Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ مرتضی سلیمی روز دوشنبه در رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانه سال 96 در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند، افزود: این طرح در یک هزار و 221 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در سطح محورهای برون شهری برای ارائه خدمت به مردم اجرا می شود.

وی اظهار کرد: طرح زمستانه همه ساله با حضور و مشارکت دستگاه های انتظامی، امدادی و خدماتی با هدف خدمت رسانی به مردم در طول فصل زمستان با برنامه ریزی منسجم و ایجاد امکانات مناسب اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر برای مشارکت فعال در طرح زمستانه سال جاری، افزود: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای فعالیت در 2 بخش نجات و امدادرسانی به مصدومان در کمترین زمان ممکن را دارد.

به گفته وی، برای همین منظور 4 هزار و 349 نیروی امدادی و نجاتگر در یک هزار و 221 پایگاه ثابت و سیار مناطق مختلف کشور مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: این نیروها با استفاده از 3 هزار و 457 خودروی امدادی شامل یک هزار و 100 دستگاه آمبولانس، یک هزار و 328 خودروی پشتیبانی، 364 دستگاه خودروی نجات، 52 دستگاه خودروی عملیاتی آرگو، 11 دستگاه خودروی فرماندهی(ارتباطات و مخابرات) و 24 فروند بالگرد خدمات امدادی مناسبی را به مردم در محورهای ارتباطی کشور در طول فصل زمستان ارائه خواهند کرد.

سلیمی با اشاره به افزایش 5 درصدی پایگاههای طرح زمستانه هلال احمر نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: کاهش زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حوادث، افزایش سرعت امدادرسانی و کاهش آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی را مهم ترین اهداف هلال احمر در اجرای طرح زمستانه است.

اجرای طرح زمستانه نیروهای امدادی از امروز(20 آذر) آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه دارد.

رزمایش طرح زمستانه نیروهای امدادی، درمانی، خدماتی و انتظامی امروز با هدف نمایش توان و آمادگی دستگاه‌ها در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد.

این رزمایش با حضور نیروهای عملیاتی و امدادی پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و راهداری و با نمایش تجهیزات و خودروهای امدادی و خدماتی برگزار شد.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری