Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@00:12:53 GMT

جايگاه صلوات در بين اذکار ديگر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۴۸۲

جايگاه صلوات در بين اذکار ديگر

خبرگزاري آريا - استاد و پژوهشگر حوزوي گفت: صلوات داراي اثرات ظاهري و باطني فراوان بوده و بالاترين درجه را بين اذکار ديني دارد.
به گزارش جام نيوز، حجت‌الاسلام سيدمحي‌الدين قوامي، کارشناس و سخنران مسائل مذهبي، با اشاره به اينکه يکي از مهمترين و باارزش‌ترين نتايجي که ارتباط مؤثر با خداوند و اولياء الله براي انسان به‌همراه دارد، پاکسازي روح و جسم انسان از پستي‌ها و زشتي‌هاست، اظهار کرد: خداوند متعال براي برقراري ارتباط مؤثر با خودش زمينه‌هاي بسياري را ايجاد کرده و بشارت داده است که هرکس بتواند خود را از آلايش‌هاي دنيايي دور کند، جايگاه رفيعي نزد خداوند به دست مي‌آورد و در آن جايگاه باقي خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه به بيان اثرات صلوات بر پيامبر(ص) و خاندان پاک و طاهرش پرداخت و بيان داشت: صلوات يک نشان جامع ديني است که بالاترين درجه را بين اذکار ديگر دارد.
اين پژوهشگر ادامه داد: دسته‌اي از اثرات ظاهري و دسته ديگر، اثرات باطني است که در روايات متعددي از اين اثرات ياد شده و بر تکرار دائم اين ذکر تأکيد شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين قوامي، تسليم بودن در برابر امر اهل‌بيت(ع) را از ويژگي‌هاي باطني ذکر صلوات بر پيامبر(ص) و خاندان او دانست و افزود: معناي حقيقي و باطني صلوات، تسليم بودن در برابر اوامر خداوند متعال، پبامبران و ائمه معصوم(ع) است.
اين سخنران مذهبي، سه عامل را موجب خليل‌الله ناميده شدن حضرت ابراهيم(ع) معرفي کرد و اظهار داشت: سفره‌داري و عدم خساست، اولين عامل خليل خوانده شدن حضرت ابراهيم(ع) بود.
وي، اميد خالص به خدا و نااميدي کامل از مخلوقات را ويژگي دوم حضرت ابراهيم(ع) معرفي و يادآور شد: ايشان مهاجر الي‌الله لقب گرفت و بدين‌وسيله به مقامي دست يافت که هيچ‌کس ديگر نتوانسته است به مقام خليل‌الله برسد.
حوزه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد