Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تیم فوتسال ایران که یازده بار فاتح جام ملتهای آسیا شده است، در قرعه کشی رقابت‌ های سال 2018 با عراق، چین و میانمار هم گروه شد.

به گزارش تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا، در مراسم قرعه کشی رقابتهای فوتسال جام ملتهای آسیا (قهرمانی آسیا) که امروز(سه شنبه/21 آذر) انجام شد، تیم ایران در گروه سی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژاپن، ازبکستان، کره جنوبی و تاجیکستان در گروه B قرار گرفتند. ژاپن، در سال های 2006، 2012 و 2014 به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافت.
تایلند نیز به همراه قرقیزستان، لبنان و بحرین در گروه D قرار گرفت. تایلند، قهرمان رقابت های قهرمانی فوتسال آسه آن در سال 2017، در سال های 2008 و 2012 نایب قهرمان شد. ویتنام، چین تایپه، مالزی و اردن نیز در گروه A به مصاف هم می روند.
از هر گروه، دو تیم برتر به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کند.
اولین مسابقه رقابت های قهرمانی فوتسال آسیا در اول فوریه 2018 و فینال مسابقات نیز 11 فوریه برگزار خواهد شد.
رقابت های قهرمانی فوتسال آسیا مهم ترین رقابت های فوتسال در سطح قاره کهن محسوب می شود. نخستین دوره این مسابقات در سال 1999در کشور مالزی برگزار شد.
تیم ملی فوتسال ایران تاکنون قهرمان برتر این مسابقات بوده است و طی چهارده دوره این مسابقات به یازده عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی دست پیدا کرده است.
در بیشتر ادوار این مسابقات اکثر عناوین بهترین ‌ها از جمله بهترین بازیکن، بهترین گلزن، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع، جام اخلاق و بهترین مربی به تیم ایران اختصاص یافته است.
پانزدهمین دوره رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا (قهرمانی فوتسال آسیا) به میزبانی چین تایپه برگزار می شود.
ورزشی**1088**1584
مترجم:فقیه*انتشار:مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تیم ملی فوتسال کشورمان که سعید مومنی سنگربان قزوینی را در قفس توری خود داشت در سومین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا مقابل کویت با چهار گل به برتری رسید و به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

مومنی در این دیدار به خوبی از چهارچوب دروازه تیم ملی محافظت کرد و بارها بازیکنان کویت را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت.

دروازه بان باتجربه کراپ الوند با بازی های خوب خود اعتماد وحید شمسایی سرمربی تیم ملی را جلب کرده و ممکن است در ادامه نیز در ترکیب قرار بگیرد.

مومنی و هم تیمی هایش حالا برای کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن کاپ هم قسم شده اند تا قهرمانی را از سامورایی ها پس بگیرند.

این درحالیست که ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان شگفتی ساز حذف شد و این کار را برای سعید و رفقا به مراتب راحت تر می کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان که پس از قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۲ و دوره قبلی در فینال مقابل ژاپن با نتیجه سه دو شکست خورد و از قهرمانی بازماند، می خواهد دوباره قهرمان شود و در آسیا آقایی کند.

سالنی بازان کشورمان در بازی نخست دور گروهی با نتیجه ۳ بر یک افغانستان را از پیش رو برداشتند و در دومین دیدار خود در این تورنمنت توانستند در یک بازی سخت و نفس گیر با حساب ۵ بر ۳ بر بحرین غلبه کنند.

این تیم در دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت وقت تهران باید به مصاف قرقیزستان برود.

این رقابت‌ها که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است و ۴ تیم نخست به جز ازبکستان میزبان که مستقیم صعود می کند در جام جهانی حضور خواهند یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899012

دیگر خبرها

  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • شگفتی‌سازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملتهای فوتسال آسیا
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • جام‌جهانی ووشو| نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند
  • نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند