Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تشریح رویکردها، راهبردها و سیاست‌های کمیسیون سلامت گفت: ارتقای شاخص‌های ایمنی، تاب‌آوری در برابر حوادث و سوانح طبیعی، زیرساخت‌ها و تجهیزات شهری از جمله رویکردها در این دوره محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص راهبردها و سیاست‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دوره پنجم اظهار کرد: در این زمینه مواردی از جمله حاکمیت رویکردهای محیط زیستی و بهبود شاخص‌های توسعه پایدار در مدیریت شهری مدنظر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توجه به سلامت اجتماعی و محیط زیست شهری در جهت ارتقای سلامت شهروندی و کیفیت زندگی، تلاش برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و مواد غذایی و اتخاذ سیاست‌های بازدارنده، بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و ارتقای شاخص‌های ایمنی تاب‌آوری در برابر حوادث و سوانح طبیعی و زیرساخت‌ها و تجهیزات شهری از برنامه‌های حاکمیت رویکردهای محیط زیست در این دوره محسوب می‌شود.

صدراعظم نوری به الزامات و قوانین بالادستی اشاره کرد و افزود: در این زمینه منویات و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و مدیریت شهری، سند چم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، افق 1404، طرح جامع شهر تهران مصوب سال 86، احکام برنامه پنج‌ساله برنامه اول و دوم شهرداری و در نهایت پیش‌بینی مفاد برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران در حوزه وظایف کمیسیون از الزاماتی است که باید به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: پیگیری و تحقق بندهای مرتبط با اجرای قانون هوای پاک در شهر تهران، نظارت بر تجهیز سیستم‌های دیزلی در ناوگان حمل و نقل شهری تهران به فیلتر به منظور کاهش آلودگی هوا، پیگیری اجرای مصوبه پیشگیری و مقابله با گرد و غبار در شهر تهران از مواردی است که در بخش آلودگی هوا، انرژی‌های نو و بهینه‌سازی مصرف انرژی به آن توجه خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز بومی و صیانت از باغات توضیح داد: در این بخش نیز اقداماتی باید انجام گیرد که از آن جمله می‌توان به پیگیری و تحقق و تکمیل گستره پارک‌های موضوعی بویژه بوستان ولایت، دانش و طبیعت، بوستان ایرانیان اشاره کرد. ضمن اینکه در این بخش نیز باید توجه ویژه‌ای را به تهیه طرح عملیاتی استفاده از آب خام، بازچرخانی و سایر منابع آبی با اتخاذ روش‌های نوین علمی در زمینه آبیاری فضای سبز داشته باشیم.

صدراعظم نوری به موضوع ایمنی و مدیریت بحران در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز باید به مواردی از جمله پیشگیری و کاهش خطرات سوانح طبیعی، توسعه زیرساخت‌های ایمنی و الزامات قانونی، ارتقا و گسترش سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و ایمنی، توجه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به برنامه‌های عملیاتی در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در این بخش باید به مواردی از جمله ساماندهی صنایع و مشاغل، مدیریت پسماند، خدمات کالا و مواد غذایی، سیما و منظر شهری توجه شود.

وی به سلامت، بهداشت محیط و کیفیت زندگی در شهر تهران اشاره و عنوان کرد: در این زمینه باید به مواردی از جمله توسعه زیرساخت‌های سلامت، کنترل عوامل محیطی موثر در سلامت، ارتقای کیفیت زندگی، آب و مواد غذایی توجه شود و اقدامات لازم از سوی مسئولان حوزه شهری صورت گیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد و سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر همایش در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

یاسر پیرعلی درآیین افتتاحیه نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست، تاکید کرد: نتایج برگزاری این همایش‌ها باید برای استان و کشورمان مثمر ثمر باشد و بتوان مشکلات و مسائل را به شکل علمی برطرف کرد.

وی افزود: این همایش محصول تعامل موثر بین دانشگاه شهرکرد به‌ویژه دانشکده‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است.

رئیس دانشگاه شهرکرد از وجود سازمان عمومی غیردولتی (NGO) در خصوص محیط زیست در دانشگاه خبر داد که تاکنون اقدامات مهم و مؤثری در راستای حفظ محیط‌ زیست، از جمله پاکسازی محیط زیست، کاشت نهال و... انجام داده‌ است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: طبق مذاکراتی که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور انجام شد، انتظار می‌رود راه اندازی موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شهرکرد با همکاری اساتید دانشگاه که از جمله الزامات مهم در انجام طرح‌های کلان پژوهشی است، مورد توجه قرار گیرد.

ایشان ضمن قدردانی از دولت سیزدهم برای توجه ویژه به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مجموعه دولت سیزدهم از جمله وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست، توجه خوبی در خصوص مسئله انتقال آب داشته‌اند و آرامش خوبی در این خصوص حاکم است.

رئیس دانشگاه شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری را استان گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به فرهنگ و طبیعت بکر و ظرفیت بالای گردشگری استان که بین دو استان بزرگ صنعتی دیگر مثل خوزستان و اصفهان قرار دارد، باید در حفظ و نگهداری این ظرفیت تلاش کرد.

این مقام دانشگاهی همچنین ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این همایش گفت: دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه شهرکرد راه اندازی می‌شود و با توجه به سیاست‌ها و دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست، دانشکده منابع طبیعی، به‌خصوص گروه محیط زیست دانشگاه از این دبیرخانه حمایت می‌کند.

خبرنگار: رضا طهماسبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227458 برچسب‌ها سازمان محیط زیست کشور سازمان محیط زیست استان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردشگری

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد