Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-مدیر جهاد کشاورزی مهران گفت: طی سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شده است.

حجت عارف در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی هشت ماهه نخست سال جاری ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی  به ارزش اقتصادی ۱۱۰ میلیارد تومان از مرز مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: هندوانه، خیار، سیب زمینی، خربزه، فلفل، سیب درختی، گوجه فرنگی و گل های زینتی از جمله محصولات کشاورزی است که از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف تصریح کرد: بیشترین صادرات مربوط به محصولات سیب‌زمینی و پیاز است.

وی گفت: صادرات محصولات کشاورزی از طریق بازارچه مرزی مهران به کشور عراق که گواهی بهداشت آنها توسط کارشناسان قرنطینه صادر شده، انجام می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

محمد اطهری گفت: از این بین ۲۰ هزار و ۳۷۰ جلد سند در اراضی کشاورزی روستایی و سه هزار و ۴۱ سند کشاورزی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بوده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح صدور سند برای اراضی روستایی، تصریح کرد: عدم وجود سند و تداخل در مرزبندی قطعات اراضی کشاورزی همواره به یکی از مشکلات اصلی روستائیان استان تبدیل شده‌بود.

اطهری عنوان کرد: روستائیان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان برای سنددار کردن اراضی کشاورزی خود می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد دولت یا مراجعه حضوری به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کرده و روند اداری تعریف شده را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند و از سه سال گذشته بازنگری طرح هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته‌است.

اطهری با بیان اینکه دوره طرح‌های هادی روستایی ۱۰ ساله است، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰، بازنگری طرح هادی روستایی به پیشنهاد دهیاری‌ها وشورا‌های اسلامی روستا‌ها انجام و تغییرات لازم بنا بر درخواست مسوولان محلی انجام گرفته‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: تأیید کمیته‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل