Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات > رسانه و روزنامه‌نگاری - همشهری آنلاین:
شصت‌وچهارمین شماره ماهنامه سینما و ادبیات ویژه سینمای کره جنوبی و کارگردان مطرح موج نو آن،پارکچان-ووک منتشر شد. مجله‌های صفحه سینما و تلویزیون

پارك چان-ووك با فيلم‌هايي چون عطش، اولدبوي و... معرف مخاطبان ايراني است.

بخش سينماي ايران مجله موضوع نقد فيلم در سينماي ايران و چشم‌انداز آينده آن را برگزيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ميزگرد همين بخش جهانبخش نورايي، احمد اميني، سعيد عقيقي و جواد طوسي در آشفته‌بازار نقد امروز تعاريف دقيقي از كاركرد انواع نقد و سير تطور نقدنويسي و آسيب‌هاي آن در سينماي ايران ارائه مي‌كنند و به ترسيم وضعيت نقد فيلم در سينماي امروز مي‌پردازند.

يادداشت‌هاي خواندني عباس بهارلو، آنتونيا شركا، محسن خيمه‌دوز، شاهپور شهبازي،... به وجوه مختلف نقد فيلم مي‌پردازند.

در اين شمار، مجله پرونده‌اي در مورد شخصيت‌پردازي در سينما دارد. نحوه‌ي شخصيت‌پردازي به ويژه در فيلم‌هاي شخصيت‌محور اهميت بسيار زيادي دارد. شخصيت‌ها اغلب يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي فيلمنامه‌نويسان، منتقدان و حتي تماشاگران عادي هستند و بحث‌هاي زيادي برانگيخته‌اند. شخصيت‌ها چگونه در سينما تعريف، آفريده و ماندگار مي‌شوند؟

روبرت صافاريان (منتقد)، بهنام بهزادي (كارگردان)، معصومه بيات (فيلمنامه‌نويس) در ميزگرد، و سعيد قطبي‌زاده، سهيلا گلستاني، آزاده جعفري، هما توسلي... در يادداشت‌هاي اين پرونده به اين پرسش‌ها پاسخ مي‌گويند.

بخش ادبي در اين شماره بر موضوع زندگينامه‌‌هاي خودنوشت تمركز كرده است. فلوبر روزگاري گفته بود: «اما بواري منم.» بسياري از نويسندگان نيز گفته‌اند كه چيزي غير از خودشان ننوشته‌اند.

اتوبيوگرافي‌ها از روزگاران قديم به شكل حسب حال‌نويسي وجود داشته‌اند اما امروزه اتوبيوگرافي‌ با كشف سويه‌هاي ناشناخته‌ي «خود» سوژه را منحصر به فرد مي‌كند و آن را در تقابل با محيط يكسان‌خواه خود قرار مي‌دهد و به اين طريق جامعه معاصر را به چالش مي‌كشد.

محمود حسيني‌زاد، كاوه ميرعباسي، محمد حسيني، محمدرضا گودرزي در ميزگرد و احمد اخوت، محمود حدادي، ابوتراب خسروي، شاپور بهيان، بلقيس سليماني،... در مقالات خود مفصل از خودزندگينامه‌نويسي گفته و نوشته‌اند.

در بخش هيروگليف نيز صالح حسيني مقاله‌اي انتقادي‌ دارد در مورد ترجمه داريوش آشوري از مكبث شكسپير و ترجمه‌هايي كه از آثار شكسپير صورت گرفته است. مقاله مقدمه‌اي بر پرنده‌شناسي در ادبيات مدرنفارسي... از پويا رفويي را در اين شماره از دست ندهيد.

سينه‌فيلياي نوين نيز محور بخش فيلم‌ها و احسا‌س‌هاست.

در همین زمینه: شماره ۱۲۵ ماهنامه تمبر منتشر شد شماره ۳۴۲ جهان کتاب منتشر شد پنجمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد چهلمین شماره ماهنامه قلک منتشر شد شماره ۳۴۱ جهان کتاب منتشر شد شماره جدید سینما و ادبیات ویژه ترنس مالیک منتشر شد جهان کتاب شماره ۳۳۹ - ۳۴۰ منتشر شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر