Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته بودجه‌های تحقیقاتی به طور مناسبی تخصیص پیدا کرد و تقریبا 75 درصد بودجه محقق شد، از افزایش 5 تا 6 درصدی بودجه پژوهشی وزارت بهداشت در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های این معاونت در دولت یازدهم و برنامه‌های آینده، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامات چهار سال گذشته معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت فعالیت‌های زیرساختی بوده است، چرا که برای انجام پژوهش‌های دقیق نیاز به طرح‌های تحقیقاتی بزرگ، مهم و طولانی مدت داریم که این طرح‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک‌زاده با اشاره به راه‌اندازی موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور این موسسه می‌تواند بودجه‌های مناسبی برای انجام طرح‌های تحقیقاتی به محققان اعطا کند.  

وی همچنین با اشاره به ایجاد نظام ثبت بیماری‌ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: در همه دنیا، نظام ثبت بیمارانی که بیماری‌های مهمی دارند، وجود دارد و بررسی‌های درمان و سلامت و همچنین پژوهش‌های لازم بر روی این بیماران انجام می‌گیرد. در این راستا ما نیز توانستیم ادامه ثبت بیماری‌ها را در کشور ایجاد کنیم.

ملک‌زاده اظهار کرد: برنامه‌ای با عنوان کهورت در کشور راه‌اندازی شده است که طی این برنامه افراد سالم برای 30 سال مورد مطالعه قرار می‌گیرند و این برنامه می‌تواند در آینده به بسیاری از سوالات ما در مورد بسیاری از بیماری‌ها پاسخ دهد و نظیر این برنامه از حدود 50 سال پیش در دنیا آغاز شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی برنامه «ایرانوم» در کشور، افزود: در طی این برنامه ژن ایرانی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاعات بسیار مناسبی از طریق این طرح به دست ما می‌آید که مشابه این برنامه در گذشته در کشور وجود نداشته و در آینده‌ای نزدیک این طرح راه‌اندازی می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تهران در ماه‌های پایانی سال درگیر بودجه بودند تا به نتیجه برسد، اظهار کرد: رقم بودجه سال آینده در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده و منابع بودجه نیز گسترش یافته که با هدایت شهردار تهران این اتفاق رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ما در بودجه‌ریزی از اولویت‌ها پشتیبانی کردیم و قرار بر این است اعتبارات برای رفع مسائل شهر هزینه شود، خاطرنشان کرد: با این عدد و ایده‌های موجود و اقدامات تکمیلی، سال ۱۴۰۳ سال درخشانی را شاهد خواهیم بود. بسیاری از کارهایی که آغاز شده، در سال آینده به ثمر می‌رسد؛ به ویژه توسعه خطوط مترو، اضافه شدن اتوبوس‌ها، واگن‌ها و تاکسی‌ها و علاوه بر این، مدیریت شهری به روح و کالبد شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مردم محور نیز توجه داشته است.

نادعلی با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان پایتخت تصریح کرد: ساماندهی دست‌فروشان و بساط‌ گستران امر دوره‌ای نیست و نمی‌توان یک کار آنی انجام داد و آن را رها کرد. رها کردن شهر و ساماندهی یکباره و ناگهانی در طول یک هفته نتیجه ندارد و افراد در طول این مدت رعایت می‌کنند،  چون می‌دانند رهاشدگی مجدداً رخ خواهد داد و شرایط به وضعیت سابق بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در ساماندهی دست‌فروشان باید کار مستمر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا سعی شد که دست‌فروشی با توجه به شرایط اقتصادی از رونق نیفتد؛ اما اگر ساماندهی با کمک قوه قضاییه و پلیس رخ ندهد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. برای مثال محدوده تئاتر شهر بارها ساماندهی شده اما به محض رها شدن، دست فروشان مجدداً بازگشته‌اند؛ لذا در این زمینه به یک رسیدگی مستمر نیاز داریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حال مردم و زیست شبانه در ایام ماه رمضان برای ما اهمیت دارد؛ اما باید مباحث به درستی و علمی ساماندهی شود تا بعد از آن، ساماندهی با مشکل کمتری مواجه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان