Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-28@20:42:33 GMT

کارت زرد مجلس به شیخ الوزرا / زنگنه یک کارته شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۸۹۵۸

کارت زرد مجلس به شیخ الوزرا / زنگنه یک کارته شد



از زنگنه خواسته شدبه جای چین باکارخانه اسفراین قرارداد ببندد، او گفت این کارخانه صاحب ندارد

وزیر نفت، امروز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان به بهارستان رفت اما با یک کارت زرد برگشت.

به گزارش خبرآنلاین، بیژن نامدار زنگنه شیخ الوزرای دولت دوازدهم امروز میهمان بهارستان نشینان بود تا به سوال هادی قوامی در مورد خرید لوله از خارج به ویژه چین و همچنین سوال حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در خصوص طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین توضیحات او متوجه سوال قوامی شد مبنی بر اینکه چرا وزارت نفت اقدام به خرید لوله از شرکت های خارجی کرده است و این قرارداد با شرکت «لوله گستر اسفراین» بسته نشده است.

دعای نماینده برای شرکت اسفراین

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین خطاب به وزیر نفت گفت: ما یک سوال مشخص داریم و آن اینکه چرا شرکت نفت از ظرفیت های داخلی مانند شرکت "لوله گستر اسفراین" که توان تولید 60 هزار تن لوله را دارد و از سال 84 فعالیت می کند و امتحانش را پس داده استفاده نمی شود. او گفت: درسال 89 یک قرارداد از شرکت خارجی گرفته شد و به این شرکت داده شد و در دولت یازدهم امتحانش را پس داده است. آیا فعالیت چنین شرکت داخلی نمی ارزد به تولیدات بی کیفیت چینی؟

قوامی ادامه داد: اینکه خط تولید این شرکت اکنون متوقف شده است؛ یعنی یک خطر. نباید تولید آن تعطیل می شد.

او با درنظر گرفتن نقش شیخوخیت برای وزیر نفت گفت: ایشان فقط یک وزیر نفت نیست و می تواند نقش شیخوخیت را در دولت ایفا کند و دیگر وزرا را نیز به استفاده از تولیدات داخل توصیه کند.

نماینده اسفراین در پایان برای این شرکت دعا کرد و گفت: خدایا دور کن از اسفراین، سکوت نفت و مکر چین را.

شرکتی که صاحب ندارد

سپس تریبون به وزیر نفت داده شد تا توضیحاتش را ارائه کند. توضیحاتی که قابل توجه بود. زنگنه ابتدا به کمبود منابع مالی اشاره کرد و گفت: جز درمورد پروژه غرب کارون و پارس جنوبی در تمام سرمایه گذاری ها نزدیک به توقف هستیم و کمبود منابع داریم. کما اینکه قرارداد 250 میلیون دلاری برای لوله های بدون درز به دلیل کمبود منابع و مشکلات دیگر متوقف شد.

وزیر نفت با بیان اینکه مشکلات منطقه ای آقای قوامی و فشارهایی که بر او هست را درک می کنم گفت: کارخانه‌ای که به آن اشاره دارید در حال واگذاری است و وقتی درحال واگذاری است نمی تواند سرمایه گذاری کند و صاحب ندارد. وقتی کارخانه صاحب ندارد ما باید با چه کسی قرار داد ببندیم؟!

زنگنه با تاکید بر کمبود منابع مالی این وزارتخانه به قواعد خرید اشاره کرد و گفت: ما مناقصه‎ای گذاشتیم که در آن همین شرکت اسفراین برنده نشد چون شرایط لازم را نداشت اما شرکت دیگری پیروز شد. او گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم شرایط برابر شود و هیچ ضرری متوجه شرکت های داخلی نشود، اما من نمی توانم بدون مناقصه کاری انجام بدهم.

وزیر نفت با بیان اینکه سابق من نشان می دهد چقدر به فکر تولید داخل هستم گفت: هرکاری از دستم بر بیاید انجام می دهم.

طرح برندینگ جایگاه سوخت

حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر نیز از بیژن زنگنه درباره علت اجرای طرح برندینگ برخلاف اختیارات قانونی وزیر پرسید و در طرح سؤال خود به دستورالعمل صادر شده از سوی وزیر نفت اشاره کرد که بر اساس آن، چند شرکت واسطه‌ای تحت عنوان شرکت‌های متخصص و صاحب برند برای سوخت‌رسانی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تا جایگاه‌های سوخت تشکیل شده‌اند و این شرکت‌ها نابسامانی‌هایی را در نقاط مختلف کشور به وجود آورده‌اند.

وزیر نفت نیز در پاسخ به این سؤال، این دستورالعمل را مستند به قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مصوب ۱۳۹۱ عنوان کرد و گفت: هدف از این دستورالعمل این بوده است که گردش مالی پیچیده بین شرکت‌های پخش و جایگاه‌داران و کامیون‌داران، جمع و وضعیت جایگاه‌ها نیز ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ انحصاری در این فرآیند وجود ندارد، گفت: اجرای این طرح باعث کاهش تصدی‌گری دولت می‌شود و وضعیت جایگاه‌ها نیز ساماندهی می‌شود.

کارت زرد مجلس به وزیر نفت

هرچند هادی قوامی از به رای گذاشتن سوال خود صرف نظر کرد و از توضیحات وزیر قانع شد اما پس از اعلام قانع نشدن حاجی دلیگانی از پاسخ‌های زنگنه، مجلس با 106 رای موافق،‌ 80 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده به وزیر نفت کارت زرد نشان داد.

این نخستین بار است که زنگنه از نمایندگان کارت زرد دریافت می کند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد

به گزارش جماران؛ وزیر کشور گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی همچنین درباره مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش اسفراین
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود