Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار نطنز، گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر نطنز، تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز تنظیم و امضا شده است و به زودی با همکاری کوهنوردان بازسازی و مرمت بنای تاریخی گنبدباز آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ علی پیراینده صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: گنبد باز نطنز یکی از شاهکارهای هنر معماری ایران از دوران صفویه است که گنبد آجری، طاق نماها و ستون ها بر پایه های سنگی بنا شده و زیبایی خاصی را به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار نطنز افزود: ستون های این بنای تاریخی در سال های گذشته توسط افراد نامشخص تخریب شده است و اگر این ستون ها مرمت و بازسازی نشود بنا به طور کامل تخریب می شود.

وی تصریح کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر نطنز، تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز تنظیم و امضا شده است و به زودی با همکاری کوهنوردان بازسازی و مرمت بنای تاریخی گنبدباز آغاز می شود.

پیراینده تاکید کرد: شهر نطنز به خاطر وجود آثار تاریخی متعدد در آن یکی از مقاصد گردشگری در استان اصفهان است و بدون شک بنای تاریخی گنبد باز در نطنز بر حضور و جذب گردشگر در این باغ شهر می افزاید.

وی همچنین، با اشاره به سفر هفته گذشته مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان به نطنز و بازدید از کشتارگاه شهرستان، بیان کرد: بعد از سفر این مقام استانی، کار ساخت سالن پیش سرد در کشتارگاه آغاز شده است و امیدواریم تلاش ها برای تسریع در ساخت و افتتاح آن نیز افزایش یابد.

شهردار نطنز، خاطر نشان کرد: ساخت سالن پیش سرد نیاز به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و از آن جا که در آمد شهرداری توان پوشش این اعتبار را ندارد، ورود مسئولان استانی و شهرستانی برای تامین این اعتبار یک ضرورت است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود