Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبلاگ > محمدی، عباس - چندین سال است که «روز جهانی کوهستان» (20 آذر) را روز دیدارهای کوه‌نوردانه و زمان تجدید پیمانِ کوه‌نوردان برای حفاظت از کوه‌ها خوانده‌ایم. نشست و برخاست‌های کوه‌نوردان، و سازمان‌هایی که تشکیل داده‌اند، سرمایه‌ی اجتماعی بزرگی را پدید آورده که اینک به نیرویی بزرگ و مؤثر در حفظ میراث‌های طبیعی بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوه‌نوردان با عشق به کوهستان، این پدیده‌های سترگ زمین، سر به بلندی‌ها می‌سپارند و این عشق همچنان که ایشان را در حفاظت از کوهستان و به جان خریدنِ دشواری‌های پیمایشِ آن مصمم می سازد، گاه آنان را از خود بی‌خود می‌سازد!

امسال، روز کوهستان‌مان به روزی غمبار بدل شده است. چند روز پیش، در اشترانکوه - یکی از سرچشمه‌های بخشنده‌ی بزرگ‌ترین رود کشور - بهمن جان نُه عاشق را گرفت؛ رویدادی سهمگین که هرگز از یاد خانواده‌ها و دوستانِ آن زنده‌یادان نخواهد رفت. آری، کوهستانِ جان‌بخش، گاه جان‌ستان هم می‌شود؛ چنان که آب نیز می‌تواند غرقه‌مان سازد! اما، به یاد داشته باشیم که «تنها مردگان که حرکتی ندارند، اشتباه نمی‌کنند!»

مایلم به دوستان کوه‌نوردی که در فاصله‌ی بسیار کمی از بروز حادثه شروع به «نقد و بررسی» حادثه می کنند، بگویم: بیاییم به احترام آن دوستانِ بلندپرواز، دستکم چند هفته‌ای داوری را کنار بگذاریم؛ «غلط‌گیری» نکنیم و فقط تسلی‌بخش بستگانِ آن عزیزان و دلِ خودمان باشیم؛ آغوش خود را باز کنیم تا کسانی که پیوند عاطفی با آن سفرکردگان داشته‌اند، سر بر شانه‌مان بگذارند و بگریند؛ لبخندهای ایشان را پس از هر صعود بزرگ، و تشجیع‌ها و کف زدن‌های خودمان برای آنان را به یاد آوریم؛ اگر این بار هم بخت یاری کرده بود و به سلامت بازگشته بودند، ما شجاعت‌شان در رویارویی با آن توفان‌های سخت را تحسین می‌کردیم! امروز، شرط انصاف نیست که «دانایی» خود را به رخ بکشیم که «...دیدید چه ندانم کاری هایی کردند...!»

کوه‌نوردی، صحنه‌ی بازیِ زندگی است؛ زاده شدن، بالیدن، عشق ورزیدن، بردن، باختن... . برای تحلیل‌های کارشناسی، وقت بسیار است؛ امروز فقط به انتخاب و شخصیتِ ایشان احترام بگذاریم و دل‌های خود را به یادِ آنان از مهر آکنده سازیم که سخن سیمین بهبهانی زبانِ حالِ ما است: ستاره ها نهفتم در آسمان ابری / دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من... .

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم

اسطوره چلسی و لیگ برتر انگلیس از تلاش‌های منچستریونایتد برای انتقالش به اولدترافورد می‌گوید. 

طرفداری | سر الکس فرگوسن ماه‌ها برای انتقال جان تری تلاش کرده بود. 

جان تری در جدیدترین صحبت‌های خود در پادکست سایمون جردن، از تلاش‌های منچستریونایتد برای انتقالش به اولدترافورد پرده برداشت. پس از تغییر سرمربی آکادمی وست‌هم، تری باید به سراغ باشگاه جدیدی می‌رفت. او فرصت انتقال به چلسی، منچستریونایتد و آرسنال را داشت. اسطوره آبی‌ها در نهایت تصمیم گرفت راهی استمفوردبریج شود و تا پایان دوران حضورش در این باشگاه، بیش از 500 بار پیراهن چلسی را بر تن کرد. جان تری در این مورد گفته است:

آرسنال فرش قرمز برایم پهن کرده بود، منچستریونایتد هم همینطور، اما چلسی هیچ کاری نکرد. تنها چیزی که به من پیشنهاد داد، یک جفت کفش برای اولین فصل و دو پوند هزینه رفت و آمد با قطار بود. سر الکس فرگوسن هر هفته یا ماهانه با خانه ما تماس می‌گرفت، با پدرم و با من صحبت می‌کرد و بررسی می‌کرد که به مدرسه می‌روم، همه کارها را درست انجام می‌دهم و تمرین می‌کنم. واقعا باورنکردنی بود.

با وجود تلاش‌های وسوسه کننده سرمربی افسانه‌ای منچستریونایتد، جان تری عاشق چلسی شده بود. او در این مرود می‌گوید:

وقتی وارد چلسی شدم، می‌دانستم که باشگاه مناسبی برای من است. احساس می‌کردم خانه‌ام را پیدا کرده‌ام، می‌دانید، مثل زمانی که وارد خانه‌ای می‌شوید و احساس می‌کنید که برای 20 سال آینده آنجا خواهید بود، این حس را در چلسی داشتم. نمی‌دانم چه بود، چون خودم از مدرسه به تمرین می‌رفتم. در ساعت 16:30 مدرسه را ترک می‌کردم تا ساعت هفت به آنجا برسم. دو پوند را هرگز برای قطار پرداخت نمی‌کردم. از 14-15 سالگی برای چند سال به این سبک زندگی کردم. باید تصمیم می‌گرفتم که کدام تیم را انتخاب کنم اما من عاشق چلسی شده بودم. 

 پدر جان تری هوادار سر سخت شیاطین سرخ بود. مدافع سابق سه‌شیرها از پدرش می‌گوید:

وقتی در چلسی فرم‌های مدرسه‌ام را امضا می‌کردم، آن‌ها برای من و خانواده‌ام غذا تدارک دیده بودند... قبل از امضا، پدرم عصبانی شد و گفت «لعنتی، باید با منچستریونایتد قرارداد امضا کنی!».

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • طراح این چمدان عاشق موز بوده! (عکس)
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏