Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:51:18 GMT

لزوم به‌روزرسانی استانداردهای ساخت‌وساز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۴۶۸

لزوم به‌روزرسانی استانداردهای ساخت‌وساز

استادیار پژوهشگاه بین‌المللی زلزله با بیان این‌که زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه علاوه بر شهرهای ایران در شهرهای اربیل، نجف و کربلا نیز احساس شد، بر لزوم به‌روزرسانی استانداردهای ساخت‌وساز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمجتبی موسوی در نشست بررسی زلزله ۲۱ آبان سرپل ذهاب کرمانشاه با بیان این‌که این زلزله در شهرهای زیادی از ایران و همچنین اربیل، نجف و کربلا احساس شد، افزود: سازه‌هایی که بر روی تپه ساخته شده‌اند، تخریب بیشتری نسبت به سایر سازه‌ها داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ریزش سنگ موجب آسیب رسیدن به دکل‌های برق و قطع برق در سرپل ذهاب شد، اظهار کرد: علاوه بر آن سازه‌هایی که در اطراف رودخانه‌ها ساخته شده بودند به دلیل آبرفتی بودن زمین و ضعف در اجراء بر اثر این زلزله تخریب شدند.

موسوی با اشاره به وضعیت ساخت‌وسازها خاطرنشان کرد: در یک منطقه‌ای سازه‌ها بعد از زلزله پا برجا مانده بودند ولی ساختمان‌های مجاور این سازه‌ها به طور کامل تخریب شده بودند.

این محقق با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ساخت ساختمان‌ها، یادآور شد: ساخت‌وسازها باید مطابق بر پهنه‌بندی و ریز پهنه‌بندی ژئوتکنیک لرزه‌ای  ساخته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن به تجهیزات در برنامه برای بوم‌ساخت و مصالح بومی نیاز داریم؛ ضمن آن‌که بازنگری و به‌روزرسانی استانداردها و مقررات ملی {ساختمان} ضروری است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوس شدن ۴ نفر در ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه

رئیس آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه با اعلام خبر ریزش و تخریب یک ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی خان گفت: آتش‌نشانان چهار نفر محبوس شده را از منزل خارج کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آتشپاد غلامرضا رضایی امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اعلام خبر ریزش و تخریب یک ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی خان اظهار کرد: آتش‌نشانان چهار نفر محبوس شده درون منزل را خارج کردند.

وی درباره جزئیات این حادثه، افزود: ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز دوشنبه یک مورد حادثه تخریب ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی خان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره سه و نجات مرکزی به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، خاطرنشان کرد: مشخص شد که ساختمان به یکباره دچار ریزش شده است و چهار نفر درون آن محبوس شده‌اند.

رضایی اضافه کرد: آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند دو مرد و دو زن را نجات بدهند و به بیرون از ساختمان منتقل کنند.

وی گفت: علت و چگونگی این حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 744714

دیگر خبرها

  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • ساختمانی که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • لزوم به روزرسانی دانش علمی و مهارت‌های همکاران در رسیدگی‌های تخصصی
  • ۱۴۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی بخش رودهن تخریب شد
  • حبس شدن ۴ نفر در ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه