Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سفیر آکرودیته لیتوانی در تهران با معرفی محسن کریمی طبسی به عنوان کنسول افتخاری این کشور در جمهوری اسلامی از تلاش های ایران در گسترش همکاری های دو جانبه تقدیر کرد و گفت با معرفی کنسول افتخاری در تهران این همکاری ها گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «آدریوس بروزگا» سه شنبه شب درآیین معرفی کنسول افتخاری لیتوانی در تهران و محل هتل بزرگ تهران ابراز امیدواری کرد که از طریق گسترش همکاری ها با تهران و استفاده از امکانات دیپلماتیک برای توسعه روابط با ایران بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر آکرودیته لیتوانی با بیان این که هرسال بیش از یک بار به ایران می آمدم افزود: لیتوانی از این به بعد کنسول افتخاری در تهران دارد که باعث گسترش روابط دو کشور خواهد شد.
بروزگا با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری بین ایران و لیتوانی گفت: ما منتظرهستیم که وزیر خارجه ایران و هیات مربوطه در این زمینه توجه لازم را داشته و به کشور لیتوانی بیایند و گفت و گوهایی که در این زمینه در تهران آغاز شده در لیتوانی ادامه یابد.

**برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لیتوانی در آینده ای نزدیک
«محسن کریمی طبسی» کنسول افتخاری لیتوانی در تهران نیز از برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لیتوانی در آینده ای نزدیک خبر داد.
کنسول افتخاری لیتوانی افزود: همچنین امید است بزودی شاهد خواهر خواندگی مشهد و ویلنوس پایتخت لیتوانی باشیم.
کریمی طبسی گفت: ظرفیت های کم شناخته شده و ناشناخته بسیاری بین دو کشور وجود دارد که امید است با افتتاح سفارت لیتوانی در تهران و سفارت ایران در لیتوانی از این ظرفیت ها استفاده و خلا های موجود برطرف شود.
کنسول افتخاری لیتوانی ادامه داد: توسعه روابط ایران و لیتوانی با همکاری و حمایت بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری دو طرف محقق می شود.
سیام*6984*3061*1724*خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان درباره حمله ایران چه می گویند؟ ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نبود/ هدف تهران هشدار مستقیم و صریح به اسرائیل بود/ حمله ایران هماهنگ شده نبود

به گزارش جماران، حمله شامگاه گذشته جمهوری اسلامی ایران به خاک سرزمین های اشغالی ( اسرائیل ) با واکنش های متعدد و متنوعی روبه رو شده است. 

مایکل آ. هوروویتز، تحلیل گر ژئوپلتیک و مسائل امنیتی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت:  ماهیت و هدف حمله ایران به اندازه تاثیر آن مهم است. علیرغم همه صحبت هایی که درباره ارسال پهپادهایی با سرعت اندک و قابل رصد در ساعات اخیر شده باید گفت که تهران همچنین بیش از 100 موشک بالستیک شلیک کرد.

این تصور که این حمله برای شکست خوردن طراحی شده و یا هماهنگ شده بود اشتباه است. ایران بسیار تلاش کرد تا بر پدافند هوایی اسرائیل غلبه کند.این یک حمله بسیار خطرناک بود، که به راحتی می توانست با بحث ما در مورد جنگ آینده پایان یابد، نه مانند این ساعات که همه از یکدیگر سوال می کنند آیا اسرائیل به این حمله پاسخ خواهد داد یا خیر.من پیش از این این معتقد بودم که ایران بیشتر به سمت یک حمله "نمادین" برود و حالا ثابت شده که تحلیل من اشتباه بود.

ایران آسمان بالای سر نتانیاهو را پهپاد باران کرد

علی هاشم ، خبرنگار الجزیره که از بیروت اخبار مربوط به جنگ غزه را پوشش می دهد در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت:

اسرائیل از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای سرنگونی پهپادها و موشک های ایران با هزینه کل بیش از یک میلیارد دلار در مدت 7 ساعت سود برد.

هدف ایران این بود که آسمان نتانیاهو و دولتش را با موشک و پهپاد بپوشاند و علیرغم چندین لایه سامانه پدافند هوایی و رهگیری این پرتابه ها با کمک آمریکا، اردن، فرانسه و انگلیس، ایران در این کار موفق شد.

 اکنون منطقه منتظر اقدام بعدی اسرائیل است و پس از آن مختصات روز بعد مشخص می شود.

هدف حمله ایران به وضوح بازگرداندن بازدارندگی و نه برانگیختن جنگ بود. اگر هدف برعکس بود، ما شاهد تلاش های پیچیده تر و نقش های حیاتی حزب الله و سایر گروه های متحد در منطقه بودیم. هدف این بود که آسمان اسرائیل را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک بپوشانند.

ایران و آمریکا به دنبال پایان تنش هستند

فرزان ثابت، تحلیل گر ارشد مسائل بین الملل متمرکز بر حوزه های تحریم ها، عدم اشاعه هسته ای و امنیت خاورمیانه در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: ارزیابی اولیه من این است که حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل پاسخی جدی و اساسی بود که به گفته منابع اسرائیلی شامل بیش از 170 پهپاد، 120 موشک بالستیک و 30 موشک کروز (نزدیک به تخمین آمریکا) بود.

پدافند ضد هوایی و موشکی بالستیک اسرائیل، با حمایت ایالات متحده و شرکای منطقه ای آن، اکثر این پرتابه ها را قبل از رسیدن به اسرائیل یا اصابت به اهداف مورد نظر خود در داخل اسرائیل با موفقیت رهگیری کرده است.

من معتقدم که تلافی ایران یک نمایش قدرت از سوی ایرانی ها اما با درنظر داشت قابلیت های دفاعی اسرائیل بود. به عبارت دیگر ایران با هدف قراردادن مستقیم و آشکار اسرائیل از خاک خود، به تشدید تنشی روی آورد که نتیجه آن می تواند کاهش تنش باشد.

در غیر این صورت، اگر هدف نفوذ به پدافندهای اسرائیل و انهدام اهداف بود، چرا صدها موشک و پهپاد ارسال می‌شود، در حالی کهایران می‌توانست به راحتی هزاران فروند از آن‌ها را در امواج متوالی و مداوم پرتاب کند؟

پیام‌های دیپلماتیک بعدی ایران دال بر این است  که آنها این موضوع را به پایان رسیده می دانند و به وضوح امیدوارند که بتوانند تا حد زیادی به چرخه خشونت فعلی با اسرائیل پایان دهند. پاسخ اولیه جو بایدن، اگرچه ایران را محکوم کرده است، اما این تصور را ایجاد می کند که ایالات متحده مایل است به این چرخه خشونت میان ایران و اسرائیل پایان دهد. اسرائیل می تواند، برای مثال، پاسخ جدی و اساسی اما عمدتاً نمادین و بدون تلفات را به حمله ایران بدهد. مثلا می تواند دیگر اعضای محور مقاومت را هدف قرار بدهد.

با این حال، با توجه به ماهیت و سطح انتقام‌جویی ایران و عملکرد نامتناسب اسرائیل، من مطمئن نیستم که اسرائیل با برنامه ایران و آمریکا برای کاهش تنش موافق باشد و شاید شاهد اقدام های تلافی جویانه بیشتری از سمت اسرائیل باشیم که به تشدید تنش هم منتهی شود.

 

 

دیگر خبرها

  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • امیر عبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است
  • کارشناسان درباره حمله ایران چه می گویند؟ ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نبود/ هدف تهران هشدار مستقیم و صریح به اسرائیل بود/ حمله ایران هماهنگ شده نبود
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد