Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از آنجایی که فضای مجازی و شبکه‌­های اجتماعی در سال­‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در جامعه‌­ ما به ویژه بین جوانان پیدا کرده و بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شده است و در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأثیرگذار شده، مرکز آموزش سازمان فرهنکی هنری شهرداری تهران، برای آگاهی‌بخشی خانواده‌ها و دانش‌افزایی شهروندان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی «آسیب‌های اینترنتی» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یادگیری فناوری اطلاعات از سوی والدین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تمام محتواهای ارائه شده در فضای مجازی برای همه رده‌های سنی مناسب نیست، البته این بدان معنا نیست که والدین نقش مستبدی در این زمینه ایفا کنند، بلکه باید نقش هدایتگر و ناظر را برای فرزندان داشته باشند تا در برابر مشکلات و هجمه­‌های فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی مصون بمانند.

در همین راستا، مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای ارتقای آگاهی شهروندان و استفاده بهینه از فضای مجازی دوره­ آموزشی «آسیب­‌های اینترنتی» در سه ترم برای تمامی گروه­‌های سنی با مدرسان مجرب در این زمینه طراحی و تدوین کرده است.

«اعتیاد به اینترنت و علائم آن»، «اثرات استفاده از اینترنت بر انزوای اجتماعی»، «آسیب‌های جسمی، روانی و خانوادگی ناشی از اعتیاد به اینترنت»، «بازی‌های رایانه‌ای و وابستگی به آن»، «راه‌های مراقبت از کودکان در اینترنت»، «شناخت انواع رسانه‌ها و سیر تکوینی آن­ها»، «کاربردهای ماهواره»، «منابع تغذیه کننده شبکه‌های ماهواره‌ای»، «جایگاه ماهواره در ایران و جهان»، «مخاطب شناسی»، «تأثیرات استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای» و «راه‌‌کارهای استفاده بهینه از رسانه ماهواره» از سر فصل‌هایی است که مخاطبان این نشست‌ها با آن آشنا می‌­شوند.

همچنین «ماهیت جرایم مالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی»، «جعل و سوء‌استفاده از کارت‌های اعتباری و بانکی در اینترنت»، «مفهوم مزاحمت اینترنتی و نحوه ورود مزاحمان اینترنتی و نحوه مواجهه با آن‌ها به سامانه شخصی»، «مفهوم پورنوگرافی»، «آسیب‌های جسمانی و روانی پورنوگرافی رایج در ماهواره و اینترنت بر کودکان» و «راه‌های مصون‌سازی و ایمن‌سازی کودکان از پورنوگرافی» دیگر سر فصل‌های این نشست‌ است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از این دوره‌های آموزشی می‌­توانید به سایت amoozesh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد؛ سرهنگ یاوری در دومین جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.   وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.   سرهنگ نعیم یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • حمله ایران به اسراییل تیتر اصلی رسانه‌های جهان شد
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی