Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- امروز دوشنبه بيستم آذربراي جريان اصولگرا روزي ويژه است.روزي که يکي از مهمترين نهادهاي هدايتگر و ايدئولوژيک آن ازهدايت جناح اصولگرا کنار کشيد.
به گزارش سرويس سياسي آريا؛ امروز مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در نشستي از تغييري بنيادين در نقش اين جامعه خبر داد.
 وي اظهار داشت:تلاش براي سازمان‌دهي روحانيت شيعه و سازمان‌دهي جامعه روحانيت براي صيانت از نظام اسلامي و ارتقاي کارآمدي و مقابله با انحرافات از ديگر مواردي است که مي‌خواهيم به آن بپردازيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 سخنگوي جامعه روحانيت مبارز صبح امروز در نشست خبري با اعلام خبر تغيير و بازنگري در اساسنامه جامعه روحانيت مبارز در آخرين مصوبه اين تشکل گفت: در ماده 6 اساسنامه تغييراتي داشتيم و عنوان شد که جامعه روحانيت يک‌نهاد انقلابي، فرهنگي و سياسي، اجتماعي مردمي، مستقل و فراجناحي است و انقلابي و مردمي به اين بند اضافه شد.
عبارت فراجناحي به عنوان صفتي براي جامعه روحانيت حاکي از آن است که جامعه روحانيت ديگر خود را مسئول هدايت جناح اصولگرا ندانسته و طبعا با پذيرش عنوان فراجناحي بايد مسير ورود براي روحانيون غير اصولگرا به اين نهاد نيز گشوده شود.
تاکنون جريان اصولگرا بويژه اصولگرايان سنتي از جامعه روحانيت به عنوان منبع هدايت ايدئولوژيک خود ياد مي کردند که از اين پس معلوم نيست جامعه روحانيت چگونه رابطه خود را با اين جريان مهم سياسي تعريف خواهد نمود؟
لازم به ذکر است از زمان پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات سال 1376  نقش جامعه روحانيت رو به افول نهاد و با ظهور بعضي جريانات دروني نوپديد در ميان  اصولگرايان نظير جمعيت ايثارگران و بعدها جبهه پايداري عملا بدليل عدم تمکين اين جريانات از اين نهاد روحاني ،جامعه روحانيت به حاشيه کشيده و اکنون پرسش اينست که آيا جامعه روحانيت با اين تغييرات در اساسنامه عملا اعلام جدايي عملياتي از اصولگرايان نموده است؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان کردستان بعدازظهر پنج شنبه در جمع فعالان سیاسی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف قراردادن موضوع عفاف و حجاب در جامعه درصدد ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه هستند.

سردار علی آزادی افزود: تضعیف عفاف و حجاب در جامعه زمینه ساز کاهش امنیت است و استحکام بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه موفقیت طرح نور نیازمند حمایت مردمی است، بیان داشت: اجرای طرح نور در جامعه طبق قانون، خواسته مسئولان و مطالبه عمومی مردم برای مقابله با ناهنجاری است.

سردار آزادی در ادامه با قدر دانی از تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اجرای طرح نور، از علما، احزاب سیاسی و مردم که در این طرح مهم همانند دیگر مأموریت با پلیس همراهی، مشارکت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی استان ضمن بیان نکته نظرات خود از اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت و از اقدامات پلیس استان در این خصوص و ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان تقدیر کردند.

کد خبر 6095181

دیگر خبرها

  • معلمان،پیشگامان جامعه
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی