Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتقاد طب سنتی این است که خشکی پوست در میان افرادی با مزاج‌های «گرم و خشک» و «سرد و خشک» شایع‌تر است. غلبه سردی و خشکی در این افراد باعث خشکی بیشتر پوست و در نتیجه، خارش خواهد شد. ضمن اینکه مصرف خوراکی‌هایی با مزاج‌های گرم و خشک و سرد و خشک هم می‌تواند خشکی و خارش پوست را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معمولا مرکز تنظیم خشکی‌ها در بدن، کبد است. یعنی خشکی پوست و خارش‌های آن در اغلب موارد با افزایش رطوبت کبد از بین می‌رود یا تا حد زیادی تخفیف پیدا می‌کند.
برای افزایش رطوبت کبد و درمان خارش، دو روش مصرف دارو و اعمال یداوی در طب سنتی وجود دارد. اعمال یداوی شامل ماساژها و حجامت می‌شوند.
عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره که خوشبختانه در کشور ما هم به وفور پیدا می‌شوند هم می‌توانند حرارت کبد را پایین بیاورند و تاحد زیادی جلوی خارش‌های پوستی و خشکی آن را بگیرند. مصرف این دو عرق در افرادی با مزاج گرم و خشک، می‌تواند به سرعت رطوبت کبد را افزایش دهد اما افرادی که مزاج سرد و خشک دارند هم می‌توانند از عرق کاسنی و شاه‌تره برای رفع خارش‌های خود استفاده کنند اما در کنار آن‌ها باید خوراکی‌های دیگری مانند روغن زیتون و عسل هم بخورند.
معمولا مرکز تنظیم خشکی‌ها در بدن، کبد است. یعنی خشکی پوست و خارش‌های آن در اغلب موارد با افزایش رطوبت کبد از بین می‌رود یا تا حد زیادی تخفیف پیدا می‌کند.


نکته دیگر درباره اصول پیشگیری یا درمان‌های موضعی برای رفع خشکی و خارش پوست در طب سنتی است. برای این منظور می‌توان نقاطی از بدن را که دچار خارش است یا پوستش خشک می‌شود، با انواع روغن‌های موضعی مانند روغن زیتون، بادام شیرین یا گل بنفشه ماساژ داد. این روغن‌های موضعی باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای همه گروه‌های سنی مناسب است. اگر دقت کرده باشید، در بیشتر مرطوب‌کننده‌های صنعتی هم از روغن بادام شیرین استفاده می‌شود و دلیل آن، همان افزایش رطوبت و کاهش خارش‌ ناشی از خشک شدن پوست بدن است.


درنهایت باید به این نکته هم اشاره کنم که بهترین راه درمان سنتی خشکی و خارش پوست، در مواردی که به این درمان‌ها جواب نمی‌دهد، انجام حجامت است؛ مخصوصا حجامت کبد به‌وسیله پزشکان طب سنتی یا پزشکانی که دوره‌های طب سنتی را گذرانده‌اند.


نعنا
درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان
نعناع، ریحان، بابونه، رزماری، اسفناج و آویشن از جمله گیاهانی هستند که برای نرم کردن پوست می توان از آن‌ها استفاده کرد.
در مورد راه‌های درمان خشکی پوست با استفاده از طب سنتی می‌توان به گیاهان و سبزی های زیر اشاره کرد:
* نعناع که به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، خارش و خشکی پوست‌ را برطرف می کند.
* ریحان نیز برای رفع جوش و لک‌های پوستی موثر است و خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد.
* گیاه رزماری با خاصیت تقویت‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خون بهبود می‌بخشد که برای تازگی پوست توصیه می شود.
* گیاه آویشن که به یک گیاه ضدباکتری قوی معروف است برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی مفید است و مصرف آن در فصل پاییز و زمستان توصیه می شود.
* مصرف گیاه بابونه با خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک‌کنندگی یکی از بهترین گیاهان برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.
افرادی که مزاج سرد و خشک دارند هم می‌توانند از عرق کاسنی و شاه‌تره برای
رفع خارش‌های خود استفاده کنند اما در کنار آن‌ها باید خوراکی‌های دیگری مانند روغن زیتون و عسل هم بخورند
علاوه بر این، استفاده از برخی ماسک‌های طبیعی برای درمان خشکی پوست کاربرد دارند، مانند:
* ماسک عسل و روغن بادام. برای تهیه این ماسک باید 2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرد و روی حرارت گذاشت تا کمی گرم شود. سپس مقدار بسیار کمی بابونه به آن افزود. این ماسک باید به مدت 30 دقیقه روی نواحی خشک پوست بماند.
* برای درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان باید از میوه های این فصل نیز کمک گرفت مثلا می توان از خرمالوی رسیده برای تهیه ماسک پوست استفاده کرد. در این ماسک یک قاشق روغن زیتون را با خرمالو مخلوط و روی پوست می توان گذاشت.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

رفع خشکی و خارش پوست با طب سنتی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم

بهترین کار برای اینکه پیاز را بدون ریختن اشک پوست بکنیم یا خرد کنیم، این است که قسمت‌هایی از پیاز را که بریده خواهند شد، رو به پایین نگه داریم و بعد برش بزنیم. البته باید توجه کنیم که مراحل خرد کردن پیاز را به سرعت انجام دهیم.

به گزارش سرگرمی روز، پیاز رایج‌ترین و پرکاربردترین ماده اولیه در غذا‌ها و آشپزی است؛ بنابراین دانستن چگونگی پوست کندن و خلال کردن پیاز مهمترین مهارتی است که هر آشپزی باید بداند. اما این نکته را هم باید بدانیم که بهترین تکنیک و روش خرد کردن پیاز همیشه موضوع بحث بوده و گویا هیچ راه درستی برای آن وجود ندارد.

با این حال، دستورالعمل‌هایی که در این مطلب درباره پیاز آمده برگرفته از بینش‌ها و تجربه‌های سرآشپز‌های حرفه‌ای است و برای راحتی کار آشپز‌های خانگی نیز قابل استفاده و ساده است.

چگونه یک پیاز را بدون گریه برش دهیم

بهترین کار برای اینکه پیاز را بدون ریختن اشک پوست بکنیم یا خرد کنیم، این است: قسمت‌هایی از پیاز را که بریده خواهند شد، رو به پایین نگه داریم و بعد برش بزنیم. البته باید توجه کنیم که مراحل خرد کردن پیاز را به سرعت انجام دهیم.

ترفند‌هایی برای جلوگیری از ریزش اشک هنگام خرد کردن پیاز

۱- پیاز را در نزدیکی هود (هواکش) یا در صورت امکان کنار پنجره باز پوست بکنید یا خرد کنید.

۲- پیاز را ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید یا برای مدت طولانی‌تری در یخچال بگذارید تا سرد شود.

۳- حین کار یک حوله کاغذی مرطوب را روی قسمت‌های بریده شده پیاز بکشید.

همچنین برخی ترفند‌های عوامانه در مورد راه‌های جلوگیری از اشک هنگام برش پیاز وجود دارد:

۱- یک کبریت روشن نشده در دهان خود قرار دهید و با دندان‌های جلویی خود در دهان نگهش دارید. به شکلی که سر گوگردی آن بیرون از دهانتان باشد.

۲- هنگام خرد کردن پیاز در نزدیکی تخته برش یک دستمال کاغذی مرطوب قرار دهید.

۳- هنگام خرد کردن پیاز یک تکه نان در دهان خود بگذارید.

۴- هنگام خرد کردن پیاز از لنز‌های تماسی یا عینک شنا استفاده کنید.

۵- یک شمع در نزدیکی تخته برش خود روشن کنید.

مقدار حاصل از یک پیاز خرد شده بسته به اندازه پیاز متفاوت است:

از یک پیاز متوسط ​​حدود ۲ فنجان پیاز خرد شده به دست می‌آید.

از یک پیاز بزرگ حدود ۳ فنجان پیاز خرد شده به دست می‌آید.

مقداری سرکه را روی تخته برش خود بریزید. اسید موجود در سرکه آنزیم را تا حدودی غیرفعال می‌کند. ب – پیاز را در آب‌نمک خیسانده و سپس خرد کنید. فراموش نکنید که این کار نیز طعم پیاز را تا حدی تغییر می‌دهد.

پیازها بسیار خوشمزه هستند و عطر و طعم خاص و خوبی به غذاهایمان می‌بخشند. اما خرد کردن آنها دست‌کمی از شکنجه ندارد اگر راه درست آن را بلد نباشیم. خرد کردن پیاز کار سخت و پیچیده‌ای نیست و با کمی تمرین و روش فوق‌العاده‌ای که هم ساده است و هم کاربردی، پیاز خرد کردن برایتان شیرین می‌شود و به‌ سرعت مواد لازم برای غذایتان را فراهم می‌کنید.

دستورالعمل‌های بی‌شماری برای خرد کردن پیاز وجود دارد. ممکن است مدل‌ها و اصطلاحات مختلفی برای خرد کردن پیاز شنیده باشید یا از آنها استفاده کرده باشید: چرخ‌کردن، نگینی کردن یا خلالی کردن. با توجه به سلیقه و غذایمان و یا حتی راحتی کار، هر کدام از این مدل‌ها را تا به حال امتحان کرده‌ایم.

تسلط بر این روش که در ادامه آموزش داده‌ایم، باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و همچنین چون آب پیاز کمتر درمی‌آید، کمتر هم اشک خواهید ریخت.

خلالی کردن به طور کلی به معنای برش درشت با قطعات بزرگ‌تر است که اندازه آنها تقریبا دو یا سه سانتیمترمربع است. این مدل را معمولا برای پیازداغ استفاده می‌کنند. البته اندازه خلال‌ها اهمیت چندانی ندارد و کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

آسیاب یا چرخ‌کردن کوچک‌ترین نوع برش پیاز است و قطعات آن حدود دو میلیمتر است. معمولا وقتی استفاده می‌شود که نمی‌خواهید هنگام صرف غذا تکه بزرگ پیاز را زیر دندانتان حس کنید. برای درست کردن انواع سس و سوپ این مدل بیشتر پیشنهاد می‌شود.

برش نگینی کوچک‌تر از خلالی کردن و به‌روزترین مدل برش پیاز است و کاربرد زیادی دارد. با این روش می‌توانید تکه‌های کوچک پیاز را یکنواخت داشته باشید و دقیقاً مانند یک آشپز رستوران با چاقو ماهرانه کار کنید. هر آشپز خانگی می‌تواند این کار را یاد بگیرد و با کمی تمرین مانند حرفه‌ای‌ها آشپزی کند.

در ادامه به شما طرز نگینی خرد کردن پیاز را آموزش داده‌ایم. این روش ساده در پخت‌وپز به کمک شما می‌آید و مراحل آماده‌سازی غذا را سرعت می‌بخشد.

۱- یک پیاز متوسط بردارید. پیازهای متوسط بهترین سایز برای تمرین هستند. برای برش دادن به این روش، اندکی مهارت لازم است؛ اگر اولین باری است که پیاز را نگینی می‌خواهید خرد کنید، نگه داشتن پیاز کنار هم هنگام برش زدن سخت است.

۲- ابتدا با بریدن قسمت بالای پیاز شروع کنید. انتهای پیاز که ساقه‌ها از آن جوانه می‌زنند، ریشه گیاه به حساب می‌آید. ریشه را از پیاز جدا نکنید و بگذارید از این طریق لایه‌های پیاز به هم چسبیده بمانند.

۳- پیاز را پوست بگیرید. می‌توانید کنار پیاز را برش دهید تا به شما کمک کند پوست کاغذی را جدا کنید. لایه‌های سخت یا رنگی را نیز جدا کنید. بعضی از آنها ممکن است کمی سبز باشند، آنها را نیز جدا کنید.

ترفندی ساده برای خرد کردن پیاز

۴- پیاز را از ریشه به دو نیم تقسیم کنید. ریشه را دست‌نخورده بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند بدون اینکه پیاز از بین برود، به برش‌های ریز و دلخواهتان دست یابید.

۵- پیاز بریده شده را روی تخته برش خود قرار دهید. پیاز را طوری برش می‌دهید که گویی در حال برش زدن تخته‌های چوبی هستید. از سمت کوتاه‌تر شروع کنید. چاقو خود را به پهلو نگه دارید و یک برش تا انتها ایجاد کنید؛ درست تا جایی که به ریشه برخورد نکنید.

۶- مرحله قبل را تا حدود چند میلیمتری بالاتر از برشی که ایجاد کرده‌اید تکرار کنید. این کار را ادامه دهید تا به بالای پیاز برسید.

۷- چاقوی خود را مانند حالت معمول نگه دارید و از بالای پیاز شروع به بریدن کنید؛ درست مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید برش‌هایی روی پیاز بزنید و همچنان مراقب باشید که پیاز را از ته قطع نکنید.

۸- برش‌ها را تا جایی که امکان دارد نزدیک به یکدیگر بزنید. روی یک پیاز متوسط حداقل پنج برش ​​خواهید داشت.

۹- پیاز را ۹۰ درجه بچرخانید، چاقو را به حالت عادی نگه دارید و برش‌هایی را که ایجاد کرده‌اید برش دهید تا پیاز به قطعات مربعی کوچک دربیاید. در هر طرف حدود ۲ میلیمتر خواهند بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پاییز ۱۴۰۲
  • فیلم| زمستان در بهار؛ گردنه نقره‌کمر تفرش سفیدپوش شد