Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور ما سیاستهای خوب، قوانین خوب داریم و حرفهای خوب زیاد زده می شود اما فاصله زیادی با اجرا دارد و به نتایج عملیاتی نمی رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست کمیته علمی نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در جمع اصحاب رسانه گفت: از مسئولان این پژوهشکده و سیاستگذاریهای انها تشکر می کنیم که با دستان خالی یکی از آرمانهای بزرگ کشور و از جمله مهمترین مسایل کشور که حکمرانی و سیاستگذاری است را انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این همایش می تواند به کانونی برای همفکری نخبگان کشور برای رسیدن به راههای برون رفت از چالشهای مدیریتی تبدیل شود، گفت: اگر به وضعیت جامعه نگاه کنیم می بینیم که یکی از حلقه های بسیار ضعیف که نیازمند تقویت است موضوع حکمرانی و مدیریتی است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور ما حرفهای خوب زیاد زده می شود اما با عمل فاصله دارد؛ سیاستهای خوب بسیار تنظیم می شود اما کمتر اجرا می شود، قوانین خوبی نوشته می شود اما فاصله زیادی با اجرا دارد چرا حرفهای و سیاستهای خوب و قوانین خوب نوشته می شود اما با نتایج عملیاتی فاصله دارد.

 

وی با اشاره به موضوع فناوری و صنعت تصریح کرد: 70 سال قبل صنعت خودروسازی در ایران به راه افتاد چرا ساخت خودرو آنقدر بی کیفیت است و قدرت رقابت ندارد. بیش از صدسال است که صنعت نفت وارد کشور ما شده است اما باید ما امروز از بزرگترین صادرکنندگان نفت باشیم نه مواد خام آن. از نظر علمی برخی از ایرانیان ما در بسیاری از شرکتهای بزرگ بین المللی فعالیت می کنند و این را در مورد صنایع و فناوری های گوناگون بسیاری از ایرانیان در مراکز مختلف ناسا مشغول به فعالیت هستند چرا کشور ما از این نیروی عظیم در حل مشکلات خود بی بهره اند؟ مشکل کشور در کجاست؟

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مقالات زیادی می نویسیم که خود ما خواهان استفاده آن هستیم اما به مجموعه عملیاتی و اجرا نمی رسد. تمام مسایل به مدیریت و حکمرانی بازمی گردد منابع بسیار زیادی از نفت و گاز و صنایع طبیعی در کشور وجود دارد اما میزان بهره برداری و بهره وری از این منابع چرا آنقدر پایین است که محیط زیست در حال تخریب است.

 

وی درخصوص صرفه جویی در صنعت نفت تصریح کرد: با یک محاسبه ساده در امر صرفه جویی در صنعت نفت ما شاهدیم که می توان از این صنعت سالی صد میلیون دلار از راه صرفه جویی درآمد داشت یعنی دو برابر فروش نفت خام می توان از آن کسب درآمد کرد پس مشکل اصلی کجاست؟ تمام این مباحث به موضوع حکمرانی و سیاستگذاری اجرایی بازمی گردد و البته نظارت بر موارد ذکر شده.

 

رضایی ادامه داد: تلخ تر از همه این است که بزرگترین دستاورد انقلاب ما مدیریت و حکمرانی است اما امروز ضعیف ترین بخش همین مدیریت است امام یک روحانی برجسته از حوزه های علمیه بود که توانست در مقابله با سیاستمداران بزرگ انقلاب اسلامی را مدیریت کند و از آن حمایت کرده و به پیروزی برساند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مهم رهبر انقلاب در سیاست های کلان و همچنین نقش مهم و محوری ایشان در سیاستگذاری خارجی و موضوع برجام تصریح کرد: همگی شاهد بودیم که با نقش محوری رهبر انقلاب مذاکرات به خوبی پیش رفت و به پیروزی رسید تا جایی که عدم اجرای برجام از سوی ترامپ باعث ارجاع ان به کنگره شد؛ آنها می خواستند با سیاستهای خود برجام را مرده اعلام کنند اما به خوبی متوجه شده اند که این موضوع به نفع آنها نیست و به ضرر آنها تمام می شود.

 

وی ادامه داد: صنعت نفت صدسال پیش از این وارد کشور شده است اما امروز ما در حوزه فناوری نفت از کشور چین و مالزی عقب تر هستیم اما در موشک سازی کمتر از سی سال است که فعالیت را آغاز کرده ایم اما امروز بسیار مدرن هستند این موضوع به مدیریت بازمی گردد. مدیریت مطلوب در حوزه سیاسی دفاعی و امنیتی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و شاهدیم که مدیریت در موضوع امنیتی و دفاعی بسیار شفاف و عمیق است.

 

رضاییی تصریح کرد: امیدواریم در این کنفرانس تمام نظرات نخبگان راجع به موضوعات مدیریت و حکمرانی به صورت علمی و به دور از حب و بغض در قالب منطقی بحث و گفتگو شود. این پژوهشکده می تواند با اجماع نخبگان دستاورد خوبی را برای نظام و جامعه اسلامی داشته باشد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب را در حال مشاهده آخرین تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام و دیگر ائمه در قبرستان بقیع ببینید.

کد خبر 845085 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم امام‌ حسن رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!