Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گسترش آتش سوزی کالیفرنیا، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان مساحت این آتش‌سوزی را بزرگ‌تر از دو شهر نیویورک و بوستون با هم توصیف شده است.

همزمان با آغاز دومین هفته از آتش سوزی گسترده در جنوب کالیفرنیا به خاطر ورش باد شدید، فقدان باران و علفزارهای خشک مقامات اداره آتش نشانی خود را برای گسترش دامنه آتش سوزی و خطر بیشتر آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساحت این آتش‌سوزی در برخی گزارش‌ها از جمله شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بزرگ‌تر از دو شهر نیویورک و بوستون با هم توصیف شده است.

روز یکشنبه همزمان با گسترش شعله‌های آتش به سوی شهرهای ساحلی در شمال غرب لس‌آنجلس ساکنان این مناطق مجبور به تخلیه منطقه شدند. ساکنان مناطق ساحلی سانتا باربارا نیز این منطقه را ترک کردند.

یک سخنگوی اداره آتش نشانی منطقه گفت: در حال حاضر باد در جهت‌های مختلف می‌وزد. در برخی مناطق دود به آسمان می‌رود ولی در مناطق دیگر باد به جهت‌های جانبی می‌وزد.

بادهای خشن جنوب کالیفرنیا موسوم به سانتا آنا همواره یکی از عوامل اصلی گسترش آتش سوزی‌های فاجعه بار در حیات وحش بوده‌اند. این باد از مناطق مرکزی به سوی سواحل اقیانوس آرام می‌وزد و با عبور از کوهستان‌ها و دره‌های عمیق سرعت بیشتری می‌گیرد.

طبق پیش بینی اداره هوا‌شناسی در طول روز دوشنبه سرعت این باد‌ها به حدود ۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

در طول روز یکشنبه بخشی از آتش سوزی‌ها در اطراف لس آنجلس، ریورساید و سن دیه گو مهار شد. در نتیجه بخشی از واحدهای آتش نشانی به سمت تپه‌های سانتا باربارا اعزام شدند. دامنه آتش سوزی در این منطقه که از روز ۴ دسامبر (۱۳ آذر) آغاز شده مساحتی حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع را در برمی گیرد.

تا پایان روز یکشنبه این آتش سوزی که توماس نام گرفته حدود ۷۹۰ ساختمان و تاسیسات را ویران کرده است.

در این فصل از سال وقوع آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا معمول نیست ولی تحت تاثیر وزش بادهای سانتا آنا و فقدان باران و علفزارهای خشک ممکن است اتفاق بیافتد. با وجودی که بارش بهاری به یک سال خشکی در منطقه پایان داد ولی اکنون حدود شش ماه است که هیچ بارانی نباریده است.

جرمی براون فرماندار دمکرات ایالت کالیفرنیا روز شنبه پس از بازدید از مناطق آسیب دیده هشدار داد که «این وضعیت عادی جدید منطقه خواهد بود» .

او و کار‌شناسان معتقدند که تحت تاثیر تغییرات جوی زمین از این پس آتش سوزی ممکن است در تمام طول سال اتفاق بیافتد. انتظار می‌رود دوره‌ای که خطر آتش سوزی بالاست تا ماه ژانویه ادامه یابد.

حتی ساکنان برخی از مناطقی که دستور تخلیه آن‌ها صادر نشده به خاطر دود شدید و نگرانی از اینکه بزرگراه نوار ساحلی دوباره ممکن است مسدود شود منطقه را ترک کرده‌اند. ادارات مسوول در میان ساکنان محله اعیان نشین مونته سیتو که برخی از ستارگان سینما و تلویزیون در آنجا زندگی می‌کنند ماسک توزیع کرده‌اند.

شدت دود در منطقه اوجای به حد خطرناکی رسیده بود و ادارات مسوول هشدار دادند که هوای بخش وسیعی از منطقه به شدت آلوده است و از مردم خواستند در خانه‌ها بمانند و در محیط آزاد ورزش و فعالیت جسمی نکنند.

در سن دیه گو که در ۲۱۰ کیلومتری جنوب قرار دارد ۷۵ درصد آتش سوزی مهار شده است.

با وجود دامنه گسترده و تعداد کثیر آتش سوزی‌ها در منطقه تاکنون فقط یک نفر جان خود را از دست داده است. یک زن ۷۰ ساله در مسیر تخلیه منطقه بر اثر تصادف اتومبیلش کشته شد.

بخش اعظم آتش سوزی‌های هفته گذشته در مناطقی روی داده که در گذشته نیز سوخته بودند. از جمله در محله بل ایر لس آنجلس که ۶ خانه بر اثر آن سوختند و همینطور در محله سانتا پاولا که در تپه‌های مشرف به شهر واقع شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان

مقامات پلیس بوستون آمریکا اعلام کردند بیش از ۱۰۰ دانشجو در اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه امرسون دستگیر و ۴ افسر پلیس مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، اداره پلیس بوستون روز پنجشنبه به وقت محلی گفت بیش از ۱۰۰ نفر روز چهارشنبه در کالج امرسون در بوستون در جریان تظاهرات حامی فلسطین دستگیر شدند.

به گفته جان بویل سخنگوی پلیس بوستون، در جریان این اعتراضات ۱۰۸ نفر دستگیر و چهار نیروی پلیس مجروح شدند.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: معترضان درحالی که بازداشت می شدند شعار می دادند "ما امنیت یکدیگر را تامین می کنیم" .

پیام‌های دانشجویان دانشگاه امرسون همچنین حاکی از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که لباس ضد شورش به تن دارند و در طول شب به معترضان حمله ور می شوند. رسانه ها این تصاویر را حذف کرده اند.

جی برنهارت، رئیس دانشگاه امرسون و دیگر مقامات این دانشگاه به دانشجویان اعلام کردند این تحصن قوانین شهر را نقض می‌کند.

در نامه رئیس دانشگاه امرسون آمده است: امرسون اطلاعات در مورد نقض قوانین را چندین بار طی چند روز به معترضان منتقل کرده است.

در این نامه آمده است: "ما از حق جامعه خود برای بیان نظرات از طریق اعتراض حمایت می کنیم.با این حال، آنها باید این کار را به روشی مطابق با قوانین شهر بوستون و ماساچوست انجام دهند».

دانشگاه امرسون افزود: «اولویت اصلی ما ایمنی و رفاه جامعه ما است و ما عمیقاً نگران هستیم که معترضان در صورت عدم رعایت قوانین شهری و ایالتی، عواقب قانونی خارج از کنترل امرسون را متوجه خود خواهند کرد.»

پس از اعتراضات منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر، رئیس دانشگاه امرسون با دانشجویان همدردی کرد. جی برنهارت، رئیس دانشگاه امرسون، در بیانیه‌ای روز پنجشنبه پس از پاکسازی چادرهای حامیان فلسطین در این دانشگاه که منجر به دستگیری ده‌ها نفر شد، گفت: «فعالیت مدنی که جرقه اعتراض را برانگیخت، به رسمیت می شناسد و به آن احترام می‌گذارد.»

برنهارت گفت: «کارکنان و مدیران امرسون در صحنه حضور داشتند و بر حمایت از دانش‌آموزان ما در این شرایط بسیار استرس‌زا متمرکز بودند و به دنبال کاهش تنش بودند.  امروز مقامات امرسون همراه با دانشجویان دستگیر شده در  اداره پلیس و دادگاه حضور داشتند و دانشگاه پس از آزادی آنها، از این دانشجویان  در محوطه دانشگاه استقبال خواهد کرد.

 برنهارت گفت که درک می کند که پاکسازی چادرها "تاثیر قابل توجه و نامطلوب بر جامعه ما داشته است" و به دانشجویان پیشنهاد حضور مشاوران  در محوطه دانشگاه را در روز پنجشنبه ارائه داد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • بسکتبال NBA | شوک بزرگ پکیج لیلرد به بوستون سلتیکس!
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس