Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه مازندران روز دوشنبه با اعزام و استقرار 300 گشت پلیس راه ، اورژانس ، راهداری و خودروهای امداد و نجات به محورها و جاده های برفگیر و این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این طرح با هدف باز نگه داشتن جاده ها در سرما و یخبندان زمستان ، افزایش انضباط ترافیکی خودروها با توجه به شرایط آب و هوائی و بالا رفتن ضریب تصادفات ، مدیریت بر حوادث ترافیکی در زمان برف و یخبندان ، رسیدگی سریع به تصادفات و کمک به در راه ماندگان از امروز کلید خورد و تا بیستم اسفند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350 کیلومتر آن را جاده های کوهستانی و برفگیر تشکیل می دهد.
چهار محور اصلی این استان شامل هراز (آمل - تهران ، سوادکوه (قائمشهر - تهران ) ، کندوان ( چالوس - تهران ) و کیاسر ( ساری - سمنان ) با عبور از ارتفاعات سلسله جبال البرز به پایتخت ، غرب و جنوب کشور منتهی می شود.
هراز و کندوان در عین حال پرافیک ترین محور کشور بویژه در ایام تعطیل سال هستند . جاده سوادکوه نیز از جمله راههای کشور است که بیشترین تردد خودروها سنگین در آن صورت می گیرد.
** افزایش 14 درصدی ترددهای جاده ای در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران در آئین بدرقه گشت های زمستانی پلیس راه از افزایش 14 درصدی تردد در جاده های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت که ظرفیت ابنیه و جاده های استان نسبت به حجم تردد خودروها پائین است .
سردار سیدمحمود میرفیضی افزود که در 6 ماهه اول امسال 300 میلیون تردد در جاده های مازندران ثبت شد.
استان مازندران به خاطر برخورداری همزمان از جنگل ، دریا و کوه ، زیبائی های طبیعی ، آب و هوای معتدل ، مناطق بکر و دست نخورده روستائی و پیشینه دراز و غنی فرهنگی و تاریخی مهم ترین مقصد سفر ایرانیان در تمامی فصول سال است .
زیبائی جاده های مازندران و نزدیکی به پایتخت کشور از جمله عواملی است که سبب می شود تا بیشتر گردشگران با خودروهای شخصی به این استان سفر کنند .
بر اساس گزارش مراجع رسمی ، پارسال دستکم 40 میلیون نفر شب اقامت گردشگر در مازندران ثبت شد.
** همراهی مردم و کاهش تصادفات
فرمانده انتظامی مازندران نقش مردم و تعامل بین دستگاه های متولی در اجرای طرح انضباطی و ترافیکی زمستانی را مهم ترین عامل کاهش مشکلات دانست و گفت : باید بپذیریم که تردد امن و بدون مشکلات فقط به همراهی و تعامل با یکدیگر و صد البته رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی وابسته است.
وی با اشاره به این نکته که مازندران استان گردشگر پذیر است و در طول روزهای های سال بویژه آخر هر هفته شاهد حضور پر حجم خودرها ها در جاده های درون و برون شهری استان هستیم ، افزود : گرفتن خدمات مطلوب و در شان ، حق طبیعی ملت ایران است و ما مسئولان باید این وظایف را به درستی و بی منت ارائه کنیم.
سردار میرفیضی با اشاره به کاهش 9 درصدی تصادفات در جادهای درون و برون شهری مازندران در هشت ماهه منتهی به آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، گفت که تصادفات منجر به مرگ نیز در این مدت پنج درصد کاهش داشته است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص بزرگراه‌های خطرناک شهر تهران اظهار داشت: آمار‌ها حکایت از آن دارد که فراوانی بزرگراه‌ها در بحث تصادفات بیشتر است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از بزرگراه آیت الله سعیدی و سپس بزرگراه شهید همت؛ سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: قاعدتاً عابران پیادع نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند ولی این موضوع را هم باید گفت که برخی از بزرگراه‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که پر تردد هستند و در کنار آنها مراکز درمانی وجود داشته و نیاز به تردد دارند؛ اگرچه باید عابران پیاده به خاطر داشته باشند که فقط از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذر‌ها تردد کنند حتی اگر این دور بودن آنها به قیمت پیاده روی زیاد باشد و این موضوع ارزش آن را دارد که جان آنها حفظ شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این سوال مطرح می‌شود که شدیدترین تصادفات عابرین پیاده در کدام معابر روی می‌دهد؟ آیا در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و یا در عرض بزرگراه‌ها و یا در میادین و یا در معابر فرعی و کوچه‌ها؟

وی بیان داشت: آن چیزی که داده و آمار‌ها نشان می‌دهد و با بررسی‌هایی که صورت گرفته این بزرگراه‌ها هستند که بیشترین تصادفات عابران پیاده در آنها روی می‌دهد؛ چرا که آمار تصادفات فوتی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ عدد فراوانی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ فقط عابران پیاده را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده بی احتیاط بودن این دسته از افراد در عبور از معابر است.

سرهنگ جوانبخت گفت: رتبه اول تصادفات فوتی عابران پیاده شهر تهران به افراد بالای ۶۰ سال اختصاص دارد؛ چرا که هر چقدر که سن عابران بالاتر می‌رود توانایی‌های جسمی و سرعت عکس العمل نیز کم می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: کم شدن سرعت عکس‌العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می‌شود؛ خیلی از عابران مسن یک گام به جلو بر می‌دارند ولی در این حال احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند تردد کرده و از حرکت خودرو‌ها یک ترس به جان آنها می‌افتد و یک گام به عقب برمی دارند.

سرهنگ جوانبخت افزود: این فرد مسن نمی‌داند که راننده‌ای که در آن مسیر در حال تردد است پیش خود محاسبه کرده که این فرد از آن مسیر رد شده است پس من می‌توانم از پشت سر او حرکت کرده و رد شوم.

وی گفت: همین گامی که عابر پیاده سالمند ما به عقب برداشته منجر به برخورد خودرو با وی شده و حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر در خانواده سالمند داریم که در سنی قرار دارد که این شرایط را دارد و کندی حرکتی دارد و نمی‌تواند برای تردد‌های خود در معابر به موقع تصمیم گیری نماید همیشه همراه او باشیم و آموزش‌های خوبی به بدهیم و اینکه از آنها بخواهیم که لباس روشن بپوشد.

وی افزود: سالمندترین فردی که در سال گذشته در شهر تهران بر اثر تصادف جان خود را از دست داد یک آقای ۹۲ ساله بوند و کوچکترین فرد نیز یک کودک ۴ ساله بود که به همراه والدین خود بوده؛ اما موارد ایمنی را رعایت نکرده و موجب فوت این کودک شدند.

منبع: فارس 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • ۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • جاده کندوان از طریق آزاد راه استان البرز باز است
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • ◄ ابتکار قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد