بازیگران سریال پس از باران +عکس ،زمان پخش و دانلود آهنگ تیتراژ
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۲۷۶۰
بازیگران سریال پس از باران ، داستان سریال پس از باران ،زمان پخش سریال پس از باران ، عکس بازیگران سریال پس از باران
پس از باران مجموعهای تلویزیونی به کارگردانی سعید سلطانی است که در ۳۷ قسمت در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۳ سیما پخش شد.
سریال پس از باران که در سال ۱۳۷۹ از شبکه سوم پخش شد. این سریال در فضای گیلان مقابل دوربین رفت و نگاهی به تاریخ ایران در دوران رضا شاه است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم، شهاب حسینی، جهانگیر الماسی، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، صبا کمالی، رحیم نوروزی، امیر آتشانی، جمیله شیخی و کیومرث ملک مطیعی به عنوان بازیگر در این مجموعهٔ تلویزیونی ایفای نقش کردند.
سعید سلطانی کارگردان این سریال معروفیتش را بهواسطهٔ این مجموعه بدست آورد.
رحیم نوروزی در نقش فرخ (برادر کتایون ریاحی در آن سریال) در سریال حضور یافت و از او به عنوان یک بازیگر جوان و موفق یاد شد.
داستان سریال پس از بارانپس از باران داستان دکتر مهرپرور و همسرش میباشد که وقتی عازم شمال ایران (گیلان) میشوند در یک تصادف رانندگی کشته میشوند و فرزندانشان (مرضیه و مسعود) از آنجایی که به این مرگ مشکوک هستند جهت بررسی بیشتر به شمال سفر میکنند، هرچه از سفرشان در شمال میگذرد آنها از راز خانوادگیشان اطلاعات بیشتری بهدست میآورند. این اطلاعات به نقل از مادربزرگشان نقل میشود.
در روایتی که از رویدادهای قدیم توسط مادربزرگ مرضیه و مسعود بازگو میشود، به داستان زنی اشاره میشود که شوهرش ارباب است و به خاطر بچهدار نشدن زنش با اصرار مدام زن اولش (کتایون ریاحی) تصمیم به ازدواج میگیرید که با یک دختر رعیت ازدواج کند و از طبقه رعیت همسر اختیار کند این وسط مادرزن اول ارباب (مهوش صبرکن) به همراه برادرزن اول ارباب (رحیم نوروزی) مشقتهای زیادی به زن ارباب میدهند و…
زمان پخش و تکرار سریال پس از باران از شبکه آی فیلمسریال پس از باران از دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۶ هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آی فیلم پخش می شود، تکرار اول آن روز بعد ساعت ۵ صبح و تکرار دوم آن،ساعت ۱۳ بعد از ظهر از شبکه آی فیلم پخش می شود. لازم به ذکر است پنجشنبه ها به دلیل پخش فیلم سینمایی مجموعه پس از باران پخش نمی شود.
موسیقی متناین مجموعه از موسیقی حزنانگیز و اثربخشی برخوردار بود که اثر سعید انصاری است. موسیقی و قسمت اصلی ترانههای خوانده شده در سریال پس از باران از کارهای محمد ولی مظفری است که توسط فریدون پوررضا خوانده شد
به گفتهٔ فریدون پوررضا او برای موسیقی سریال پس از باران کلاً ۴ دقیقه آواز خواند. او میگوید:
آن زمانی که من «پس از باران» را خواندم این صدا فریاد جوامع شهرزده هم بود. این فریاد علیه کسانی بود که بر سر ما خراب شدند و موسیقی محلی ما را از بین بردند. من گیلانی هستم و افتخار میکنم که گیلانی هم هستم. مثل کسی هستم که از بوی ریحان مست میشود و از شنیدن صدای گیلک، دنیا را دریافت میکند. شعری که آن را میفهمم و بعد آن را میخوانم. اینگونه بود که این شعر را از دروازه دلها عبور دادم و توانستم شهری و غیر شهری را جذب این شعر کنم. البته کلمات این شعر را کمتر کسی متوجه میشد، حتی گیلانی از خود اهالی رشت هم برخی از این کلمات را متوجه نمیشدند، اما با اینکه کمتر کسی معنای شعر را متوجه میشد اما این سوز و آه ترانه خیلی از مردم را در شهرها و روستاها پای تلویزیون کشانید.
پخش و استقبالمجموعه پس از باران در زمان پخش به یکی از پرمخاطبترین سریالهای سیما تبدیل شد.
پخش در مالزیشبکه دوم تلویزیونی دولتی مالزی RTM۲ پخش مجموعه تلویزیونی پس از باران را از ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ آغاز کرد و این مجموعه ۳۷ قسمتی با زیرنویس انگلیسی تا پایان ماه رمضان آن سال هر شب از این شبکه پخش شد.
بازیگرانمحمود پاک نیت
کتایون ریاحی
مرجان محتشم
شهاب حسینی
جهانگیر الماسی
بهزاد فراهانی
ثریا قاسمی
صبا کمالی
حامد کلاهداری
رامین پرچمی
رحیم نوروزی
امیر آتشانی
جمیله شیخی
پوراندخت مهیمن
علی طالب لو
کیومرث ملک مطیعی
عسگر قدس
فتحعلی اویسی
نادیا دلدار گلچین
مهوش صبرکن
محمد هادی قمیشی
مهنازانصاریان
حسین توشه
انوش نصر
نیکو خردمند
پریسا شاهنده
فاطمه حبیب زاده
ساقی زینتی
علی اصغر کهن قنبریان
ناصر فخری
هایده حسینزاده
محمود مقامی
حسین کسری
فاطمه صفر طاهری
محمدرضا حسینی
داود زهیری
اسماعیل مرسلی
کاوه آهنگر
♫♫♫
این مجموعه از موسیقی حزن انگیز و اثربخشی برخوردار بودکه اثر سعید انصاری است. موسیقی و قسمت اصلی ترانه های خوانده شده در سریال پس از باران از کارهای محمد ولی مظفری است که توسط فریدون پوررضا خوانده شد
به گفتهٔ فریدون پوررضا او برای موسیقی سریال پس از باران کلاً ۴ دقیقه آواز خواند
♫♫♫
دانلود موزیک با کیفیت ۱۲۸شعری گیلکی و زیبا به همراه معنی از زنده یاد پوررضا …
متن آهنگ پس از باران فریدون پوررضادو واره آسمانه دیل پورابو (دوباره دل آسمان پر شد)
سیه ابرانه جیر مهتاب کورابو (مهتاب، پشت ابرهای سیاه کور شد)
ستاره دانه دانه رو بیگیفته (ستاره ها، دانه به دانه، [از من] روی گرفتند)
عجب ایمشب بساط غم جورا بو (امشب، بساط غم چه عجیب جور شده است)
تی واسی مو دامون بشوم (به خاطر تو به دامان رفتم)
افسرده و نالون بوشوم (افسرده و نالان رفتم)
جنگل سیاه و سرده (جنگل، سیاه و سرد است)
می آه دیل پور درده (آه ِ دل ِ من، پر درد است)
در این پست ۵ اثر از مرحوم استاد فریدون پوررضا که مربوط به متن سریال “پس از باران” می باشد را برایتان آمده کرده ایم. سریال پس از باران به عنوان اثری تراژیک با صدای مرحوم پوررضا بسیار تراژیک تر شده بود ، مخصوصاً تیتراژ ابتدایی این سریال بسیار پرطرفدار بوده است که ۵ اثر پیشرو یکی را تیتراژ ابتدایی انتخاب کرده ایم. ۳ اثر نیز مربوط به آواز استاد است و ۱ اثر نیز مربوط به سه تار نوازی به همراه موسیقی تلفیقی است که زیبا هستند. امیدوارم لذت ببرید.
دانلود ۵ اثر موسیقی با کیفیت ۱۲۸kbps و زمان کلی ۹:۳۷ دقیقه و حجم ۸٫۹ مگابایت
ساتین
منبع: ساتین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیر قانونی هستیم، نماز هم میخوانیم!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این نشست، مسعود کوثری درباره وضعیت موسیقی در سال ۱۳۵۷، موسیقی کابارهای، کوچهبازاری، گلهایی ملی و پاپ صحبت کرد و اذعان کرد: در سالهای اخیر در موسیقی سمفونیک دچار فروپاشی شدیم.
به گزارش ایسنا، او ادامه داد: بازار اقتصادی و سیاستهای هنری دولتهای بعد از انقلاب اسلامی چندان پر رونق نیست و در این زمینه مقصر بودهاند. ما در مدیریت موسیقی ایران نتوانستیم به اقتصاد موسیقی سر و سامان دهیم و به دلیل همین اقتصاد کوچک، بسیاری از استعدادها فرصت بروز ندارند. در موسیقی خانوادهگرایی و مهاجرت پنهان نیز زیاد داریم که گاهی برخی هنرمندان ما مجبور میشوند، مهاجرت و ترک وطن را بپذیرند.
صدا و سیما پولهای میلیونی به خوانندگانی میدهد که حتی زحمت خواندن به خودشان نمیدهند
رضا مهدوی نیز در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به عملیات «وعده صادق» در چند روز گذشته گفت: موسیقیدان در این واکنش مهم نظام باید کار خودش را نشان دهد؛ چرا الان هنرمند ما در سکوت است؟ اگر هنرمندان مثل نظامیها جواب دندان شکن ندهند، قافیه را باختهاند؛ منظورم واکنشی است مثل کارهای فرهنگی شهید آوینی که کارستان میکرد.
او ادامه داد: امروز صدا و سیمای ما پولهای میلیونی به خوانندگانی میدهد که حتی زحمت خواندن به خودشان نمیدهند و پلیبک میکنند. اگر شهید آوینی زنده بود این وضعیت را برنمیتابید. او واقعا موسیقیشناس بود.
این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما دهه ۶۰ پرباری برای موسیقی بعد از انقلاب اسلامی داشتیم. چهرههایی آمدند و جانانه با وجود محدودیتها کار کردند؛ هرچند که برخی محدودیتها را برنتابیدند و رفتند و برخی خودیها که از بیگانه بدترند، به آنها بیمهری کردند. جناب استاد میرزاده نابغه موسیقی بود؛ بیش از ۷۰ درصد از موسیقی جنگ و انقلاب را تنظیم کرد اما هیچ وقت اسمش جایی نیامد و حقوقی هم نمیگرفت اما هیچ وقت از او تجلیل نشد. اسفندیار قرهباغی قبل از انقلاب قرار بود در ایتالیا اپرا بخواند اما چون انقلابی بود، ماند و غیر از سرودهای انقلابی نخواند اما هیچوقت در جشنواره فجر از او تجلیل نشد. این بیمهریها باعث شد، بعد از دهه ۷۰ مسیر را گم کنیم.
مهدوی تاکید کرد: موسیقیدانان قبل انقلاب اسلامی، همان وفادارترین موسیقیدانان بعد از انقلاب اسلامی بودند، اما بیمهری دیدند. ما از بعد از دولت سازندگی به موسیقیای چسبیدیم که اهالیاش با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی کسب کردند.
این پژوهشگر با اشاره به کمکاری متولیان موسیقی در برهه زمانی فعلی اظهار کرد: گروه تنبورنوازان که قطعه «مردان خدا» را به اذن امام (ره) زنده در تلویزیون اجرا کردند، الان کجا هستند؟ این گروه چه شد؟
ما نسل جوان را از دست دادیم
بخش دیگری از این نشست به عوامل حذف برخی گونههای موسیقی مثل موسیقی گلهایی اختصاص داشت که مسعود کوثری در این باره توضیح داد: یکی از دلایلش این است که مرکز حفظ و اشاعه با نگاهی اگزوتیک و موزهای درست شد و این روحیه در افراد وجود داشت. نکته دوم اینکه یک نوع خصلت خانقاهی در سبک آموزش مرکز حفظ و اشاعه وجود داشت و روحیه اهل اخوت در این افراد دیده شد که در نهایت هم خیلیها مثل زندهیاد لطفی نتوانستند با آن کنار بیایند و از مرکز بیرون آمدند. نکته سوم اینکه تعریف مشخصی از سنت وجود نداشت. خود سنت در ارتباط با مدرنیته پیدا شده است. تعریف درستی از موسیقی سنتی وجود نداشته است و خود اهالی مرکز حفظ و اشاعه نتوانستند چندان شکوفا شوند.
این استاد دانشگاه درباره وضعیت فعلی موسیقی پاپ نیز گفت: موسیقی در جهان وارد مراحل جدیدی شده است که با گذشته بسیار متفاوت است. ما بهره موسیقیدانان تا سال ۵۷ را بردیم اما نتوانستیم، استفاده کنیم. ما نسل جوان را از دست دادیم. آمدیم موسیقی را درست کردیم و آدم میانسال جذب کردیم. نسل جوان از دست ما در رفت و ذائقهاش عوض شد. در عرصه موسیقی مدیران لایقی داشتیم که شیوه مدیریتشان آنها را ناکارآمد کرده بود. محدودیتهایی که به آنها اعمال شده بود، نمیگذاشت تمام و کمال کار کنند.
یادمان باشد، «پول» تولید هنر نمیکند
رضا مهدوی نیز در این باره با بیان مثالی گفت: آقای سراج سال۶۰ اثری را با حوزه هنری تولید کردند که ۱۵ دقیقه بود و سالها مداوم از رسانه ملی پخش میشد اما دیگر رسانه آن را پخش نمیکند. آیا دستهایی در کار است یا آگاه نیستند؟ شاید هم به اشتباه فکر میکنند زمانش گذشته است! اگر همچین فکری دارند پس باید مولانا پژوهی را هم کنار بگذارند. سنت یعنی اصول! در همین حوزه هنری زمانی که هیئتی اداره میشد، آثار خوب بیرون میآمد اما از وقتی تبدیل به سازمان اداری شد، ساز و کار تغییر کرد. یادمان باشد، «پول» تولید هنر نمیکند.
مهدوی تصریح کرد: دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیر قانونی هستیم؛ نماز هم میخوانیم!
مدیران ما برده ستارهها شدهاند!
او در بخش دیگری از سخنانش درباره نحوه مدیریت فعلی موسیقی اظهار کرد: مدیران ما برده ستارهها شدهاند. در نوروز چهرههای سینمایی را با میلیونها پول دعوت میکنند اما در این برهه تاریخی و بعد از عملیات مهم «وعده صادق» که بیانگر اقتدار نظامیان و مهندسان ایرانی است، «باز هوای وطنم آرزوست» را پخش نمیکند!
مهدوی معتقد است: ما برنامههای تخصصی را تعطیل کردیم اما جشنوارههایی برگزار میکنیم که رسما «شو» هستند. الان فقط شرکتها و موسسات موسیقی آمدهاند و میگویند خواننده روی صحنه چه بخواند و چه بپوشد؟ کنسرتشان هم پر میشود؛ چون برای خوانندهشان در اتوبان بیلبورد میگیرند اما کسی برای موسیقی دستگاهی این کار را نمیکند. متاسفانه مدیریتهای موسیقی در ایران «پول» را انتخاب کردند.
مسعود کوثری نیز در بخش دیگری از این نشست درباره نسبت موسیقی فعلی به انقلاب اسلامی گفت: بهتر است به جای رابطه موسیقی با انقلاب راجع به رابطه موسیقی با فرهنگ ایران صحبت کنیم. ما هیچ تصویری از رابطه موسیقی با فرهنگ نداریم. بهتر است یک بازنگری در این باره انجام شود.
در حق ایرج «کملطفی» شد
رضا مهدوی نیز در همین باره گفت: در حق برخی هنرمندانمان کملطفی کردیم؛ مثلا در حق ایرج کملطفی شد. اگر سالها به انزوا نمیرفت، زودتر پا به عرصه میگذاشت، درجه سهها درجه یک نمیشدند. مدیریت یکپارچه راهکار ماست. اینهمه وقت گذاشتند و سند موسیقی نوشتند، حالا یک عده میگویند اجرا نمیکنیم. عدهای از بزرگان موسیقی میگویند چرا با ما درباره سند مشورت نشد؟ خب چرا مشورت نکردند؟
مسعود کوثری نیز درباره سند موسیقی اظهار کرد: سندنویسی هیچ فایدهای ندارد. ما صدها سند و شورا درست کردیم و هیچوقت راه به جایی نبردیم؛ پیش از هرچیزی باید صداهای مختلف را در ایران بشنویم و آن را لحاظ کنیم.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896201