Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@08:32:40 GMT

کشف مومیایی ۳۵۰۰ ساله در مصر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۳۵۱۴

کشف مومیایی ۳۵۰۰ ساله در مصر

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
باستان شناسان در مقبره‌ای مصری که از زمان کشفش در دهه ۱۹۹۰ تاکنون دست‌نخورده باقی مانده‌بود، مومیایی را کشف کرده‌اند که قدمتی برابر ۳۵۰۰ سال دارد.

براساس گزارش ساينس الرت، اين مقبره يكي از دو مقبره‌اي است كه باستان‌شناسان مصري آنها را در نزديكي دره پادشاهان كشف كرده‌اند. مقبره‌ها به خانداني در قرن هجدهم تعلق دارند، احتمال دارد مقاماتي عالي‌رتبه در آن دفن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از كشف،‌مقبره‌ها تنها شماره‌گذاري شدند و هرگز كسي وارد آنها نشد و تقريبا به فراموشي سپرده شدند تا اينكه در نهايت دو مقبره طي طرح اكتشافي سازمان آثار باستاني مصر باز شدند. هنوز هويت افرادي كه درون اين مقبره‌ها دفن شده‌اند، مشخص نشده‌است.

مقبره Kampp 161 براساس نقاشي‌هاي ديواري،‌حكاكي‌ها و مكتوب‌هاي كشف شده به حدود دوران حكمراني فرعون آمن‌هوتپ دوم و پسرش توتمس چهارم تعلق دارد، يعني درحدود سال 1400 پيش از ميلاد. در مقبره ديگر، Kampp 150، يك موميايي پيچيده در پارچه كتان كشف شد و بر اساس نقاشي ديواري كه روي سقف مقبره رسم شده‌است، مقبره به دوران فروانروايي توتمس يكم تعلق دارد، و اين يعني اين مقبره نزيك به يك قرن مسن‌تر از مقبره اول است.

مقبره‌ها حاوي تعداد زيادي نقاب‌هاي چوبي مخصوص تدفين، 450 مجسمه، جعبه‌اي تابوت مانند و كوزه‌هاي سفالي هستند. براساس اين يافته‌ها احتمال داده مي‌شود كه موميايي يكي از مقامات عالي‌رتبه دربار فرعون زمان خود بوده‌است.

در همین زمینه: کشف شهر مردگان در مرکز مصر چهره مومیایی ۲۳۰۰ ساله بازسازی شد کشف مومیایی ون‌گوگ در کلیسایی باستانی در اسپانیا رسوایی در صنعت مومیایی مصر باستان جوانترین ۱۴۵ ساله جهان کیست؟ مومیایی نیمه زنده کشف مومیایی هزار ساله در مجسمه بودا

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن دو نفر در سیل شهرستان تفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، بدنبال بارندگی ظهر امروز و وقوع سیل در ییلاقات استان، در منطقه دره گاهان تفت یک خودرو پژو پارس در آب غرق شد که این خودرو ۳ سرنشین داشت. 


متاسفانه در این حادثه ۲ سرنشین یک آقا و یک خانم (۳۵ ساله و ۵۵ ساله) جان خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید ۳۵۰۰ گردشگر از دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • (ویدئو) مرد ۶۸ ساله در یک دقیقه ۱۴۸ روپایی زد!
  • اسکان ۳۵۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و کمپ‌های موقت یزد
  • رمزگشایی از چنار سر مقبره | چرا به این میدان گلندوئک می‌گویند؟
  • درختان سرو ۳۳۰۰ ساله در ایلام
  • با چوچاپ و موسیقی سنتی در مقبره شاه خورشیدِ ریگان
  • فوت ۲ نفر در سیل شهرستان تفت یزد
  • جان باختن دو نفر در سیل شهرستان تفت
  • برگزاری ویژه برنامه « عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» در مقبره الشعرای تبریز