Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:59:26 GMT

ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۳۳۵۵

ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه بررسی می‌شود

خبرگزاری شبستان: کرسی علمی ترویجی ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، کرسی علمی ترویجی «ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه» را امروز دوشنبه، ۲۰ آذر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در ساختمان مرکزی پژوهشگاه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این کرسی علمی دکتر سلیمان خاکبان، نویسنده کتاب «ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه»، به ارائه مباحث خود می پردازد و در ادامه حجت الاسلام علی ذوعلم و دکتر مهدی مولایی، به عنوان ناقد نظرات خود را ارایه می کنند.

 

گفتنی است، کرسی علمی ترویجی ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه، در محل ساختمان مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير، كوچه پژوهشگاه (۲)، سالن جلسات پژوهشگاه برگزار می شود.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود

به گزار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا بر اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و به نقل از قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر جشنواره بین‌المللی شانزدهم پژوهش فرهنگی، هفدهمین دوره  آیین‌ اختتامیه جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی در سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

جهت‌گیری اصلی این جشنواره، اهتمام به پژوهش علمی سیاست‌گذارانه و حل مسئله‌محور و متعهد بر بنیان‌های نظم فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران است. به گفته دکتر قاسم زائری رئیس پژوهشگاه و دبیر جشنواره شانزدهم، مسیر سیاست‌گذاری معقول جز از مجرای پژوهش علمی و مسئله‌مند و جهت‌دار نمی‌گذرد و حکمرانی نوین فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران، جبراً راهی جز اتکا به پژوهش فرهنگی ندارد.

همچنین با توجه به تأکید دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره شانزدهم، امروز حوزه سیاست‌گذاری نیازمند کمک همه اصحاب علم و دانش و فرهنگ و هنر است و پژوهش‌ها باید بتوانند خلأ مهمی را در حوزه ادبیات نظری، تصمیم‌گیری‌ و سیاستگذاری‌های مهم پر کنند.

در همین راستا پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نظر دارد دوره هفدهم این جشنواره را همزمان با هفته پژوهش ۱۴۰۳ برگزار کند.

گفتنی است آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی ۳۰ دی ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان داخلی و بین‌المللی در محورهای پنج گانه فرهنگ، هنر، رسانه و ارتباطات، پژوهش‌های دینی و اسلامی، و فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد.

در این دوره، ضمن تقدیر از پژوهشگران برتر در بخش‌های زن، جوان و استان، و معرفی پیشکسوت پژوهش فرهنگی، برای اولین بار جایزه ویژه زنده‌یاد دکتر عماد افروغ با موضوع نقد و سیاستگذاری فرهنگی به پژوهشگر برگزیده این حوزه اهدا شد.

همچنین پژوهشگران برگزیده دوره شانزدهم به بنیاد ملی نخبگان معرفی شدند تا علاوه‌بر عضویت در آن، از حمایت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان
  • ابعاد راهبردی -امنیتی عملیات وعده صادق بررسی می شود