Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی سه شنبه ۲۸ آذر با همکاری دانشگاه آویون کشور فرانسه در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی این نشست، محمود ضیایی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر علمی و اجرایی این نشت گفت : توسعه گردشگری به عنوان یکی از محورهای پیشبرد سیاست های «اقتصاد مقاومتی دولت» شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه گردشگران داخلی و خارجی را جذب یک مقصد می‌کند قبل از هر چیز تنوع و اصالت جاذبه های طبیعی و فرهنگی آن است. از این رو حفظ و ارتقا میراث کهن فرهنگی و طبیعی کشورمان نه تنها تضمین کننده تامین نیازهای نسل های آتی است بلکه برای استمرار بخشیدن به جریانات گردشگری امری ضروری و انکارناپذیر است.

ضیایی افزود کشور فرانسه در جذب گردشگران بین المللی رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده است. استفاده از تجارب این کشور می تواند به انتقال رویکردها و تجربه های نوین مدیریتی در زمینه بهره برداری پایدار از میراث های غنی تاریخی و فرهنگی کشورمان کمک نماید. به همین دلیل در این نشست علاوه بر حضور صاحب نظران داخلی از پروفسور فلیپ بشیمون استاد دانشگاه آونیون فرانسه نیز جهت همفکری و تبادل نظر در این مورد دعوت بعمل آمده است.

این استاد گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امیدواریم دستاوردهای این نشست که در چارچوب همکاری های بین المللی علمی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی صورت می گیرد ضمن بسط دانش نظری در حوزه حفظ، احیاء و ارتقاء میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان، به انتقال تجارب موفق و دستاوردهای کشور فرانسه به دانشجویان، مدیران و صاحبان کسب و کارهای گردشگری در جمهوری اسلامی ایران کمک کند..

گفتنی است نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی در روز سه شنبه ۲۸ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی به نشانی اتوبان همت بعد از پل کن پردیس اصلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود و حضور برای علاقه مندان آزاد است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

آفتاب‌‌نیوز :

آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود