Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:17:44 GMT

جشنواره هدایای صنایع دستی تبریز 2018 برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۶۴۷۳

جشنواره هدایای صنایع دستی تبریز 2018 برگزار می شود

تبریز- ایرنا - معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، فرشاد به آفرین در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره، افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت مناسبی برای تبیین قابلیت های فرهنگی، هنری، تاریخی و اجتماعی تبریز به گردشگران داخلی و خارجی است و در این راستا طراحی و عرضه هدایای صنایع دستی به گردشگران توسط هنرمندان برای ایجاد خاطره های ماندگار از سفر به تبریز در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در مسیر تحقق این هدف جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 برگزار می شود و از عموم هنرمندان و طراحان دعوت می شود تا با استفاده از خلاقیت، نوع آوری و ابداع در خلق آثار هنری ماندگار و تاثیر گذار در این جشنواره شرکت نمایند.
به آفرین گفت: موارد شاخص در انتخاب هدایای صنایع دستی برگزیده در این طرح شامل موارد مختلفی از جمله قیمت منطقی و ابعاد حجمی مناسب، زیبایی، محتوای فرهنگی، تاریخی هنری، روش ساخت و ماندگاری مواد اولیه و استحکام است که باید مورد توجه طراحان و سازندگان اقلام مذکور قرار بگیرد.
وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس www.eachto.ir و یا به کانال اطلاع رسانی روابط عمومی به آدرس @eachto مراجعه کنند.
3038/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود

ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی پیشنهاد کرد، اگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی هر سال برای برگزاری آیین گرگیعان برنامه‌ریزی‌ کرده و این آیین را با تبلیغات خاصی به عنوان جشنواره برگزار کنند می‌تواند باعث بنیه فرهنگی‌ ما در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی شود.

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور ما سال‌هاست که به آیین فرهنگی و مذهبی گرگیعان، آن چنان که باید و شاید پرداخته نشده است‌.

وی با تاکید بر این‌که گرگیعان رسمی زیبا و سنتی است که برای فرهنگ‌سازی باید بیشتر به آن توجه کرد، گفت: این آیین فرهنگی و مذهبی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان می‌تواند کمک و اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

امیری اضافه کرد: نهادهای فعال در حوزه گردشگری خوزستان نیز در صورت مدیریت و همکاری با یکدیگر و توجه هر چه بیشتر به اهمیت این آیین فرهنگی و مذهبی می‌توانند روز برگزاری آیین گرگیعان را به عنوان جاذبه‌ای گردشگری تبدیل کنند، به طوری که هر سال این آیین اصیل به همه گردشگران معرفی شود.

این دوستدار میراث ‌فرهنگی آبادان با بیان این‌که آیین گرگیعان میراث معنوی کودکان است، گفت: گرگیعان آیینی مردمی و خودجوش است و خوشبختانه مردم آبادان به واسطه علاقه و فرهنگ شیعی اسلامی توانستند این آیین را به خوبی حفظ کنند.

وی با بیان این‌که گرگیعان آیینی قدیمی و اصیل ‌است یادآور شد: در بیشتر مناطق خوزستان کودکان با پوشیدن لباس‌های محلی رنگارنگ دست به دست در شب نیمه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها می‌روند و به در خانه‌ها رفته و برای اهل خانه با ترانه‌ای از خداوند طلب رزق و روزی می‌کنند و صاحب‌خانه‌ها نیز به کودکان شیرینی و عیدی می‌دهند.

امیری با بیان این‌که در شهر آبادان می‌توان تازگی و دور نبودن از آیین گرگیعان را حس کرد، گفت: در این شهر قبل از افطار در بازار غوغایی است زیرا همگی مشغول خرید هدیه، شیرینی و خوراکی برای پذیرایی از کودکانی هستند که قرار است به خانه‌هایشان بیایند. در آیین گرگیعان شور و شور نه تنها بین کودکان بلکه آن را در میان بزرگ‌ترها هم می‌توان دید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس
  • نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود