Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر مشاور علمی ترمیمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تاکید بر اینکه دندانپزشکی ترمیمی امروزه به دنبال درمان علت بیماری های دهان و دندان است، گفت: ترمیم دندان، بازسازی انساج از دست رفته دندانی است به نحوی که عملکرد و زیبایی اولیه را به دندان و سیستم دندانی بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن دندانپزشکان عمومی، دکتر هاله کاظمی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت: حوزه‌های عملکرد رشته ترمیمی بسیار وسیع و جامع است و به همین دلیل یکی از پایه‌های اساسی دندانپزشکی و دربرگیرنده مباحث زیادی در این زمینه است و از ترمیم‌های کوچک و محافظه کارانه تا بازسازی کامل سیستم جونده را با توجه به حفظ سلامت بافت‌های دندانی شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه از محاسن رشته ترمیمی آشنایی کامل با مواد دندانی و کاربرد صحیح آنها است، ادامه داد: دیدگاه اولیه دندانپزشکی فقط درمان مشکل بدون درنظرگرفتن علت شناسی ایجاد بیماری بوده، در حالی‌که علم دندانپزشکی ترمیمی امروزه به سمت درمان علت بیماری است.
کاظمی با اشاره به اینکه احتمالا علم دندانپزشکی ترمیمی در هزاره سوم به درمان‌های رجنراتیو در این زمینه دست پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر مواد مستقیم، کامپوزیت‌های دندانی و از مواد غیرمستقیم پرسلن‌های دندانی بیشترین کاربرد در دندانپزشکی ترمیمی دارند.
وی عنوان کرد: امروزه تنوع بسیاری در این مواد به وجود آمده و شناخت این مواد و تکنیک‌های کاربرد آنها برای هر دندانپزشکی از اولویت های آموزشی است.
دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تصریح کرد: طرح درمان جامع با توجه به جنبه‌های مختلف درمانی و پرهیز از دید محدود از نکات بارز رشته ترمیمی است و امید است با همکاری همه جانبه رشته های مختلف و توجه به طرح درمان‌های چند رشته‌ای بتوان بهترین طرح درمان را به بیماران ارائه داد.
دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران 19 تا 22 دی ماه سال جاری و به مدت چهار روز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.
علمی**1834**1440
تنظیم: ناهید شفیعی ** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر مجتبی رفیق دوست گفت: شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، عنوان شده و این پویش با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود و این پویش فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است.
وی از تاثیر بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری دیابت، بیماری‌های تنفسی، زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم را یادآور شد و توجه به سلامت دهان و دندان در کاهش موارد ذکر شده را تاکید کرد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیردار شناخته می‌شود، بنابراین بهره‌گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟