Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی وضعیت اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش علوم پزشکی را بررسی کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی با عنوان « بررسی وضعیت اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش علوم پزشکی» به بررسی اجرای طرح تحول نظام سلامت در این حوزه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدتی پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه‌های بهداشت و درمان، برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را در قالب 11 بسته تحول و به‌عنوان گام چهارم طرح تحول نظام سلامت تدوین و از سال 1394 اجرا کرد.‌ بررسی صورت گرفته نشان‌دهنده آن است که طراحی بسته‌ها مبتنی‌بر شواهد و بر مبنای آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت، همراستا با اهداف و برنامه‌های کلان حوزه آموزش است و وجود چارچوب مشخص در مرحله برنامه‌ریزی و تدوین بسته‌ها از نکات مثبت و قابل توجه آن است. ازسوی دیگر مستند‌سازی مناسبی نیز درخصوص مراحل تدوین و اجرای طرح صورت گرفته است که امکان بررسی، ارزیابی و رصد برنامه را در مقاطع مختلف مهیا می‌کند.

این گزارش تصریح می‌کند که نتایج حاصل از ارزیابی مستندات و مشاهدات حاکی از آن است که طی دو سال اجرای برنامه‌، اقدامات مثبتی در راستای اجرای محور‌های تعیین شده برای بسته‌های آن صورت گرفته است ازجمله می‌توان به ایجاد بستر مناسب جهت تربیت نیروهای انسانی، آغاز بازنگری برنامه‌های آموزشی، اعتباربخشی دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، اقدامات صورت گرفته در راستای بین‌المللی‌سازی آموزش علوم پزشکی، توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی، اقدام در جهت ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌ها و ... اشاره کرد . ازسوی دیگر رسیدن به اهداف برخی از بسته‌ها،‌ نیازمند طی زمان بیشتری هستند.

در جمع‌بندی گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با موضوعی « بررسی وضعیت اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش علوم پزشکی» آمده است: آنچه حائز اهمیت می‌باشد این است که تدوین برنامه‌های عملیاتی در راستای سیاست‌های اتخاذ شده مبتنی‌بر شواهد، گام مثبتی بوده که در راستای طرح تحول در بخش آموزش علوم پزشکی صورت گرفته است. این گام مثبت با تحقق برخی اهداف و حرکت در جهت نیل به سایر اهداف کامل شده است و ارزیابی کلی از این برنامه را مثبت جلوه می‌دهد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی