Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@17:55:54 GMT

شهر خوی و قونیه خواهر خوانده می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۳۶۱۳

شهر خوی و قونیه خواهر خوانده می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: شهر خوی و قونیه خواهر خوانده می شوند.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با وزیر فرهنگ ترکیه مقرر شده که شهرهای خوی و قونیه خواهر خوانده شوند.

وی با بیان اینکه مصوبه خواهر خواندگی خوی با قونیه را به شورای اسلامی شهر خوی ارسال شده است تصریح کرد : باتوجه به مشترکات فرهنگی مقبره و وجود شمس تبریزی در خوی بعنوان استاد و مراد مولانا و مقبره مولانا در قونیه این دو شهر خواهرخوانده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا؛ مقدمات خواهر خواندگی شهرهای خوی و قونیه برای اولین بار در آذرماه سال ۱۳۸۷ با ایجاد پل فرهنگی و دوستی بین شهرهای خوی و قونیه برگزارشد که طی آن اسین چلپی بیست و دومین نواده مولانا در مقبره شمس بعنوان شهروند افتخاری خوی انتخاب شد .


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند

تین نیوز

 با حضور مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، مکان یابی احداث ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه تبریز سهند بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی وکیلی مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به منظور تسریع در تکمیل نواقص آزادراه تبریز سهند، از محل اجرای ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در این مسیر بازدید کرد.

در این بازدید، آخرین وضعیت احداث تاسیسات امداد و نجات واقع در ابتدای آزادراه از سمت تبریز، رمپ و لوپ های ورودی و خروجی پارک علم و فناوری استان واقع در کیلومتر پنج کیلومتر اول آزادراه و محل احداث ۴ مجتمع خدماتی _ رفاهی بررسی شد.

گفتنی است، مجتمع امداد و نجات که در آزادراه در حال احداث بوده، متشکل از ساختمان های پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و راهداری خواهد بود که ساختمان پلیس راه و اورژانس در مراحل پایانی بوده و ساختمان راهداری و هلال احمر نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

اسماعیل برزگر، مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری از آزاد راه تبریز سهند و داوود یاری رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک و مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این بازدید حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • آبگرفتگی معابر شهرهای زاهدان و خاش
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون