Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@19:25:48 GMT

توصیه‌هایی مخصوص دیابتی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۲۶۳

توصیه‌هایی مخصوص دیابتی‌ها

یک برنامه غذایی به شدت کم کالری، بیماری دیابت نوع دوم را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشد. این ادعا نتیجه تحقیقی جدید روی بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم است.
 
خبرگزاری وب‌مد، این تحقیق که در انگلستان روی 300 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی به شدت کم کالری سبب کاهش وزن قابل توجه بیمار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نتیجه این تحقیق تاثیر کاهش وزن بر روی بیماران دیابتی را نشان می‌دهد به طوریکه در نیمی از این بیماران یکسال بعد از پیروی از برنامه غذایی کم کالری بهبودی حاصل شده است. این بهبودی در قالب کاهش میزان قند خون آنها و پایین رفتن آن از مقدار تعیین شده آن هم بدون استفاده از دارو بوده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون