Web Analytics Made Easy - Statcounter

در برخی از نقاط شهر شاهد جرثقیل های بزرگی هستیم که به دلیل عدم استاندارد و رها شدن مدت طولانی ممکن است خطر آفرین باشد و با سقوط آن حادثه ای تلخ رخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد امروزه در برخی از خیابانها بالا را که نگاه می کنی، جرثقیل های غول پیکری را می بینی که برای ساخت و ساز برج ها و ساختمان های بلند و یا پروژه های مختلف در حرکت هستند، به هر طرفی می چرخند و مدتهاست در آسمان دیده می شوند و برای ساخت و ساز مشغول شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی از این جرثقیل ها مدتهاست ساکن و ساکت مانده و به دلایلی ساخت و ساز تعطیل شده و این جرثقیل ها هم رها شده اند در حالی که رها کردن این جرثقیل ها می تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

 

با توجه به این که استاندارد جرثقیل ها تشویقی بوده و بسیاری از جرثقیل های غول پیکر فاقد این استاندارد هستند ممکن است بر اثر رها شدن در مدتهای طولانی خطر سقوط افزایش یابد.

این در حالیست که برخی از این جرثقیل ها در محله هایی مشغول به ساختن برج ها هستند که ممکن است بر اثر زلزله های شدید، توفان و یا تند باد دچار لغزش شده و حادثه ای تلخ رخ دهد.

 

"عنایت شرفی" رئیس اداره استاندارد بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: هیچ کدام از جرثقیل هایی که در بروجرد مشغول به کار بوده استاندارد نیستند، گرچه استاندارد آنها تشویقی است و هنوز اجباری نشده اما نیاز است استاندارد لازم را داشته باشند تا به موقع مورد بازرسی قرار گرفته و از بروز حوادث جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: استفاده از جرثقیل های بزرگ روز به روز در شهر بیشتر می شود اما نیاز است با استاندارد سازی و رعایت اصول ایمنی همچنان کار خود را ادامه دهند.

شرفی اظهار داشت: متاسفانه برخی از این جرثقیل ها در شهر سالهاست بر اثر توقف در ساخت و ساز رها شده و ممکن است بر اثر رها شدن این وسیله و عدم بازرسی و نظارت، سقوط کند و نیاز است تا مشکلی رخ نداده استاندارد آنها انجام شود.

 

به گفته وی 16 شرکت بازرسی خدمات فنی جرثقیل در کشور وجود دارد که می طلبد برای جلوگیری از حوادث، هر چه سریعتر استاندارد سازی صورت گیرد البته طی چند ماه آینده استاندارد جرثقیل ها اجباری خواهد شد.

 

رئیس اداره استاندار بروجرد تصریح کرد: تا کنون حوادث سقوط جرثقیل در برخی از شهرها و متاسفانه مرگ افراد رخ داده اما نیاز است قبل از رخ دادن این حادثه در شهر، حتما استاندارد سازی صورت گیرد تا به صورت منظم بازدید ها و بررسی از جرثقیل ها انجام شود و حادثه ای رخ ندهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

دکتر امین مهدی‌زاده گفت: ۴۸۵ مورد بازدید بهداشتی از این اماکن صورت گرفته و ۳۴۰ کیلوگرم فرآورده تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف ضبط شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد موارد بازدید شده ۲۸ فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: یکی از رسالت های مهم سازمان دامپزشکی کشور نظارت بهداشتی بر کلیه فراورده های خام با منشا دامی از مزرعه تا سفره مردم است.

مهدی زاده اضافه کرد: این طرح از ۱۹ اسفند سال گذشته تا ۲۱ فروردین ماه جاری با هدف نظارت بر کلیه مراکز عرضه فراوده های خام دامی شهرستان بروجرد شامل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستورانها و اغذیه فروشی ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز قطعه بندی و بسته بندی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح تیم‌های سیار متشکل از کارشناسان اداره دامپزشکی بروجرد به صورت تخصصی و یا در قالب گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، بهداشت محیط، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان مشارکت داشتند.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد تاکید کرد: در این راستا موارد انطباق نداشتن با ضوابط بهداشتی دامپزشکی صورتجلسه و مشمول اخطار، معرفی به مراجع قضایی و یا پلمب و جلوگیری از فعالیت قرار گرفتند.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج قدرت آفندی و پدافندی هستند
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بروجرد
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد
  • فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی