Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@16:55:11 GMT

193 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۲۶۴۹

رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: درآمدهاي حاصل از ماليات و حقوق گمركي 193 هزار و 400 ميليارد تومان است كه اين رقم نسبت به سال 96 كه 172 هزار و 800 ميليارد تومان بود 11 درصد رشد داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران افزود: رقمي كه براي درآمدهاي مالياتي در سال آينده در نظر گرفته شده است 105 هزار ميليارد تومان است كه اين رقم نسبت به 99 هزار ميليارد توماني كه مصوب قانوني ما در سال 96 است 6 و 7 دهم درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: درآمدهاي ما از ماليات و حقوق گمركي 11 مميز 1 دهم درصد در سال آينده رشد داشته است كه آن درآمدهايي كه صرفاً از ماليات است رشد 6 و 7 دهم درصدي داشته است.
نوبخت افزود: پيش بيني اين است كه مي توانيم ماليات بيشتري داشته باشيم زيرا حدود 40 هزار ميليارد تومان از ماليات معاف هستند و همچنين يك لايه پنهان ديگري در اقتصاد وجود دارد كه درآمد دارند ولي يا ماليات به درستي نمي دهند يا اصلاً ماليات نمي دهند.
وي گفت: در افرادي كه طبق قانون از ماليات معاف هستند بازبيني صورت مي گيرد تا ببينيم مي توانند ماليات بدهند يا خير و همچنين بخش كدري را كه در اقتصاد ماليات نمي دهند، شناسايي كنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بايد نرم افزارهايي در اختيار داشته باشيم و همچنين يك سيستم مكانيزه در اختيارمان باشد تا بتوانيم افرادي را كه ماليات نمي دهند، از طريق درآمدهايشان رصد كنيم.
نوبخت افزود: بودجه خاصي به سازمان امور مالياتي داديم تا زيرساخت ها و نرم افزارهايش را كامل كند و همچنين با كشورهاي موفق در زمينه دريافت ماليات صحبت كرده و از تجارب آنها استفاده كند.
وي گفت: درآمدهاي ما از حقوق گمركي در سال جاري 17 هزار و 300 ميليارد تومان بود كه به 23 هزار ميليارد تومان در سال 97 افزايش پيدا كرده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اينكه درآمدهاي ما حاصل از ماليات و حقوق گمركي در سال آينده 193 هزار و 400 ميليارد تومان است افزود: اين رقم براي هزينه هاي ما ناكافي است زيرا دولت بايد فقط 193 هزار ميليارد تومان حقوق به كاركنان دولت پرداخت كند و همچنين بايد 32 هزار ميليارد تومان نيز پول اوراق و اسنادي را كه براي طرح هاي عمراني منتشر كرده است، پرداخت كند به همين دليل درآمدهاي دولت از محل درآمدهاي مالياتي و گمركي ناكافي است.
نوبخت ادامه داد: دولت مخارج اجتناب ناپذيري دارد كه بايد پرداخت كند و درآمدهاي كسر شده از محل ماليات گمرك ناكافي است به همين دليل بايد براي كسب درآمدهاي ديگر دو دارايي خود را كه يكي دارايي هاي سرمايه اي و ديگري پروژه هاي عمراني است، به فروش برساند تا بتواند درآمد كسب كند.
وي گفت: در سال آينده جمعاً 106 هزار و 500 ميليارد تومان از محل واگذاري دارايي هاي سرمايه اي به دست خواهيم آورد كه شامل فروش نفت، اموال منقول و غير منقول و طرح هاي عمراني است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سال آينده بايد 101 هزار ميليارد تومان نفت بفروشيم و همچنين بايد حدود 6 هزار و 100 ميليارد تومان از سهام كارخانجات را طبق اصل 44 واگذار كنيم تا كسب درآمد كنيم.
نوبخت ادامه داد: براي كسب درآمد همچنين بايد اوراق و اسناد مالي خودمان را بفروشيم به اين ترتيب در بودجه سال آينده و با فروش اين اوراق از منابع مردم هم استفاده مي كنيم.
وي گفت: در سال آينده پولي را كه از فروش اين اوراق بدست آورده ايم با سود به مردم برمي گردانيم و اگر سود اين اوراق را ندهيم اعتبار اين اسناد پايين مي آيد و ما براي اينكه اعتبار دولت محفوظ بماند يك نامه تفويض اختيار به خزانه داديم تا به محض سررسيد اين اوراق از سرجمع اعتبارات پول اسناد را پرداخت كنند.
نوبخت افزود: در سال آينده 38 هزار ميليارد تومان فروش اوراق خواهيم داشت و حدود 6 هزار و 100 ميليارد تومان نيز از واگذاري سهام كارخانجات را خواهيم داشت.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان