Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@14:58:42 GMT

نور قرمز رنگ آسمان ایلام پدیده پیکو بینو است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۰۷۰۳

نور قرمز رنگ آسمان ایلام پدیده پیکو بینو است

کارشناس زمین شناسی گفت: نور آسمان ایلام پدیده پیکو بینو است و هیچگونه مشکلی برای مردم ندارد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، ساعت 21 یکشنبه شب، نور عجیبی در آسمان ایلام دیده شد که این نور قرمز رنگ از سمت چوار و پالایشگاه گاز ایلام قابل روئیت بود.

این نور غیرمتعارف موجب وحشت شهروندان ایلامی شد و در فضای مجازی شایعات متعددی از جمله احتمال وقوع زلزله در ایلام منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله خدادادی کارشناس زمین شناسی در بررسی منشاء این نور به تسنیم گفت: این نور با بروز سردی هوا و بازتاب نور فلر پالایشگاه گاز ایلام به وقوع پیوست که به پدیده پیکوبینو مشهور است، پدیده‌ای نورانی و نادر است که هیچ ارتباطی با نور پالایشگاه یا زلزله ندارد.

حاجعلی کریمی کارشناس زمین شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه نیز در این مورد گفت: نوری که شامگاه یکشنبه در آسمان ایلام دیده شد، هیچ ارتباطی با زلزله ندارد.

وی افزود: به احتمال زیاد این نور قرمز رنگ در آسمان بر اثر انعکاسی نوری از سمت زمین به سمت ابرها باشد و آنچه که مشخص است اینکه این نور هیچ ارتباطی با وقوع زلزله ندارد و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش تسنیم، نور قرمز رنگ در ناحیه افق غربی شهر ایلام به دلیل انعکاس شعله بزرگ پالایشگاه گاز از غبار یا بخار آب موجود در این ناحیه به وجود آمده است. طول موج قرمز بالاترین طول موج نور مرئى است که رنگ آن مشابه با غروب آفتاب است و درسال گذشته نیز چنین نوری در آسمان ایلام روئیت شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده چلسی: خدایا، به ارلینگ هالند رسیده‌ام!‏

به گزارش "ورزش سه"، کول پالمر تا اینجای فصل برای چلسی ‏درخششی خیره‌کننده داشته و در لیگ برتر 20 بار گلزنی کرده است. ‏این آمار باعث شده او حالا در صدر جدول گلزنان لیگ مشترکا با ‏ارلینگ هالند، ماشین گلزنی منچسترسیتی، قرار داشته باشد. ‏

نکته جالب اینجا است که پالمر و هالند فصل گذشته در ‏منچسترسیتی هم‌تیمی بودند و البته پالمر چندان مورد توجه نبود و ‏آنقدرها که باید به میدان فرستاده نمی‌شد. گواردیولا دیروز در ‏نشست خبری پیش از دیدار سیتی و چلسی به این موضوع اعتراف ‏کرد و گفت:" به پالمر در حدی که استحقاقش را داشت بازی ندادم. با ‏اینحال نمی‌خواستم برود و او خودش خواست از سیتی برود". ‏

در آستانه دیدار امشب بین چلسی و منچسترسیتی، کول پالمر درباره ‏رقابتش با هالند برای کفش طلا صحبتهایی جالب مطرح کرد. جوان ‏گلزن چلسی گفت:" راستش را بخواهید خنده‌ام می‌گیرد. سال پیش ‏همین موقع که همبازی ارلینگ هالند بودم اصلا حتی فکرش را هم ‏نمی‌کردم که روزی بتوانم به اندازه او گل بزنم. اصلا در مخیله‌ام ‏نمی‌گنجید. به خصوص با توجه به وحشتی که او فصل گذشته با ‏گلهایش در لیگ درست کرده بود. واقعا باورکردنی نیست". ‏

در حال حاضر کول پالمر و ارلینگ هالند با 20 گل زده در صدر جدول ‏گلزنان لیگ برتر هستند و اولی واتکینز از استون‌ویلا با 19 گل آنها را ‏تعقیب می‌کند. در رتبه‌های بعدی شاهد حضور سه بازیکن 17 گله ‏هستیم: محمد صلاح از لیورپول، سولانکه از بورنموث و الکساندر ‏ایساک از نیوکسل. ‏

دیگر خبرها

  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • هاله نور تشکیل شده دور ماه در آسمان روستای گراخک از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • پدیده چلسی: خدایا، به ارلینگ هالند رسیده‌ام!‏