Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «تمرین­ها و تکنیک­‌های کاهش علائم اختلل بیش فعالی: کمبود توجه ویژه کودکان پیش دبستانی»از سوی دکتر پرویز کریمی ثانی تالیف و از سوی انتشارات فروزش منتشر شد.

پرویز کریمی ثانی در گفت­‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به اینکه یکی از مهمترین علل مراجعه والدین به مراکز مشاوره در دوران قبل از دبستان مربوط به مشکل بیش­ فعالی و عدم تمرکز کودک است، اظهار کرد: «کودکان دارای اختلال بیش­فعالی به طور کلی ممکن است علائمی نظیر تحرک زیاد، عدم تمرکز و حالت تکانه­ای، حواس‌پرتی، اشتباه، فراموشی و بی­قرار داشته باشند ولی به والدین توصیه می­‌شود بدون مراجعه به روان­شناس و مشاور، به کودک برچسب بیش‌­فعالی نزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

استادیار گروه مشاوره و روانشناسی واحد شبستر با توجه به این­که برخی اوقات شاهد استفاده نادرست و بی­‌رویه خانواده­‌ها از دارو برای کاهش علائم بیش‌­فعالی هستیم ادامه داد: «راه‌کارهای مختلفی برای کاهش علائم و درمان اختلال بیش‌­فعالی وجود دارد و اگرچه برای کودکان دارای علائم شدید بیش‌­فعالی استفاده از دارو پیشنهاد می­‌شود و می‌تواند موثر هم باشد اما در اکثر موارد والدین ابتدا باید برای کودک وقت بگذارند و از سبک تربیتی مناسب همراه با محبت کافی استفاده کنند.»

کتاب حاضر بر اساس تجارب بالینی نویسنده و متون علمی معتبر تدوین شده است. تمرکز اصلی کتاب بر کودکان پیش‌­دبستانی است و استفاده از روش­‌های رفتاری، شناختی با تمرکز برخانواده و کودک را در اولویت اصلی قرار می‌­دهد.

در متن کتاب تمرین­‌های مختلف رفتاری و شناختی توضیح داده شده است که والدین، متخصصان و مربیان می­توانند از آن استفاده کنند. تمرین­‌های مختلف و بازی­‌های گوناگونی در زمینه افزایش دقت و تمرکز، تقویت حافظه، کاهش تحرک و تخلیه هیجانی، هماهنگی بین بخش‌­های مختلف بدن، هماهنگی بین دست و چشم­‌ها، هماهنگی بین نیم‌­کره‌­ها، توجه به ترتیب و توالی، تکمیل تصاویر، حافظه شنوائی، دیداری، عددی و هندسی آورده شده است.

کارآمدی و اثربخشی استفاده از بازی‌­ها و تمرین‌­های کتاب در تحقیقات مختلف در زمینه کاهش علائم اختلال بیش‌­فعالی و کمبود توجه مورد تایید قرار گرفته و والدین، مربیان، مشاوران، روان­شناسان، معلمان و سایر متخصصان می­‌توانند از کودک بخواهند تا تمرین­ها و بازی­های ذکر شده را انجام دهند.

کتاب «تمرین­ها و تکنیک­های کاهش علائم اختلل بیش فعالی: کمبود توجه ویژه کودکان پیش دبستانی»از سوی دکتر پرویز کریمی ثانی تالیف و از سوی انتشارات فروزش تبریز در 1000 نسخه و 148 صفحه چاپ و با قیمت 22000 ریال روانه بازار شد.

کریمی ثانی پیش از این سه کتاب «ماوی با نگرانی و استرس‌­های زیاد: کتاب کار برای کاهش و مقابله با اضطراب ویژه کودکان 5 –11 سال»؛ «رشد و تربیت کودک: از تولد تا سه سالگی»؛ «یک قدم به عقب بگذار و نفس عمیق بکش! درس­هایی برای آموزش مدیریت خشم به کودکان» به چاپ رسانده بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از حمایت از تولید آثار نویسندگان بومی در ادبیات کودک و نوجوان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا داوری، شامگاه دوشنبه، در آیین رونمایی از دو کتاب‌ شعر کودک در لرستان، گفت: کتاب‌های شعر کودک مهمان کوچه گردآوری و تدوین اسماعیل الله‌دادی و مامان من باباست به قلم نسترن حاتمی رونمایی شد.

او با قدردانی از مجموعۀ حوزه هنری به‌دلیل نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان، اضافه کرد: این حوزه در لرستان مغفول مانده‌ است.

رونمایی از 26 عنوان کتاب "ایثار و شهادت" در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان اینکه بزرگان حوزۀ کودک و نوجوان در این استان ناشناخته مانده‌اند، یادآور شد: برگزاری جلسات رونمایی کتاب به معرفی فعالان این عرصه کمک می‌کند.

داوری اعلام کرد: تولید آثار نویسندگان بومی در ادبیات کودک و نوجوان و حمایت از این آثار از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم ادبیات کودک و نوجوان با حمایت‌های مسئولان و مشارکت‌های دستگاه‌های فرهنگی به جایگاه اصلی خود در این استان برسد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • اگر این علائم را دارید دچار خونریزی دستگاه گوارش شده اید
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • انتشار کتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • نصب ۱۱ هزار تابلوی علائم اخطاری در راه‌های مازندران
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر