Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@10:09:54 GMT

از واقعيت‌هاي امروز فرار نکنيم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۲۷۳۶

از واقعيت‌هاي امروز فرار نکنيم

خبرگزاري آريا - محمد توکلينزديک به يک دهه از وقايع88 مي‌گذرد و آن انتخابات و اتفاقات پس از آن همچنان به عنوان يکي از «مسائل حل نشده» جامعه ايراني باقي مانده است. آنچه در ادامه از آن خواهيم گفت نه اشاره‌اي به انتخابات88 بلکه نگاهي به واقعيت‌هاي امروز است.
1- کسر قابل توجهي از دانشجوياني که در چند روز اخير در مراسم‌هاي روز دانشجو شرکت کرده و مطالبات خود درباره رفع حصر را فرياد زده و از محصورين و سيدِ ممنوع‌التصوير حمايت کردند در دوران88 در رده سني کودک و نوجوان بودند و طبيعتا آنقدرها درگير موضوعات سياسي نبوده‌اند که آنچه در آن مقطع زماني حساس رخ داد را درک کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاهد آن هستيم که که همان شعارها و مطالبات ورد زبانشان است و به مناسبت‌هاي مختلف همچون روز دانشجو آن را «تَکرار» مي‌کنند. اين موضوع حاوي سه درس براي تصميم‌گيران است.
الف) ديدگاهي که تصور مي‌کند با مسدود کردن مسير گفتگو و گذشت زمان موضوعات بغرنجي مانند آنچه در وقايع88 رخ داد حل مي‌شود با واقعيت‌هاي جامعه فاصله دارد.
ب) ارائه يک قرائت خاص از وقايع88 و ايجاد ممنوعيت و محدوديت براي مطرح شدن خوانش‌هاي ديگر از آن حوادث در‌تريبون‌هاي رسمي سبب به تثبيت رسيدن آنچه در تبليغ رسمي از آن چه در آن سال گذشت مطرح مي‌شود نخواهد شد.
ج) راهکارهايي همچون حذف و حصر سبب حذف نام و مسلک بزرگان جريان اصلاح‌طلبي نشده و به ضد خود تبديل شده است.
2- اگر با گوش‌هاي باز به روزهاي انتخابات96 بازگرديم صداهايي را که بي شباهت به شعارهاي دانشجويان در روز دانشجو نبود در دورافتاده‌ترين شهرهاي کشور را خواهيم شنيد. اين واقعيت نشانگر آن است که برخلاف آنچه جريان تندرو تصور مي‌کند شعارهاي اصلاح‌طلبانه و آزادي‌خواهانه لزوماً در ميان قشري خاص در مناطق مرفه نشين شهري خريدار ندارد و مي‌توان اثر آن را در دورافتاده‌ترين مناطق ايران هم شاهد بود.
3- موضوع سوم در اين باره پرسشي صريح از افرادي است که حضور امروزشان در دو قوه مجريه و مقننه را مديون حمايت کساني هستند که از انتخابات88 به اين سو دچار محدوديت‌هاي گوناگوني شده‌اند. اينکه رسانه‌هاي رسمي به دليل محدوديت‌هاي قانوني نامرئي امکان پرداختن به بزرگان جريان اصلاحات را ندارند قابل فهم است اما چرا رئيس‌جمهور، دو نايب رئيس مجلس، رئيس فراکسيون اميد، نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس، معاونان اصلاح‌طلب رئيس دولت و. . . نامي از محصورين نمي‌آورند و تنها به بيان اشاره و کنايه اکتفا مي‌کنند؟ آيا آنان هم مانند رسانه‌هاي اصلاح‌طلب با محدوديت مواجه هستند؟!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، ساعتی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • باشگاه استقلال پلمپ شد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • سرگیجه بزرگ!
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رسمی؛ پارما به سری آ صعود کرد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد