Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@16:06:09 GMT

تولید فیبر نوری در فضا

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۰۲۱۴

رویداد۲۴-قرار است برای نخستین بار تولید محصولات کارخانه ای در فضا آزمایش شود و در همین راستا فردا همراه با کپسول دراگون، یک ماشین کوچک برای تولید فیبر نوری به ایستگاه فضایی بین المللی می رود.اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این کارخانه کوچک که به استارتاپ Made In Space تعلق دارد، می تواند در فضا به کار خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماشین که کمی بزرگتر از یک دستگاه مایکروویو است، نوعی فیبر نوری به نام ZBLAN تولید می کند که تولید آن در زمین مشکل است زیرا محیط پرجاذبه زمین سبب می شود کریستال های ریزی در فیبر به وجود آیند.

در فضا فیبرنوری ZBLAN را می‌توان بدون این کریستال ها ساخت و به این ترتیب قابلیت های انتقال اطلاعات آن بهبود می یابد. چنین فیبری کاربردهای مختلفی در مخابرات، لیزرها و اینترنت سریع دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند

وزیر ارتباطات گفت: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم که امسال در این زمینه به ۱۴ میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که رویداد‌های فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده، شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع‌پور اظهار کرد: برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان