Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا-مدیرکل ‏فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نقش مهم هنرمندان در پیشگیری از اعتیاد، گفت: هنرمندان در آگاه سازی جوانان در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارند.

عارف وهاب زاده روز دوشنبه در حاشیه کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه سفیران پیشگیری در دانشگاه علمی کاربردی شانجان فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بهره گیری از ظرفیت های هنرمندان، اصحاب رسانه، ورزشکاران و نخبگان برای پیشگیری از اعتیاد در دستور کار برنامه های این ستاد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قشر هنرمند،ورزشکار و نخبگان می توانند برای آگاه و حساس سازی آحاد جامعه به ویژه نوجوانان که طرفدار این قشر هستند، نقش مهمی داشته باشند.
وی اظهارداشت: استمرار این گونه برنامه ها در آگاه سازی برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد نقش موثری دارد.
وهاب زاده افزود: قرار شد این جلسات را با هنرمندان کشور داشته باشیم و از ایده ها و طرح های جدید برای اقشار سالم و در معرض خطراستفاده کنیم.
مدیرکل ‏فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد نیازمند اعتبار نیست، چرا که هنرمندان الگوهای رفتاری و عملی برای نوجوانان و افراد جامعه هستند.
وهاب زاده افزود: اگر برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیرانه نیازمند اعتبار باشد، باید دستگاه هایی که عضو هستند مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های متولی امر مورد توجه قرار دهند.
وی بیان کرد: در این کارگاه هنرمندان از جمله بازیگران و کارگردانان کشور به ‌عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد با راه‌های دستیابی به این هدف و روش برخورد با نوجوانان و رسالت اصحاب فرهنگ و هنر آشنا شدند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیلی عصر چهارشنبه در دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان با اشاره به اجرای طرح مشترک بین نجات غریق و غواصی استان گیلان و معاونت تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی با هدف کاهش آمار غریق به عنوان استان ساحلی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش با هیئت نجات غرق و غواصی استان گیلان همکاری می‌کنند، گفت: مسؤولان انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حاضر می‌شوند و پس از آن برای آموزش در مدارس متوسطه اول و دوم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه در این کارگاه اساتید و مدرسین نجات غریق تولید محتوای آموزشی در راستای کاهش غریق در استان ساحلی گیلان ارائه می‌کنند، افزود: افراد آموزش دیده به عنوان سفیران و مدرسین در مدارس سطح استان اول و دوم حضور پیدا کرده و به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

اسماعیلی هدف از طرح مذکور را کاهش غرق شدگی در میان بومیان گیلانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از بومیان به ویژه نوجوانان و جوانان اطلاعات زیادی از پیشگیری از غرق شدگی ندارند بنابراین این آموزش در راستای آموزش پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از غریق‌ها از بومیان استان هستند نیاز به آموزش برای جلوگیری از مغروقین ضروری است، بنابراین دانش آموزان بعد از آموزش به عنوان همیاران و سفیران نجات غریق در بین خانواده و جامعه لحاظ می‌شوند.

کد خبر 6088126

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد