Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@12:34:41 GMT

با اضطراب تکالیف چه ‌کار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۵۷۵

با اضطراب تکالیف چه ‌کار کنیم؟

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - سپنتا سلیمی:
-وای ساعت کی هشت شد؟ من که فردا امتحان شیمی دارم! پس کی درس بخونم؟

احتمالاً چند وقت دیگر، از این اتفاق‌ها برای تو هم می‌افتد.

بله، خاصيت پاييز همين است، نمي‌گذارد ما درست و حسابي با روزهاي نرم و آرام تابستان خداحافظي کنيم و يک‌باره از راه مي‌رسد و وقتي به آسمان بالاي سرمان نگاه کنيم، ساعت‌ها از غروب گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز روحيه‌ي تابستان مثل يک لباس سبک و آستين‌کوتاه به جالباسي آويزان است که بايد ژاکت‌ها را بيرون بکشيم و دور ذهن‌ بپيچيم تا از اضطراب کارهاي نکرده نلرزد.

پاييز گريزان است و اين‌روزها ما وقت براي درس‌خواندن کم مي‌آوريم. پس شايد چند راه‌کار براي تنظيم وقت پاييزي و از بين‌بردن اضطراب انجام تکاليف در اين روزها به‌دردت بخورد.

 

برنامه‌ي سنگين ممنوع!

وقتي الويت‌ها را مشخص مي‌کني، فقط مهم‌ترين‌ها را يادداشت کن و مواظب باش از همان اول كار، خيلي روزهايت را شلوغ نکني.

يک جدول شلوغ ممکن است اضطراب تو را بيش‌تر کند. وقتي بعد از مدتي به انجام  کارهاي مهم عادت كردي، به مرور کارهاي ديگر را هم با رنگ متفاوت در جدول برنامه‌ريزي بگنجان.

 

بنويس تا انجام بدهي!

هرروز صبح، قبل از هرکاري اولويت‌هاي مهم آن روز را روي يک کاغذ بزرگ يا تخته‌ي سفيد بنويس و براي هرکدام زمان انجام مشخصي تخمين بزن. هر کدام که انجام شد با رنگ ديگري کنارش علامت بزن.

اين کار به آن‌چه درباره‌ي اولويت‌ها در ذهنت مي‌گذرد، نظم مي‌بخشد. نظمي که ضمير ناخودآگاه را وادار به انجام كارها طبق اولويت تعيين شده مي‌کند.

 

يک کار ارزشمند!

وقتي يکي از تکاليفت را انجام مي‌دهي، نبايد فکر کني اين يك کار پيش‌پاافتاده بوده و مهم نيست. بعد از انجام هر کاري از خودت تشکر کن و بدان کار باارزشي انجام داده‌اي.

حتي بعضي‌وقت‌ها براي قدرداني از خودت، يک جايزه در نظر بگير. مثلاً خوردن يک شکلات، تماشاي يک فيلم يا... مهم اين است که از اين پاداش لذت ببري!

 

ابهام را برطرف کن!

اگر براي حل تمرين يا فهم مطالب درسي مشکل داري، آن را به بعد موکول نکن. همان لحظه کمک بگير تا مشکلات درسي روي هم تلنبار نشود.

اگر کسي را در خانه نداري كه از او کمک بگيري، اين موضوع را با دبير درميان بگذار و از او خواهش کن كه در زمان مناسب، مشکل درسي‌ات را برطرف کند.

 

به خودت وفادار باشي!

وقتي براي انجام کاري در جدول برنامه‌ريزي، زمان مشخصي تعيين مي‌کني، به آن زمان وفادار بمان. مثلاً اگر دوساعت براي حل تمرين رياضي وقت گذاشته‌اي، تمام اين دوساعت را با رياضي بگذارن، مگر اين‌که در زماني كم‌تر از دو ساعت، همه‌ي تمرين‌ها را حل كني يا کار اضطراري پيش بيايد.

 

خوراکي فراموش نشود!

خوب است قبل از شروع درس‌خواندن يا حتي همان زمان درس‌خواندن، خوراكي يا نوشيدني ساده‌اي بنوشي يا بخوري.

البته نه به اين معنا که در حين درس‌خواندن مدام در يخچال را باز و بسته کني، بلكه مي‌تواني چند خوراکي پرانرژي و مزه‌دار مثل مغز بادام يا گردو کنار دستت بگذاري و وقتي داري به مسئله يا مفهومي فكر مي‌كني، يکي از آن‌ها را بخوري.

هم‌چنين يک نوشيدني ساده مثل آب يا آب‌ميوه هم مي‌تواند در ميان درس‌خواندن ذهن را باز کند.

در همین زمینه: پیشنهادهایی برای تقویت تمرکز راحت بیدار شویم چه جور دانش‌آموزی هستی؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسن بوذری سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته، پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود. با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، «هما» تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش بینی و برنامه‌ریزی کرده است. یکی از این اقدامات آماده سازی ناوگان برای انجام پروازهای این عملیات است.

بوذری افزود: در حج تمتع ۱۴۰۳، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد. لذا طبق برنامه‌ریزی، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A۳۰۰-۶۰۰, A۳۱۰, A۳۰۰B۴ در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی به تعمیرات اساسی دو فروند هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ و A۳۱۰-۳۰۰ که در عملیات حج استفاده خواهند شد، اشاره کرد و گفت: هم اکنون هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ تحت تعمیرات سازه‌ای (S-CHECK) وایرباس A۳۱۰-۳۰۰ نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که تمامی تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام‌می‌شود.

بوذری در مورد این نوع تعمیرات گفت: در این نوع تعمیرات تمامی قسمت‌های بال و بدنه، موتورها و سیستم‌های الکترونیک مطابق با آخرین استانداردها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک‌های دقیق قرار می‌گیرند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این هواپیماها در صورت تأمین قطعات مورد نیاز پیش از آغاز عملیات حج فعال خواهند شد.

کد خبر 6080160 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • آرتتا: بین آرسنال و سایر تیم‌ها فاصله وجود دارد؛ اکنون زمان حمایت از بازیکنان است
  • مورایس: زمانی هم نام مرا صدا می‌کنید که دیگر نیستم
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • زمان پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ اعلام شد