Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@22:33:00 GMT

راز شوخ طبع‌ها برملا شد!

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۴۰۸۴

راز شوخ طبع‌ها برملا شد!

خبرگزاري آريا -

چرا بعضي ها آنقدر عصا قورت داده و جدي هستند، بعضي شوخ و شاد و بامزه؟ چرا بعضي ها در مجالس دهان باز کنند همه را از خنده روده بر مي کنند و بعضي ديگر پا به يک جمع بگذارند، همه معذب مي شوند؟ خب اين شوخ طبعي هم رمز و رازي دارد که بايد آن را ياد بگيريد!
روانشناسان هميشه با مساله شوخ طبعي درگير بوده اند چون هيچ کدام رمز آن را نمي دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا زيگموند فرويد فکر مي کرد شوخ طبعي ناشي از احساس برتري يا ناسازگاري است، در حالي که مارک تواين ريشه اين رفتار را خوشي نمي دانست بلکه راز شوخ طبعي را در اندوه مي ديد. اما حالا دانشمندان نظر نهايي شان را اعلام کرده اند و گفته اند شوخ طبعي ناشي از تخطي آرام و بي خطر از مسيرهاي معمولي زندگي است و آدم هاي شوخ طبع کساني هستند که قوانين دنيا را بدون آن که کسي آزرده شود، ناديده مي گيرند. ما اصولا زماني موضوعي را خنده دار مي بينيم که آن موضوع برخلاف شيوه ها و شکل هاي پذيرفته شده معمولي زندگي مان به نظر برسد. اما به شرطي که اين تفاوت بي خطر باشد و زننده به نظر نرسد.
تخطي از هنجارها بهترين مدل براي تشريح حس شوخ طبعي است. شوخ طبعي بايد مانند نگاه کردن از ميان پنجره اي با شيشه هاي ترک خورده باشد، در اين صورت مي توان موضوعي را ديد اما آنچه ديده مي شود متفاوت از واقعيت است. همچنين عبور بيش از اندازه از هنجارها مي تواند موقعيتي را آزاردهنده و يا توهين آميز کند که اين به هيچ وجه خنده دار نيست.
بنابراين حتماً مي توانيد متوجه شويد که چرا يک موقعيت خنده دار در تمام فرهنگ هاي کشورهاي مختلف خنده دار به شمار نمي رود؛ پاسخ واضح است: چون هنجارها در جوامع مختلف متفاوت اند و شيوه تخطي از آنها هم از فرهنگي به فرهنگ ديگر تفاوت دارد.
منبع:فان شاد


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خنده‌های زیرپوستی عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش (عکس)
  • قلیان با گاز خنده!
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول / فیلم
  • کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)
  • ببینید | کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس
  • کامنت عجیب سیاوش یزدانی زیر پست الهلال با ایموجی خنده! + عکس
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر