Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تئاتر - هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران –مبارک که شهریور سال آینده برگزار می‌شود، فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی تهران-مبارک که در بخش‌های صحنه‌ای، عروسکی ایران، عروسکی ملل، فضای باز، تجربه و ... برگزار می‌شود، منتشر شد.

مرضیه برومند، دبیر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک در مقدمه فراخوان این جشنواره آورده است: «يك دنيا حرف خوب براى گفتن داريم، مي‌خواهيم از عشق بگوييم، از نيكى و زيبايى، از صلح و آرامش و امنيت و آزادى براى همه انسانها، مي‌خواهيم از اميد بگوييم و از شادى و از آسمانى آبى براى كودكان سراسر جهان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باز مي‌خواهيم گرد هم بياييم و به يارى عروسكها روياها و آرزوهايمان از جهان هستى را در قالب نمايش با يكديگر سهيم شويم، هفدهمين جشنواره بين‌المللى نمايش عروسكى تهران - مبارك، بر همه شما فرزندان خوبم مبارك باشد.»

دوره هفدهم جشنواره عروسکی با رویکرد توجه به عنصر نوآوری و شگفتی به عنوان ویژگی نمایش عروسکی، توجه به مخاطب به عنوان یکی از ارکان اصلی هنر نمایش و توجه ويژه به ساختار درست و منسجم و وجوه دراماتيك نمايشنامه برگزار خواهد شد.

این جشنواره شامل بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی ایران در دو شاخه ویژه مخاطبان بزرگسال و ویژه مخاطب کودک، نوجوان و خانواده، بخش نمایش عروسکی ملل، نمایش عروسکی فضای باز، تجربه (نوآوری و تفاوت)، نمایشگاه عروسک، پژوهش و آموزش خواهد بود.

مطابق فراخوان هنرمندان تئاتر و تئاتر عروسکی تا اول بهمن ماه 1396 فرصت دارند تا طرح و ایده یا نمایشنامه همچنین طرح عروسک‌ها و اسکیس صحنه خود را به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اعلام نتایج این بخش 25 بهمن خواهد بود و ارزیابی اولیه آثار این بخش 15 اردیبهشت 97 انجام می‌شود.

مهلت ارسال طرح و ایده به بخش عروسکی فضای باز 15 اسفند و مهلت ارسال طرح و ایده برای بخش تجربه 20 اردیبهشت 1397 اعلام شده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک از یکم تا هفتم شهریور 1397 در تهران برگزار می‌شود.

57244

کلید واژه‌ها : تئاتر کودک و نوجوان - تئاتر عروسکی - تئاتر -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در نمایش باغ آرزو نویسندگی و کارگردانی یلدا دهجوریان، هنرمندان تئاتر نیشابور مانند مهدیار زرگرانی، علی بهمنی، معین جهان تیغ، رضا آتشگاهی، عرفان عابدی، ثمین طالبی، ستایش بختی، فرنوش ابوالفضلی، اسرا خالصیان، یلدا طلایی، بهار حسین آبادی، مائده اوسدی، طنین حصارچه و نگین ابراهیمی به ایفای نقش پرداخته اند.   حمیدرضا آتشی درباره داستان این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش درباره رویاپردازی‌ها و آرزو‌های عجیب و غریب گنجشکی است که برایش دردسر‌های فراوانی به دنبال دارد.   وی ادامه داد: نمایش باغ آرزو از اول تا دهم اردیبهشت، ساعت ۱۸ بعدازظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور به روی صحنه می‌رود.

دیگر خبرها

  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه» اعلام شد
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت