Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به تغییر اساسنامه جامعه روحانیت مبارز گفت: اساسنامه جامعه روحانیت بعد از ۱۰ سال بازنگری و به روز شد که فصل اول اساسنامه تغییری نکرده است و در ماده ۱ نام جامعه روحانیت مبارز و شعبه مرکزی تهران و شعب شهرستان‌ها به صورت نامحدود قید شده و در ماده ۶ تاریخ تاسیس آن ۱۳۵۳ است که بدون تغییر بود و در ماده ۶ اساسنامه تغییری جزئی داشته که کلمات انقلابی در کنار جامعه نهادی روحانی، فرهنگی، سیاسی، مردمی و مستقل و فراجناحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بخش اضافه شده به این بند گفت: به منظور حفاظت و اصول و ارزش‌های انقلابی و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنیم و علت این تغییر این است که کارویژه جامعه روحانیت در اساسنامه پیشین مشخص نشده بود که با اضافه کردن این جمله به دقت مشخص شد و توصیف اینکه جامعه روحانیت نهادی انقلابی در برابر روحانیتی است که قبل و بعد از انقلاب رویکرد انقلابی ندارد و همچنین تاکید بر مردمی بودن آن این است که پایگاه جامعه روحانیت، مردم است و از طریق مختلف مانند ائمه جماعت، مراکز علمی مشغول خدمات هستند و ارتباطشان را حفظ کردند.

وی ادامه داد: آنچه که این کارکرد ویژه را دنبال می‌کند، دین است که نمی‌خواهد همه کارهایی که روحانیون در مقاطع مختلف انجام می‌دهند را مدنظر قرار دهد بلکه تاکید بر حفاظت و حراست از اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تغییر در ماده ۷ اساسنامه گفت: غالبا این بند تکرار بندهای قبلی اساسنامه است که مقداری اصلاحات داشته که در اولین بند تلاش برای سازماندهی روحانیون شیعه اضافه شده که در راستای رشد و اعتلای آن است و دامنه‌ای فراگیرتر از ایران خواهد داشت و این تلاش یک انتظار متوازن است که این جهت‌دهی نوعی محدودیت در جامعه روحانیت را ذکر می‌کند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه روحانیت در جامعه عموما سازماندهی شده است، گفت: جهت‌دهی جامعه روحانیت برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی و مقابله با انحرافات عقیدتی - سیاسی است و در بند دوم تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و دفاع همه‌جانبه از انقلاب آمده است و حمایت از اندیشه‌های سیاسی حضرت امام و اصل مترقی ولایت فقیه گنجانده شده و در بند چهارم تدوین و ترویج رهنمودهای امام و رهبری را داریم.

وی با اشاره به تغییرات بند پنجم گفت: پیش از این گسترش فضایل اخلاقی دین مطرح بود که هدف کارویژه جامعه روحانیت نیست بلکه گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه و مقابله با انحرافات اخلاقی را مدنظر قرار داده است و نظارت در عملکرد مسوولان و نظام حوزه‌های علمیه و نقد عالمانه و خیرخواهانه در جهت مسائل و منافع مردم است.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: ارتباط با روحانیت سایر مذاهب اسلامی و همکاری در مراکز اسلامی در جهت تحقق اهداف سیاسی – اجتماعیاسلامی در اساسنامه آمده که تعامل مثبت و سازنده با ادیان الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به بند حل شده در اساسنامه گفت: تاسیس مراکز و موسسات عام‌المنفعه که در اساسنامه آمده بود به کلی حذف شد لذا آن را از کارویژه‌های جامعه روحانیت مبارز نمی‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روند بحث پولی – بانکی مجمع تشخیص گفت: ۹ جلسه کمیسیون اقتصادی مجمع به صورت فشرده برگزار شد که جلسه دهم را روز یکشنبه و جلسه یازدهم در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و این جلسه با حضور قائم مقام معاون بانک مرکزی، اعضای کمیسیون برگزار شد که مقرر شد به سمت اصلاح برویم که ان‌شاءالله در مجمع مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه طی جلسه‌ای که با روحانی داشتید در مورد شرکت روحانی در جلسات صحبت کردید نتیجه آن چه شد، گفت: موضوع در جامعه روحانیت مطرح شد اما تصمیم خاصی گرفته نشد و ایشان به خاطر شرایط امنیتی از محدودیت برخوردار است که به طور طبیعی رفت و آمد را برای او سخت می‌کند.

مصباحی‌مقدم درباره اینکه در جلسه گذشته پیرامون بحث نواصولگرایی می‌خواستید از آقای قالیباف برای مطرح کردن این موضوع دعوت کنید به کجا رسید، گفت: چنین بحثی در جامعه روحانیت نداشته‌ایم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره اینکه سال جاری به عنوان سال عدالت و پیشرفت نامگذاری شد به نظر شما تا چه حد در این زمینه موفق بودیم، گفت: مساله عدالت یک مساله بسیار اساسی و فراگیر است و وقتی صحبت از عدالت می‌شود عدالت حقوقی – سیاسی و اجتماعی معنا دارد که در ذیل عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی معنا پیدا می‌کند و هنوز ندیدم که این مساله در دستور کار قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: البته مسوولان و نمایندگان دغدغه عدالت دارند اما آنچه که مطرح می‌شود در زمینه پرداخت یارانه‌ها که به افراد نیازمند داده شود، مطلوب است و اخیراً در لایحه بودجه مطرح شده که نشانه‌هایی از رویکرد عدالت‌خواهانه مشاهده می‌شود که یارانه به همه خانواده‌ها پرداخت نشود و به خانواده‌های نیازمند تخصیص یابد و این در عدالت توزیعی معنا پیدا می‌کند و کسانی که احساس می‌کنند نیازمند به یارانه هستند درخواست خود را به کمیته امداد بدهند و از آن طریق شناسایی شوند. در این زمینه مسئله توانمندسازی خانواده‌ها و تحت پوشش قرار گرفتن آنها مدنظر است.

مصباحی مقدم با اشاره به نظام عدالت آموزشی گفت: عدالت در نظام آموزشی بین دختران و پسران برقرار است که ایران در دنیا نسبت به این مسئله پیشتاز است و به گونه‌ای این مساله تحقق پیدا کرده که خانواده‌های روستایی و عشایری همزمان با کوچ‌هایی که دارند از آن برخوردارند و اگر یک دانش‌آموز در روستایی دور افتاده داریم معلم و مدرسه‌ای هم در آنجا پابرجاست و همچنین بنیاد برکت به واسطه سازمان اموال تملیکی و زیر پوشش دفتر مقام معظم رهبری تعدادزیادی مدرسه احداث کرده که نشان می‌دهد عدالت آموزشی هدف خود را به خوبی دنبال می‌کند و البته آنجا که کاستی دارد باید تلاش کنیم که برطرف شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: زنان ما پس از پیروزی انقلاب در عرصه هستند و باید فرهنگسازی شود که خانم‌ها بیشتر برای کاندیداتوری مجلس و امثالهم ثبت نام کنند تا استعدادهایشان بروز یابد و مردم سهم بیشتری از نمایندگان مجلس را به زنان اختصاص دهند و این روند رو به بهبود است.

مصباحی‌مقدم با اشاره به ردیف بودجه احزاب که دولت در نظر گرفته است، پاسخ داد: معتقد نیستم که احزاب باید از دولت یارانه بگیرند بلکه باید روی پای خود بایستند و مستقل باشند تا حریت‌ آنها محفوظ باشد و آزادانه عمل کنند. لذا اگر وابسته مادی دولت باشند نمی‌توانند از دولت انتقاد کنند با این حال آنچه تصویب شده باید به اجرا در آید و احزاب باید از سازمان برنامه هم مطالبه کنند تا سهمی که به آنها تخصیص داده‌اند پرداخت شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا اصولگرایان به عنوان کسانی که احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور کردند و مورد حمایت هشت ساله قرار دادند اکنون حاضر نیستند مسئولیت حمایتشان را بپذیرند و جامعه روحانیت نسبت به رفتار اخیر احمدی‌نژاد موضع‌گیری نداشته است، گفت: جامعه روحانیت مبارز در سال ۸۴ از احمدی‌نژاد حمایت نکرد. ابتدا از هاشمی اعلام حمایت کرد و در دور دوم هم حمایتی از هیچ‌ کاندیدایی نداشت.

وی افزود: احمدی‌نژاد خود را مبعوث از ناحیه جریان سیاسی اصولگرایان نمی‌دانست و خود را کاندیدای مستقل معرفی کرد. طبیعتاً وقتی کسی از‌ آغاز مسئولیت کاندیداتوری ایشان را نگرفته معنی هم ندارد که امروز از او بخواهیم پاسخگوی رفتار وی باشد.

مصباحی‌مقدم افزود: علاوه بر این اقتضای اصولگرایی پایبندی به اصول است و تا وقتی که کاندیداها و مسئولان، اصول را مدنظر قرار می‌دهند از آنها حمایت می‌کند و وقتی که اصول را کنار نهادند دیگر انتظار حمایت نباید داشته باشند و امروز هم مسئله این است و اتفاقاً از کسانی که فردی را کاندیدا کرده و حمایت می‌کنند و بعداً رفتار غلط و ناصواب از آنها مشاهده می‌کنند و فاصله‌ای بین خود و آن فرد برقرار نمی‌کنند، گلایه داریم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند