Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-23@17:37:20 GMT

هشدار شدید الحن چین به تایوان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۴۷۹

هشدار شدید الحن چین به تایوان


یک دیپلمات چینی اخیرا به مقام‌های تایوان هشدار داده که در صورت حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در این کشور به این منطقه حمله می‌کند.

امتداد نیوز به نوشته خبرگزاری «رویترز» تایوان در مقابل با متهم کردن پکن گفته است که این کشور معنای دموکراسی را درک نمی‌کند.

«لی ککسین» دیپلمات چین در آمریکا حین مراسمی در سفارت این کشور در واشنگتن در جمعه گذشته گفته بود که به اطلاع مقام‌های آمریکا رسانیده در صورتی‌که این کشور کشتی‌های جنگی خود را به تایوان اعزام نماید، چین نیز از قانون بکارگیری نظامیان برای عدم جدا شدن این جزیره استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چین موضوع «تایوان» را مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع بین خود و آمریکا می‌داند. این در حالی است که کنگره آمریکا در سپتامبر 2018 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن کشتی‌های این کشور و تایوان می‌توانند از بنادر همدیگر دیدار نمایند. وزارت خارجه تایوان اواخر روز شنبه چین را متهم به تهدید و آسیب رساندن به اهالی این کشور نمود و اظهار داشت: «این شیوه‌ها فقدان درک از معنای واقعی نظام دموکراتیک و نحوه عملکرد یک جامعه دموکراتیک را نشان می‌دهد.» چین حکومت تایوان را غیرقانونی دانسته و خواهان بازگشت این سرزمین به خاک اصلی چین است و آمادگی خود را برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم اعلام کرده ‌است. true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، بسته کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را تصویب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این بسته حمایتی به ارزش ۹۵.۳ میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان فراهم می‌کند.

در این بسته، ۶۰.۸ میلیارد دلار برای اوکراین جهت کمک به مبارزه با روسیه در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۷ میلیارد دلار برای کمک به رژیم صهیونیستی قرار داده شده است.

۹ میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه و همچنین ۸.۱ میلیارد دلار برای کمک به تایوان برای مقابله با چین از دیگر موارد این بسته است.

انتظار می‌رود هفته آینده این لایحه در سنا بررسی شود.

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی