Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در حالي که گروه هاي تروريستي در جنوب غرب استان دمشق، اميد زيادي به شکست محاصره داشتند و روياي بازگشت به تحولات ميداني سال 2015 را در ذهن خود مي پروراندند.
به گزارش مشرق، در هفته هاي گذشته فشار بر آخرين پايگاه عناصر تروريستي محاصره شده در غوطه غربي دمشق افزايش يافته و نيروهاي جبهه مقاومت در حومه شهرک «بيت جن» به پيروزي هاي چشمگيري دست پيدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمليات نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان جبهه مقاومت در غوطه غربي دمشق زماني تشديد شد که گروه هاي تروريستي حاضر به انجام مذاکره نشدند و با غرور اعلام کردند تا آخرين لحظه به جنگ در جنوب غرب پايتخت ادامه خواهند داد و به پيروزي اميدوار هستند.
در حالي که گروه هاي تروريستي در جنوب غرب استان دمشق، اميد زيادي به شکست محاصره داشتند و روياي بازگشت به تحولات ميداني سال 2015 را در ذهن خود مي پروراندند تا يک بار ديگر آتش درگيري ها را در حومه پايتخت شعله ور کنند، نيروهاي جبهه مقاومت در يک عمليات دقيق تير خلاص را بر پيکره آنان وارد آوردند.

تکه تکه کردن مناطق تحت اشغال گروه هاي تروريستي در جنوب غرب استان دمشق راهبردي بود که نيروهاي جبهه مقاومت با آزادسازي ارتفاع «البردعيا» به آنان نزديک شدند و ترس را بر اردوگاه عناصر تروريستي حاکم کردند.
ارتفاع راهبردي «البردعيا» بر مزارع بيت جن اشرف دارد و تسلط بر اين ارتفاع بسيار مهم، تروريست هاي محاصر شده در جنوب غرب استان دمشق را در آستانه جدا شدن از يکديگر قرار مي دهد.
پانزدهم آذرماه، دومين پيروزي مهم نيروهاي جبهه مقاومت در جنوب غرب استان دمشق پس از درگيري هاي سنگين يک هفته اي با تسلط بر ارتفاع «الشهاب» به ثبت رسيد و ارتباط عناصر تروريستي از محور شرق به غرب در جنوب غرب استان دمشق قطع شد.
پاکسازي ارتفاع راهبردي الشهاب هم اشراف نيروهاي جبهه مقاومت را بر بخش هايي ديگري از مزارع «بيت جن» کامل کرد و مسير انتقال نيرو و تجهيزات تروريست ها از شرق غوطه غربي دمشق (شهرک بيت جن) به سمت غرب (شهرک هاي مغر المير، بيت ساير، کفرحوار و ...) مسدود شد.

پيروزهاي متوالي نيروهاي مقاومت در جنوب غرب استان دمشق، نگراني رژيم صهيونيستي را به عنوان حامي اصلي گروه هاي تروريستي چند برابر افزايش داده و همين مسئله باعث شد آنان در چندين مرحله مواضع نيروهاي ارتش سوريه را در اين محور هدف قرار دهند که البته اين حملات تاثيري در تغيير معادلات ميداني نداشته است.
اگر چه در ماه هاي گذشته حملات موشکي و جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به دلايل شرايط ميداني حاکم بر سوريه بدون پاسخ ماند اما هفته گذشته نيروهاي مقاومت به حملات صهيونيست ها واکنش دادند و چند موشک را قبل از برخورد با اهداف در آسمان منهدم کردند و پيام روشني را براي حامي اصلي گروه هاي تروريستي ارسال کردند.
حملات رژيم صهيونيستي در جنوب غرب استان دمشق با هدف تحت فشار قرار دادن نيروهاي جبهه مقاومت و ارتش سوريه و توقف عمليات در اين محور دنبال مي شود و عناصر تروريستي هم با تمام قدرت تلاش مي کنند از تکه تکه شدن مواضع تحت اشغال خود جلوگيري کنند؛ سناريويي که پيشتر در ساير مناطق غربي پايتخت انجام شد و توازن قدرت را به سود جبهه مقاومت تغيير داد.
مناطق تحت اشغال گروه هاي تروريستي در جنوب غرب دمشق، آخرين اميد براي کشاندن درگيري به حومه پايتخت به شمار مي آيد؛ نبايد فراموش کرد که شهرک «بيت جن» دروازه غربي براي ورود به شهر دمشق به شمار مي آيد و تسلط نيروهاي جبهه مقاومت بر اين منطقه به معناي مقدمه اي براي آغاز عمليات در استان قنيطره و رسيدن به مرزهاي جولان اشغالي است.
رژيم صهيونيستي در 6 سال گذشته با کمک گروه هاي تروريستي يک کمربند امنيتي براي دفاع از مواضع اشغالي در جولان تشکيل داده اما پاکسازي مناطق جنوب غرب دمشق همه اهداف آنان را در نزديکي پايتخت سوريه ناکام مي گذارد.
صهيونيست ها در ماه هاي گذشته تلاش زيادي را براي برقراري ارتباط مجدد ميان عناصر تروريستي از استان قنيطره (منطقه راهبردي الحضر) با تروريست هاي محاصره شده در جنوب غرب استان دمشق انجام داد که با شکست روبه رو شد؛ تکه تکه کردن مواضع اشغالي در غوطه غربي و در ادامه پاکسازي اين مناطق براي هميشه از متصل شدن مواضع تروريست به يکديگر در استان هاي دمشق، قنيطره و درعا جلوگيري مي کند.

مناطق تحت اشغال گروه هاي تروريستي در جنوب غرب استان دمشق يک شاه راه ارتباطي هم محسوب مي شود چرا که از محور غربي در نزديکي مرزهاي مشترک با لبنان و جولان اشغالي واقع شده و از سويي ديگر در محور جنوبي محل تلاقي دو استان با پايتخت به شمار مي آيد.
به گزارش مشرق، گروه هاي تروريستي تا ماه گذشته از انجام مذاکراه خودداري مي کردند اما روند تحولات ميداني در جنوب غرب دمشق به نحوه اي تغيير کرده که حالا بايد با دست هاي خالي به ميز مذاکره بازگردند با اين شرط که حالا جبهه مقاومت بايد به حضور تروريست ها در مذاکرات چراغ سبز نشان دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام آوریل ۲۰۲۴ پس از رصد یک تانک مرکاوا اسراییلی که در حال تعرض به هموطنان و روستاهای ما بود و در داخل موضع المطله سنگر گرفته بود، این تانک را هدف حمله‌ای غافلگیرانه قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی این تانک را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن این تانک منهدم شد و شماری از نظامیان سوار بر آن به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پست سایه‌بانی نظامی در داخل موضع نظامی صهیونیستی «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد؛ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «العدیسه»، «یارون» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های پیرامونی شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان خبر دادند.

کد خبر 6093395

دیگر خبرها

  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی