Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تفکر پازلي يا همان تفکر طراحي بر سه پايه اساسي استوار است. موفقيت اين روش در سالهاي اخير به عنوان يک روش نوين حل مسئله خلاق، مرهون ترکيب منحصر بفرد اين سه پايه مهم است: خلاقيت، انسان مداري، عملگرايي.
دکتر محمد حسن توفيقي بنيانگذار آکادمي طراحي ايران يکي ديگر از سخنرانان کنفرانس روابط عمومي بود که در خصوص "کاربردهاي تفکر پازلي در روابط عمومي با تاکيد بر نهضت تفکر و خلاقيت" صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: تفکر پازلي يا همان تفکر طراحي بر سه پايه اساسي استوار است. موفقيت اين روش در سالهاي اخير به عنوان يک روش نوين حل مسئله خلاق، مرهون ترکيب منحصر بفرد اين سه پايه مهم است: خلاقيت، انسان مداري، عملگرايي.
بنيانگذار آکادمي طراحي ايران افزود: بسياري از مسائل پيرامون ما در حوزه هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، ابهام و پيچيدگي هاي زيادي دارند. بگونه اي که اغلب نمي توان راه حل مشخصي براي آنها ارائه کرد. در اينگونه موارد، بايد با نفوذ در مسئله از روش آزمون و خطاي طراحانه استفاده کنيم.
دکتر توفيقي در بخش ديگري از سخنان خود ادعا کرد که در تمامي حوزه هايي که مسائل پيچيده بشري حضور دارند، جاي تفکر طراحي خالي است. تشبيه تفکر طراحي به حل پازل، در واقع، باز کردن دريچه اي بسوي شناخت بهتر تفکر طراحي است. لذا تفکر طراحي در روابط عمومي يک رويکرد خلاقانه راه حل محور و عملگرا براي استفاده در مسائل پيچيده اي است که ابعاد مختلفي از جمله جنبه هاي انساني در آنها حضور دارند و نمي توان با روشهاي متعارف منطقي و سرراست براي آنها راه حل مناسبي ارائه نمود.
وي در پايان گفت: چگونه ايده هاي ما مي توانند موفق و اثربخش و حتي جاودانه شوند؟ با داشتن هر يک از معيارهاي اثربخشي چون سادگي، غيرمنتظره بودن، ملموس بودن، معتبر بودن، احساسي بودن و داستاني بودن مي توان به بخش مهمي از اين هدف دست يافت. در حالت ايده ال يک ايده مي تواند از تمامي اين معيارها برخوردار باشد و بيشترين اثربخشي و جاودانگي را براي خود در جهان فراهم نمايد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و سپاهان در شرایطی بازی اخیرشان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر را مقابل هم برگزار کردند و در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسیدند که حواشی این بازی که بیشتر مرتبط به سکوهای دو تیم بود، همچنان ادامه دارد.

مصطفی لشگری، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهاراتی را علیه یکدیگر مطرح کردند و البته صحبت‌هایی هم درباره حمایت‌ها از دو باشگاه توسط فدراسیون و ... داشتند.

این اظهار نظرها توسط مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای دو باشگاه با واکنش سریع کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه شده و احتمالا جرایمی برای هر دو طرف در نظر گرفته شود.

در اطلاعیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون این موضوع آمده است: «با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می‌شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.»

دیگر خبرها

  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • آشپزی در بیل؛ ایده ای خلاقانه برای پخت غذا در فضای باز (فیلم)
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است