شده و جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا طرح مطالعاتی مسئله فوق را انجام دهدتا با معین شدن علل این امر درراستای رفع موانع اقدام شود .


دکتر عاقلی تصریح کرد: امروزه مشکلی در کیفیت و فضای نمازخانه های دانشگاهی نداریم و بهترین مساجد در دانشگاههای کشور بنا شده اما رواج برخی نگاههای سطحی و وارداتی سبب کم عمق شدن توجه به مباحث دینی در جامعه اسلامی شده است .


رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی ، استفاده از ظرفیت مرکز تخصصی نماز کشور و علمای برجسته زمینه ای می شود تا با بررسی شیوه های دعوت به نماز و برگزاری کارگاههای آموزشی در شیوه برخورد با مخاطب برای جبران خلاء موجود در مبانی اعتقادی دانشجویان و مستحکم تر کردن ستون اعتقادات آنها تصمیم گیری شود و ازاین طریق با پاسخدهی به سوالات ذهنی دانشجویان ، اصول دینی کمرنگ شده را به سمت تعمیق و توسعه مبانی اعتقادی سوق دهیم .


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی؛ در ادامه اعضای جلسه به بحث و بررسی در خصوص مشکلات و خلاء ها و راهکارهای گسترش فرهنگ نماز پرداختند.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق

دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی عصر روز گذشته در حمایت از عملیات تلافی‌جویانه وعده صادق کشورمان علیه رژیم صهیونیستی در این دانشگاه تجمع کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اجتماع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حمایت از پاسخ مقتدرانه و عملیات تلافی‌جویانه ایران اسلامی علیه رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته در این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه همراه بود در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد. شرکت کنندگان همچنین با حضور مقابل سردر این دانشگاه که با پرچمی با عنوان " به پایان ماجرا نزدیک می شوید" با در دست داشتن دست نوشته هایی و سردادن شعارهایی نظیر "مرگ بر اسرائیل"، "خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون " از اقدام نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی و عملیات تنبیهی این رژیم حمایت کردند.

این دانشجویان در حاشیه مراسم با در دست داشتن سبدهایی با عنوان ماکت گنبد آهنین پدافند دفاعی این رژیم غاصب را در مقابله با عملیات وعده صادق نیروهای سپاه پاسداران ایران تمسخر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی