Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا- «مته یارار» از کارشناسان و متخصصان امنیتی ترکیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم خروج نیروهای کشورش از سوریه را با توجه به روابط توام به اعتماد به شرکای ایرانی و ترکیه ای خود گرفت.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه امروز طی فرمانی، دستور خروج نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد که بخش اصلی و فعال مشارکت روسیه در مبارزه با تروریست ها در این کشور به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مته یارار امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد: این تصمیم پوتین با توجه به روابط توام با اعتماد به شرکای ایرانی و ترکیه ای در حل و فصل مساله سوریه گرفته شده است.
وی افزود: ولادیمیر پوتین امروز برای حل و فصل بحران سوریه با همکاری ترکیه و ایران ابراز امیدواری کرد.
کارشناس ترک همچنین گفت: پوتین تصمیم برای خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه را با تکیه بر اعتماد به شرکای خود در حل مساله این کشور گرفت. این (خروج نیروهای روسی از سوریه) موضوعی است که سه کشور درباره آن به توافق رسیدند.
«مته یارار» گفت: بخش عمده نیروهای روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریست های داعشی در این کشور حضور دارند. علاوه بر واحدهای رزمی در برخی از مناطق سوریه ازجمله شهر حلب، واحدهای پلیس نظامی اعزام شده بود.
کارشناس امنیتی ترک خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد این واحدها زودتر از بقیه به کشور خود بازمی گردند.
وی ادامه داد: در همین حال موضوع خروج کامل واحدهای رزمی هوایی و برخی نیروهای رزمی روسیه از سوریه مطرح نیست. روسیه به حضور نظامی در سوریه ادامه می دهد احتمالا سطح حضور نظامی روس ها کمی بیشتر از زمان پیش از آغاز عملیات نظامی در این کشور خواهد بود.
وی افزود: واحدهای نظامی روسیه که در مقابله با داعش و سرکوبی این گروه تروریستی شرکت فعال داشتند، به ویژه واحدهای فعال در مناطق شهری سوریه را ترک می کنند، بقیه نیروها در پایگاه های این کشور در سوریه باقی می مانند.
وی گفت: نباید این واقعیت نادیده گرفته شود که منطقه همچنان بی ثبات است و احتمال وقوع حوادث غیرمنتظره وجود دارد. به همین دلیل احتمال دارد روسیه در صورت بروز مسائل جدید و کانون های تنش به سوریه بازگردد.
کارشناس نظامی ترک گفت: در سوریه مساله کردها و «اتحادیه دمکراتیک سوریه» و شبه نظامیان کرد همچنان پابرجاست و ترکیه آن را سازمان ترورسستی می داند که با حزب غیرقانونی کارگران کردستان ترکیه ارتباط دارد.
وی افزود: آمریکا با کمک کردها حدود 40 درصد قلمرو سوریه را تحت کنترل دارد. اگر این وضع تغییر نکند در آینده نزدیک ممکن است حوادث زیادی رخ دهد.
«مته یارار» گفت: برای ترکیه اتحادیه دمکراتیک خط قرمز است و ایران هم خطوط قرمز خود را دارد. به همین دلیل در خصوص این وضعیت باید با احتیاط سخن گفت. حداقل یک سال روند انتقال به اوضاع آرام طول خواهد کشید.
وی در پایان مصاحبه احتمال بروز کانون های جدید تنش در سوریه به ویژه در مناطق تحت کنترل کردها را بعید ندانست.
اروپام*391**شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد