Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنکاراـ ايرناـ ايلنور چويک مشاور ارشد اردوغان با انتشار مقاله اي در روزنامه يني بيرليک نوشت: دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا با برداشتن هر گامي و گفتن هر سخني در خصوص خاورميانه، به واقع ايران را تقويت و قدرتمندتر مي کند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، چويک در مقاله اي با عنوان `ترامپ ايران را تقويت مي کند` نوشت: امروز ايراني ها به راحتي به مسلمانان جهان مي گويند مگر ما به شما نگفتيم به آمريکا و اسراييل اعتماد نکنيد، حال اکنون ببينيد که آنها در موضوع قدس چه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: آمريکايي ها براي مقابله با ايران جبهه اي عربي با محوريت عربستان ايجاد و به تحريم قطر پرداختند اما نتيجه اي جز شکستي مفتضحانه دست آنها را نگرفت و عربستان در اين خصوص به وضعيت خجالت آوري رسيد.
چويک اضافه کرد: گويي شکست جبهه آمريکايي ـ عربي در تحريم قطر و مبارزه با حوثي ها در يمن کافي نبود که در ادامه ترامپ با استفاده ازعربستان اين بار سعي کرد پروژه صلح خاورميانه را به فلسطيني ها تحميل کند به طوري که وليعهد عربستان با تهديد خواستار پذيرفتن قدس به پايتختي رژيم صهيونيستي از سوي محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين شد.
مشاور ارشد اردوغان همچنين گفت: تمامي اين سياست هاي ترامپ، باعث روغني شدن نان و تقويت و تسلط بيشتر ايران در منطقه به ويژه در کشورهاي سوريه، لبنان و عراق مي شود.
به گزارش ايرنا، پس از کش و قوس هاي فراوان، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا، چهارشنبه گذشته تصميم خود مبني بر انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به قدس را اعلام کرد.
اين تصميم با اعتراض مسلمانان در سرزمين هاي اشغالي، خاورميانه و کشورهاي زيادي رو به رو شد و تعدادي از کشورها آن را تقبيح کردند.
دونالد ترامپ در اين سخنراني گفت: ايالات متحده قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي‌شناسد.
رئيس‌جمهوري آمريکا به وزارت امور خارجه کشورش دستور داد تا اقدامات لازم را براي انتقال سفارت آمريکا از تل‌آويو به قدس انجام دهد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت