Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: تفویض اختیارات ملی به شورای معادن استان ها باعث تسریع در امور بویژه در استان اصفهان که دارای معادن زیادی است، خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای معادن استان، اظهار داشت: براساس ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه (شورای معادن استانی) دولت مکلف است به منظور حمایت، توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی شورای معادن استانی را در هر استان تشکیل و در چهارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن ضمن نظارت بر استخراج ماده معدنی شناسایی شده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره‌برداری با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی، اقدامات لازم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین‌دستی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این ماده قانونی را فرصتی برای استان دانست وافزود: باید بررسی شود که این قانون چه فرصت و اختیاراتی را برای حوزه معادن استان ایجاد کرده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: باید از این فرصت برای توسعه معادن استان استفاده شود و با ارائه چندین پیشنهاد مسیر را مشخص و کارها را با سرعت پیگیری کنیم.

وی تفویض اختیارات ملی به استان ها را مطلوب و باعث تسریع در امور دانست و تاکید کرد: این شرایط برای استان اصفهان که دارای معادن زیادی است موثر خواهد بود.

مهرعلیزاده تاکید کرد: باید در ابتدا فرصت هایی که با این تفویض اختیار برای استان ایجاد می شود و مواردی که می توانیم بکار بگیریم، مشخص شود و با توجه به اینکه این اولین تجربه تفویض اختیار معادن به استان ها است باید بررسی صورت گیرد و اگر لازم است اختیارات دیگری نیز تفویض، احصا و اعلام شود.

وی اضافه کرد: باید نظرات تخصصی استانداری و دبیرخانه احصا و جمع بندی شود تا در صورت ضرورت با تایید استاندار برای پیگیری به مرکز ارسال شود.

استاندار اصفهان افزود: فرصت های موجود از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت برای بهره برداری ابلاغ و اطلاع رسانی شود و به صاحبان معادن نیز ارسال شود تا نیازهای اجتماعی آنها نیز احصا شود.

وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید گزارشی از ورودی و خروجی معادن استان تهیه کند تا در روند تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار گیرد.

مهرعیلزاده تاکید کرد: باید میزان و چگونگی تعیین یک درصد عوارض آلایندگی معادن با توجه به دستورالعمل بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی توسط کارگروه کارشناسی ۵ نفره در دبیرخانه بررسی و تعیین تکلیف شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با قدردانی از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری هر چه بهتر مراسم و مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد از وجود خیران اصفهان برای بهتر برگزار کردن مراسم‌ها و ماندگار شدن اثر کار استفاده شود.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: فلسفه تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرای امور فرهنگی مربوط به نظام اسلامی است.
در این دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان هم گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت: حدود ۳۰ نشست و برنامه برای برپایی مراسم مذهبی در دی سال گذشته برگزار شد.
حجت الاسلام علیرضا ناجی ادامه داد: برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و اجرایی دختران حاج قاسم با حضور ۱۰ هزار نفر در مُصلی اصفهان، برپایی تجمع در گلستان شهدا برای محکومیت حادثه تروریستی کرمان و برگزاری راهپیمایی به همین مناسبت در ۱۵ دی از اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی سال گذشته بود.
وی تشکیل ستاد دهه فجر با ۲۱ کارگروه را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد و افزود: سفر‌های شهرستانی و شرکت در شورای اداری و ستاد‌های دهه فجر شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا از دیگر اقدامات سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ این شورا بود.

دیگر خبرها

  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است