Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@18:06:48 GMT

گرفتاری جدید بن سلمان/ بن طلال باج نمی دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۲۰۵۲

گرفتاری جدید بن سلمان/ بن طلال باج نمی دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منابع عالی رتبه در پاریس به رای الیوم اعلام کردند که فرستاده ویژه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به همراه سفیر این کشور در ریاض با گروهی از شاهزادگان بازداشت شده در هتل ریتزکارلتون دیدار کرده است و ولید بن طلال هر گونه تفاهم را رد می کند و خواستار محاکمه علنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش؛ فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه قصد داشته است که با هر یک از شاهزاده ها به شکل جداگانه گفتگو کند اما محمد بن سلمان مخالفت کرده است. فرانسوی ها خواستار گفتگو با ولید بن طلال و متعب بن عبدالله بودند اما طرف سعودی اجازه نداده است.

رای الیوم گزارش داد: برخی از شاهزادگان با تفاهم و دادن بخشی از دارایی های خود به حساب مقامات سعودی و وابسته به دربار و تحت نظارت محمد بن سلمان مخالفت می ورزند. رهبر این جریان مخالف هم ولید بن طلال است که بر محاکمه علنی به سبب اتهامات وارده اصرار دارد و خواستار احضار بازرگانان و شرکت های جهانی به عنوان شاهد درباره نحوه افزایش ثروت انبوهش در بازارها و سرمایه گذاری های بین المللی است.

این رسانه نوشت: با گذشت یک ماه، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خود را در تنگنای جدی و واقعی گرفتار می بیند زیرا از سویی نه می تواند شاهزاده های را به طور علنی محاکمه کند و از سوی دیگر نمی تواند آنها بدون پرداخت بخشی از دارایی هایشان آزاد کند زیرا آزاد کردن مساوی تبرئه است. ولیعهد عربستان نمی تواند برای مدت طولانی شاهزادگان را آنگونه که مقامات، معارضان برای مدت طولانی نگه می دارند، در بازداشت نگه دارد زیرا این روند خاندان پادشاهی عربستان را منفجر می کند و اگر محمد بن سلمان به کمترین خسارت ممکن اوضاع را فیصله ندهد منجر به بروز اقداماتی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات یک زن در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا