Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-05-05@23:14:47 GMT

قتل زن سالخورده به خاطر 50 هزار تومان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۵۶۲۷



مرد افغان که زن سالخورده را به‌خاطر 50 هزار تومان به قتل رسانده بود، با رای دادگاه به قصاص محکوم شد.

به گزارش جام‌جم، 12 فروردین 95، پلیس دماوند از قتل زنی 70 ساله در خانه‌اش باخبر شد. عامل قتل، دست و پای اکرم را بسته و پس از خفه کردنش مقادیری طلای او را هم به سرقت برده بود. کارآگاهان پرینت تماس‌های مقتول را بررسی کردند و ردپای مردی افغان به نام رحمان را به‌دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تحت‌تعقیب قرار گرفت و پس از چند روز به دام پلیس افتاد.

رحمان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «اکرم را از قبل می‌شناختم. روز حادثه در خانه‌اش قرار ملاقات گذاشتم اما وقتی آنجا رفتم به‌خاطر 50 هزار تومان با هم درگیر شدیم و خفه‌اش کردم. سپس دست و پایش را بستم و سراغ طلاهایش رفتم. آنها را دزدیدم اما چند روز بعد از سوی پلیس دستگیر شدم.»

با ثبت این اعترافات، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی قرار گرفت. صبح دیروز، از پنج فرزند مقتول، دو نفر درخواست قصاص کردند و بقیه دیه خواستند سپس متهم در جایگاه ایستاد و با انکار اعترافات قبلی‌اش گفت: «من هیچ قتلی مرتکب نشده‌ام. من خودم زن و بچه دارم، چرا باید با اکرم بوده باشم؟ روز حادثه پنج نفر از دوستانم می‌خواستند به خانه او بروند اما چون شماره‌اش را نداشتند با تلفن همراه من تماس گرفتند و قرار گذاشتند. من با آنها تا نزدیکی خانه اکرم رفتم، اما وقتی فهمیدم نیت بدی دارند، داخل نرفتم و راهم را جدا کردم.»

رحمان در آخرین دفاع خود نیز بار دیگر اظهار بی‌گناهی کرد و گفت: «من دو فرزند دارم و اعترافات قبلی‌ام تحت‌فشار بود.»

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم قتل عمد به قصاص و به جرم سرقت طلا به 10 سال حبس محکوم کردند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند

آفتاب‌‌نیوز :

ساعت ۲ بامداد امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، کشف جسد مرد جوانی در خانه‌ای در شهرک دانشگاه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری ۱۵۴ وردآورد، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، راهی محل حادثه شدند.

در پاگرد ورودی خانه جسد سوخته زن میانسالی  مشاهده شد که بر اثر جسم نوک تیز به قتل رسیده بود و بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پسر مقتوله بوده و پس از ارتکاب جنایت خودش را در یکی از اتاق‌های خانه حبس کرده است.

به این ترتیب ماموران کلانتری وارد اتاق شدند و متهم پرخاشگر که قصد داشت تا با یک محلول شبه‌اسید به پلیس حمله کند را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

طبق تحقیقات انجام شده، پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودی خانه به آتش کشیده و سپس داخل خانه رفته و چند کتاب را نیز آتش‌زده است؛ از سوی دیگر نیز مشخص شد قاتل احتمالاً دچار مشکلات روحی و روانی است.

 با دستور قاضی براعه، جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد
  • همدستی زن جوان با مرد آشنا برای قتل شوهرش
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان