Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@00:43:28 GMT

آغاز هفته پژوهش و فناوری

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۶۳۱۱

هجدهمین دوره هفته پژوهش و فناوری آغاز شد. بر اساس سیاست های کلی حوزه علم و فناوری، سهم سالانه بودجه پژوهش در تولید ناخالص داخلی تا سال 1404 باید به 4 درصد برسد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به گفته مسعود برومند، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هریک از روز‌های هفته پژوهش نام هایی تعیین شده است و بر این اساس سه شنبه ۲۱ آذر شعار پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، چهارشنبه ۲۲ آذر پژوهش، فناوری و صنعت، پنج شنبه ۲۳ آذر پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت، جمعه ۲۴ آذر پژوهش، فناوری، اقتصاد مقاومتی، شنبه ۲۵ آذر، پژوهش فناوری و سرمایه ملی، یکشنبه ۲۶ آذر، پژوهش، فناوری، مهارت و کار افرینی و دوشنبه ۲۷ آذر، پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و در روز ۲۷ آذر با حضور رئیس جمهور از پژوهشگران برتر سال ۹۶ تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از نشست مشترک با رئیس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بررسی اولویت های کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران با رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: نشست با حضور آقای بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس و معاونان وی برگزار شد

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: رئیس مرکز پژوهش ها در این جلسه گزارشی از برنامه ها و اولویت های سال جاری کشور در حوزه های حمل و نقل و مسکن ارائه کرد. یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ضرورت ارتقای خدمات و ایمنی در حوزه حمل و نقل با حضور و مشارکت مردم و نیز افزایش بهره وری کشور از مزیت های کریدوری بود. در حوزه کاهش تصادفات نیز مطابق با قانون برنامه هفتم پیشرفت برنامه و سیاست هایی را تدوین کرده بودند که در صورت اجرا می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز به پیشرفت کمتر از انتظار قانون جهش تولید مسکن اشاره کرده و معتقد بودند در این شرایط با افزایش تولید خانه های استطاعت پذیر، تقویت تسهیلات و حمایت های دولتی و نیز رفع موانع تولید بخش خصوصی می توانیم نسبت به مهار تورم در این حوزه اقدام کنیم، چرا که در سه سال اخیر شاهد افزایش سرسام آور تورم در این حوزه بودیم که موجب افزایش فشار به طبقه کم درآمد جامعه شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت ارتقای استطاعت خرید مسکن و افزایش مسکن استیجاری حمایتی در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن تاکید کرد: رییس مرکز پژوهش ها همچنین در این جلسه راه کارها و پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت مسکن در کشور را با بررسی اقدامات سایر کشورهای ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت مسکن در شرایط نامناسبی قرار داشته و ما در مجلس در حال تلاش هستیم به برنامه مطلوبی برای مدیریت بازار مسکن و اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن و رونق ساخت و عرضه خانه برسیم تا سهم تامین مسکن را در سبد هزینه های خانواده ها که به شدت رشد داشته است را کاهش دهیم. در این مسیر هم معتقدیم باید از سیاست های متنوع بهره برد و یک نسخه واحد برای تمامی مناطق کشور اثربخشی نخواهد داشت. برنامه های مرکز پژوهش ها بسیار خوب بوده و دیدگاه بسیار خوبی به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون عمران می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف