Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابولقاسم جویبان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری با بیان اینکه برای کیفی‌تر شدن تحقیقات، نتایج در مجلات با ضریب نفوذ بالا چاپ می شوند، گفت: در سال گذشته حدود یک هزار و ۵۱۶ مقاله و در سال جاری نیز حدود یک هزار و ۶۰۰ مقاله در ISI به چاپ رسیده است که بر اساس تخمین‌ها چاپ مقالات در ژورنال‌های بین‌المللی افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین زیرساخت‌های لازم، اعتبارات و اولویت بندی کارها در حوزه‌ی پژوهش و فناوری از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین بسترسازی مناسب در حوزه‌ی پژوهش و فناوری به زمان طولانی‌تری احتیاج دارد.

وی با بیان این که زمان بیشتری برای نهادینه شدن پژوهش نیاز داریم، افزود: تحقیقات، فیلد جدیدی در کشور ما به شمار می‌آید و در خارج از محیط‌های پژوهشی اغلب مردم، مقاله را هم معنی با پژوهش می‌دانند.

جویبان تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های لازم برای فناوری را ایجاد کنیم، تمامی ایده‌های فناورانه تجاری‌سازی و وارد بازار شده و مورد استفاده‌ی جامعه‌ی هدف قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌ی پژوهش نمی‌توان آمار درستی را ارائه داد، گفت: ارائه‌ی آمارهای درست و تبدیل خدمات به آمار و ارقام به خصوص در حوزه پژوهش‌های بالینی بسیار مشکل است؛ طرح‌های فناورانه در روند معکوس ارائه‌ی خدمات تشخیصی و درمانی در طول ۴۰ سال اخیر نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.

وی در ادامه از تاسیس مرکز شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا اواخر سال جاری خبر داد و گفت: تمامی حمایت‌ها به منظور تجاری سازی یک محصول در این مرکز یک جا متمرکز است. همچنین طرح‌های فناورانه و پژوهش محور در حوزهی دارو، تشخیص و درمان نیز نقش موثری دارند.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با برشماری فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید، فناوری و تجاری سازی و جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی و فعالیت‌های انجام شده توسط شرکت‌های دانش بنیان، از جمله اقدامات پژوهشی به شمار می‌آیند.

وی از فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در تمامی حوزه‌های علوم پزشکی از جمله ارائه‌ی خدمات، تجهیزات پزشکی و دارویی فعال هستند و میزان اعتبار تخصیص یافته به فعالیت‌های پژوهشگرانه در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به سیستم ثبت بیماری‌ها گفت: ثبت بیماری سرطان در شمال غرب کشور اقدام بسیار خوبی بود که سبب افزایش تعداد مقالات و کیفیت آن‌ها شد.همچنین تمامی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سیستم طرح‌های پژوهشی و فناورانه به ثبت می‌رسد.

جویبان در پایان با اشاره به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه پژوهش و فناوری گفت: کسب رتبه‌ی سوم در حوزه‌ی پژوهش و فناوری در سطح کشور، وجود چهار دانشمند یک درصد برتر جهان اسلام در این دانشگاه و دو مجله‌ی برتر کشوری در سال گذشته طبق رتبه‌بندی سایماگو از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند.

بر اساس این گزارش؛ دکتر ابوالقاسم جویبان جزو دانشمندان برتر جهان اسلام، دانشمند جوان جهان اسلام در سال ۷۴ و پژوهشگر برتر ملی در جشنواره رازی بوده است که اکنون منصب معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز را برعهده دارد.

 

انتهای پیام/ش

چاپ یک هزار و ۶۰۰ مقاله در ISI

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می‌شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت‌های موثری را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه آسیب‌هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.
محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذا‌های فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری‌های زمینه‌ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه‌های سلامت و توجه به آن کمک کرد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه‌های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای ۱۱ دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی