Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-19@10:04:20 GMT

درمان برق زدگی چشم در جوشکاری با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۴۴۸

درمان برق زدگی چشم در جوشکاری با طب سنتی

سیب زمینی برای برق زدگی چشم ، درمان برق زدگی چشم طب سنتی ، علت برق زدگی چشم در جوشکاری ، برق زدن در چشم

حتما همه شما افرادیکه رو که در اثر جوشکارى، دچار برق زدگى چشم شده اند دیدید!

این افراد ، بعلت عدم استفاده از عینک مخصوص حین جوشکارى، دچار درد شدید چشم، سردرد و حتى تهوع و استفراغ میشن!

متاسفانه این مشکل در جامعه بسیار شایع هست! لذا همه ما باید درمان صحیح اون رو یاد بگیریم!

١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین قدم،باید چشمها رو خوب با آب بشورید، خشک کنید، و با پارچه اى تمیز بطور کامل چشمهاتون رو ببندید!

٢. براى حدودا ٨-١٢ ساعت باید چشمها بطور کامل با پارچه بسته باشن، طوریکه هیچ نورى وارد چشم نشه! اینکه برخى افراد فقط به یک اتاق تاریک میرن و استراحت میکنن فایده اى نداره! بلکه باید چشمها کامل با پارچه تمیز بسته بشه، بطوریکه فرد پلک هم نزنه!

٣. از یک مسکن قوى مثل استامینوفن کدئین یا ایبوبروفن حتما استفاده کنید! تا هم درد چشم کمتر بشه هم بتونید بخوابید! (هر ۶ ساعت یک یا دو قرص)

۴. هر ۶ ساعت بانداژ چشم رو بردارید، ترشحات جمع شده رو پاک کنید و مجدد چشم رو با پارچه ببندید

۵. و اما نکته بسیار مهم!!:

به هیچوجه از قطره هاى بى حس کننده چشم استفاده نکنید! بسیارى از بیماران بطور سرخود قطره ى (تتراکایین) رو از داروخانه میگیرن و توى چشم میریزن! یا از شما بعنوان پزشک میخوان که براشون نسخه کنید! یادتون باشه نسخه کردن این قطره تتراکایین ممنوعه! وحتى پیگرد قانونى داره! این قطره فقط باید درمرکز درمانى،اونهم براى جراحیهاى چشم استفاده بشه!
خطر بزرگ استفاده ازین قطره، سوراخ شدن قرنیه است!
پس یادمون باشه که هنگام برق زدگى چشم،فقط چشمها رو ببندیم و مسکن بخوریم! معمولا بعد از ١٢ساعت این مشکل برطرف میشه و عارضه خاصى بجا نمیذاره! اما استفاده از قطره تتراکائین،باعث آسیب جدى قرنیه میشه!

برق ضدگی چشم : افرادی که در مشاغلی مانند جوشکاری مشغول هستند در صورت برق ضدگی چشم باید سیب زمینی را به صورت ورقهای نازک بریده بعد روی چشم بگذارند چون ورقهای سیب زمینی گرم شدند آنها را تعویض گردانید

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس خراسان، حمید صمدی، مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این اثر، نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه است که توسط "شاهین برجسته" از شاگردان استاد اسماعیلی قوچانی (کاتب بزرگترین قرآن دستنویس جهان) به عنوان قرآن بزرگ پارچه ای خلق شده است.

کاتب این اثر قرآنی نیز گفت: این قرآن پارچه ای در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده است، کتابت آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و امسال به پایان رسیده است،

شاهین برجسته افزود: صفحه های این قرآن در هر سوره به یک نام مقدّس و به خط ثلث ایرانی تزئین شده است، آیات ۱۱۴ سوره این قرآن در وسط هر صفحه و در میان طرح زیبای سرو ایرانی قرار گرفته است.

به گفته وی، این اثر قرآنی منقّش به تذهیب شیعه و مزیّن به ۱۴ نام ائمه معصومین و ۱۴ مرتبه دعای "اللهم عجل لولیک الفرج" بوده که در حاشیه صفحات قرآن قرار گرفته است، سیاه مشق کاملی نیز مزیّن به ۱۰۰ اسم از اسامی خداوند و اسامی ۱۴ معصوم در انتهای قرآن درج شده است.

دیگر خبرها

  • مورد عجیب «ادرار زنجره» دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • مورد عجیب «ادرار زنجره»؛ موضوعی که دانشمندان را کنجکاو کرده است
  • نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد
  • تصمیمات غیر پزشکی در پزشکی مدرن که به ما نمی‌گویند!/ اختلاف طب اسلامی، سنتی و مدرن دقیقاً در کجاست؟
  • راهنمای کامل خرید کتیبه مذهبی و نکات مهم آن
  • دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در حال کتابت است
  • ۱۵ دستورالعمل ساده طب سنتی برای درمان "کبد چرب"
  • تامین و توزیع بیش از ۵ میلیون واحد مکمل دارویی در خوزستان